Tekil Mesaj gösterimi
Alt 24.09.2015, 21:46   #1 (permalink)
DeRDeST
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Telefonda İş Görüşmesi Nasıl Yapılır?

Telefonda İş Görüşmesi Nasıl Yapılır?


İnsanlarda bıraktığınız ilk izlenim kalıcıdır. Telefonun diğer ucudaki kişi için sesiniz bu ilk izlenimdir. İnsanları iş amaçlı ararken, profesyonel bir şekilde davranmanız gerekir. Bir ofis toplantısı yaptığınızı farzedin. İşte size yardımcı olacak birkaç ipucu.

Arama İçin Hazırlık

Bir iş telefon görüşmesinin üç bileşenden oluştuğunu unutmayın: Başlangıç-tanıtım, orta- aramanın esas kısmı ve sona doğru-toparlama.

Arama sebebinizi açıklamak için gerekenleri anlatın. Ne zaman yeniden arayacağınızı belirtin veya o kişinin size zaman geri dönebileceğini sorun. Bir mesaj bırakmak zorunda kalırsanız, kısa ve öz olun.

Telefon görüşmesinde hoparlör kullanacak veya konuşmayı kayıt altına alacaksanız, konuşmanın başında bunu aradığınız kişiye bildirin.

Arama

Aramanızın başında kendinizi tanıtın veya konuştuğunuz kişiye kim olduğunuzu hatırlatın.

Eğer aradığınız kişinin konuşmak için müsait olup olmadığını sorun. Değilse, yeni bir görüşme için randevu alın.

Bahsetmek istediğiniz noktaların ayrıntıları için notlar hazırlayarak konuşma esnasında bu notları kullanabilirsiniz. Bu kendinizi ifade etmek için tek şansınız da olabilir.

Konuştuğunuz kişiden söylediklerinizi tekrarlamasını isteyin. Bu, iki tarafında aynı şeyden bahsettiğinden emin olmak ve konuyu anlamak için önemlidir.

Konuya odaklanarak iş konuşmak için yaptığınız telefon görüşmesinin anlamsız bir geyiğe dönüşmesine izin vermeyin.

Her iki tarafında sorumluluklarını bir kere daha tekrarlayarak, konuşmanın önemli kısımlarını gözden geçirin.

Hoş dilekle konuşmayı sonlandırın. Konuştuğunuz kişiye zamanı için teşekkür edin, (gerekirse) başka bir arama için bir randevu daha ayarlayarak iyi günler dileyin. Aramayı kimin yapacağını kararlaştırmayı da unutmayın.

İpucu ve Uyarılar

İş görüşmeleriniz için belirli bir zaman ayırın.

Eğer bir ofisiniz varsa, ayrıntılı telefon görüşmeleri yaparken kapınızı kapatın. Bu konuşmayı daha özel kılarak, ofisiniz dışında bulunan oturma alanlarını rahatsız etmeyecektir.

Konuşma sırasında çevrenizde dikkatinizi dağıtabilecek unsurları sınırlandırmak, telefon görüşmenizin sorunsuz bir şekilde devam etmesini sağlayacaktır.

İş arkadaşlarınızın sessizlik ihtiyacına saygılı olun. Onların işi de en az sizinki kadar önemlidir.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla