Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07.06.2015, 19:20   #1 (permalink)
DeRDeST
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?

Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?


Bir ürünün veya markanın hitap ettiği ve ulaşmak istediği topluluğa verilen isim ''Hedef Kitle''dir. Pazarlama ve reklam sektöründe, strateji geliştirirken dikkate alınması gereken en önemli unsurlardan biri hedef kitlede kimler olduğudur. Verilmek istenilen mesajın başarıya ulaşabilmesi için hedef kitle çok doğru bir şekilde belirlenmeli ve nokta atışı yapılmalıdır.

Hedef kitle belirlenirken; yaş aralığı, cinsiyet, gelir durumu, meslek, eğitim düzeyi, medeni durum gibi bazı temel ölçekler kullanılır. Bunların dışında, ürünün ne olduğuna ve verilmek istenen mesaja bağlı olarak, örneğin; evcil hayvan sahibi olmak, akıllı telefon kullanmak, araç sahibi olmak, spor yapıyor olmak gibi daha spesifik kriterler de kullanılabilir.

Hedef kitle belirlenirken aşağıdaki adımlar izlenmelidir:

Ürün/Hizmetin Tanımlanması

Pazarlanacak ürün ya da hizmetin özellikleri arasından, öne çıkarılmak istenilen niteliği ve tüketiciye nasıl bir yarar sağladığı belirlenmelidir. Örneğin; ürününüzün bir beyazlatıcı diş macunu olduğunu düşünürsek, hedef kitledeki tüketiciye vaad ettiğiniz yarar, bu diş macununu kullandığında beyaz dişlere kavuşacağıdır. Bu diş macununun hedef kitlesi, görünümüne özen gösteren kişilerden oluşmaktadır.

Rakiplerin Takibi

Piyasada aynı ürün ve hizmeti sunduğunuz rakiplerinizin kimlere ulaştığını ve daha önemlisi, kimlere ulaşmadığını belirlemek önemlidir. Rakiplerin gözden kaçırdığı tüketici tipini keşfederseniz, o yoldan ilerleyerek kendinize özel bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.

Mevcut Tüketici Profili

Hali hazırdaki tüketicilerinizin ürün veya hizmetinizi neden ve hangi özelliğinden dolayı satın aldıklarını, ağırlıklı olarak hangi sosyal gruplara ait olduğunu öğrenmek, hedef kitlenizi belirlemede yardımcı olacaktır.

Hedef kitlenizin hem demografik hem de psikografik anlamda, hangi konumda olduğunu çözümlemelisiniz. Yaş, cinsiyet, gelir durumu, etnik kimlik gibi kriterlerin yanı sıra; kişilik, sahip olunan değerler, tutumlar, yaşam tarzı, ilgi alanları ve hobiler de belirleyici unsurlar arasındadır. Ürün veya hizmetinizin direkt olarak hedefinde yer alan kişilerin dışında, bu gruba dahil olması ihtimal olanları da unutmamak gerekir. Örneğin, bir erkek giyim markasının hedef kitlesinde sadece erkekler değil, onların eşleri, sevgilileri, çocukları da yer alabilir.

Bunlara bağlı olarak, hedef kitlenizi doğru bir şekilde belirlemek, ona hangi mecralardan ve ne şekilde ulaşacağınıza yol gösterir. Bu noktada, hedef kitlemiz gazete okuyor mu? İnternet kullanıyor mu? Hangi etkinliklere katılıyor? gibi soruların cevabı önemlidir.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla