Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Anne ve Çocuk

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Çocuk Aile Okul Üçgeninde Yaşanan Sorunlar

Anne ve Çocuk kategorisinde açılmış olan Çocuk Aile Okul Üçgeninde Yaşanan Sorunlar konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 08.07.2013, 10:30   #1 (permalink)
Root Administrator

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Post Çocuk Aile Okul Üçgeninde Yaşanan Sorunlar

Çocuk Aile Okul Üçgeninde Yaşanan Sorunlar



Çocuk-Aile-Okul üçgeninde yaşanan sorunlar

Çocuğun okul çağını en verimli şekilde geçirmesi için aile ve öğretmenlere önemli görevler düşmektedir.


Okul çocuğun yaşamında ailesinden sonra katıldığı ilk toplumsal kurumdur. Okul dönemi yalnızca başarılması gereken dersler ve sınavlardan ibaret değildir. Çocuk öğretmen ve arkadaşlardan oluşan bu toplumda yerini alma gibi üstesinden gelmesi gereken yeni bir durumla da karşı karşıyadır. Aslında bu dönem yalnızca çocuk için değil ebeveynler için de yeni heyecanlar ve tatlı yorgunlukları beraberinde getirir. Çocuğun okul çağını en verimli şekilde geçirmesi akademik bilgileri yeterli düzeyde almanın yanında kendisinden ve yaşamdan hoşnut olan ve bunu yakın çevresiyle de paylaşabilen mutlu bir birey olarak yetişmesi için aile ve öğretmenlere önemli görevler düşmektedir.

Okulda başarısızlık nedenleri genel çerçevede birkaç başlık altında toplanabilir.

Çocukla ilişkili nedenler
Aileyle ilişkili nedenler
Okul ve eğitim sistemiyle ilişkili nedenler

ÇOCUKLA İLİŞKİLİ NEDENLER

Bilgiyi edinme ve kalıcılığının sağlanması sürecinde çocukla ilişkili engeller hemen daima titiz bir araştırma ve tıbbi müdahale gerektiren sağlık sorunlarıdır:

Zekâ Geriliği
Öğrenme Bozuklukları
İletişim Bozuklukları
Gelişimsel Bozukluklar
Dikkat Eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu

Zekâ Geriliği

Çocuğun genel entelektüel işlevselliğinin yaş grubuna göre ortalamanın önemli ölçüde altında olmasıdır. Hafif orta ağır ve ileri dereceleri vardır. Akademik zekâ başarı için gerekli görülmekle birlikte başarıyı garanti etmediği düşünülmektedir. Başarı için birtakım duygusal niteliklere ve iletişim becerilerine sahip olmak önemli görülmektedir. Bu nitelikler şunları kapsar: Empati kurabilme duyguları ifade etme ve anlama mizacını kontrol etmebağımsız davranabilme uyum sağlayabilme kişiler arası sorunları çözebilme sebat gösterebilme sevecen nazik ve saygılı olabilme.

Zekâ ve zekâ testleriyle ilgili araştırmalar çocuğun düzeyini salt bilgiye dayanan yetilerle ölçmenin doğru olup olmadığını sorgulamaktadır. "Çoklu Zekâ" kuramına göre çocuğun bilinen 8 zekâ türünden (sözel-dilsel mantıksal- matematiksel müziksel-ritmik bedensel-kinestetik görsel-uzamsal içsel kişiler arası doğa) en az birine sahip olduğu düşünülmektedir. Buna göre çocuk pek çok alanda değerlendirmeye tabi tutulmalı ve öne çıktığı alana göre eğitim alması sağlanmalıdır.

Öğrenme Bozuklukları

Çocuğun belirli alanlarda (okuma matematik yazılı anlatım) yetersizlik gösterdiği bozukluklardır. Bu çocuklar örneğin matematik bozukluğunda işlem yapmakta sayı kavramını algılamakta sembolleri ve çarpım tablosunu öğrenmekte zorlanırlar. Okuma başarıları yazma becerileri ölçülen zekâ düzeyi ve alınan eğitim göz önünde tutulduğunda beklenenin önemli derecede altındadır. Bu yetersizlikleri çocukların toplumda farklı ve başarısız algılanmalarına sebep olur eğitimini olumsuz yönde etkiler. Çocuğun sosyal ilişkileri bozulur ve kendine güveni azalır. Çocuk ders çalışmayı ödev yapmayı kitap okumayı sevmez çabuk sıkılır çalışırken birisinin yönlendirmesine ihtiyaç duyar.

Öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların öğrenme süreçleri farklıdır. Çocuğun hangi alanda yetersizlik yaşadığı klinik ortamda birtakım test ve tetkiklerle belirlendikten sonra çocuğa özgün özel eğitim programı yapılarak aile - öğretmen işbirliği ile tedavi yürütülmelidir.

Dikkat Eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu

Bu çocuklar dikkatlerini uzun süre belirli bir konu üzerinde yoğunlaştıramaz çabucak sıkılarak başka konulara geçerler. Dürtüsellikleri nedeniyleisteklerini erteleyemez davranışlarının sonuçlarını düşünmeden hareket ederler. Yerlerinde uzun süre oturamaz sürekli hareket eder çok sık düşüp yaralanırlar. Çalışmaları dağınıktır ve eşyalarını sık sık kaybederler. Tüm bu özellikler çocuğun okula uyumunu zorlaştırır ve normal zekâ düzeyine karşın öğrenme güçlüğü yaratarak ders başarısını önemli ölçüde düşürür.

DEHB düşünülen çocuk mutlaka bir psikiyatrik değerlendirmeden geçmeli bozukluğun şiddetine göre belirlenecek tedavi olanaklarından yararlandırılmalıdır.

AİLEYLE İLİŞKİLİ NEDENLER

Aile içi huzursuzluk ve şiddet ailede ağır hastalık ebeveynlerden birinde alkol madde bağımlılığı ya da diğer bir psikiyatrik bozukluğun varlığı ağır maddi güçlükler ve buna bağlı uygun çalışma ortamının olmayışı çocuğun okul başarısını en çok düşüren nedenlerdir.

Ebeveynlerin çocuğun ilgi ve kapasitesini göz ardı ederek yüksek başarı beklemeleri bu beklentinin karşılanmadığı durumda da çocuğun sürekli eleştirilmesi onur kırıcı sıfatlarla nitelenmesi (tembel dağınık pısırıkvb...) ve başka çocuklarla kıyaslanması çocuğun kendine güvenli bir kişilik geliştirmesini engeller. Böyle bir tutum çocuğun kaygı düzeyini artırarak okul başarısının daha da düşmesine yol açmaktadır.


Anne-babanın yaklaşımı özellikle de çocuğun önemli bir sınava (kolej üniversite gibi) hazırlandığı dönemde önem kazanmaktadır. Bu dönemlerde anne-baba kendi özlemleri ile çocuğun kapasitesi arasında gerçekçi bir denge kurmalıdır. Ülkemizin koşulları göz önüne alınır ve bu sınavlara giren öğrenci sayısının çığ gibi büyüdüğü de düşünülürse çocuğun yüz binlerce öğrenci arasından sıyrılıp tam da anne-babanın istediği okul veya fakülteye girmesinin ne kadar güç olduğu anlaşılacaktır. Sınavların çocuğa bir ölüm-kalım olayı gibi yaşatılmaması gerekir.

Aile içi ilişkilerin kaliteli olması çocukla kurulan iletişim dilinin doğru olması çocuğun gelişim dönemlerinde öğrenme ile ilgili çevresel uyaranların zengin ve doğru olarak verilmesi çocuğun olayların sonuçlarıyla baş başa bırakılarak sorumluluk duygusunun gelişmesine olanak verilmesi anne-babanın tutarlıkendine güvenli sağlıklı modeller olması başarıyı olumlu etkileyen faktörlerdir. Böyle bir ailede çocuğun başarısız olduğu durumlar doğru bir şekilde irdelenir ve çocukla birlikte çözüm yolları aranır.

OKUL VE EĞİTİM SİSTEMİYLE İLİŞKİLİ NEDENLER

Okula yeni başlayan bir çocuğun okulda başarılı ya da başarısız olmasında aile ve çevrenin etkisi kadar öğretmenin tutum ve davranışlarının da etkisi vardır. Başarılı bir öğrenme ortamının oluşturulmasında çocuğun okulu ve dersleri sevmesindeöğretmenlerin özellikle ilköğretim okulu öğretmenlerinin etkisi büyüktür. Bu dönemde okulu ve dersleri sevmeyen öğrenci ilerdeki öğrenim hayatında da okumayı ve dersleri sevmemekte bu da öğrencinin öğrenim hayatının başarısız geçmesine neden olmaktadır.

Okuldaki eğitim ve öğretim programının çocukların gelişim seviyelerine uygun zenginleştirilmiş programlar olması öğretmenin bilgi aktarımını doğru yapabilen disiplini sağlayabilen araştırıcı etkili öğretmenlik yetilerine sahip olması gerekmektedir. Öğrenmenin biyolojik temelleri beynin bilgiyi işleme süreci bilginin kaydedilmesi ve kullanımına ilişkin yeterli birikime sahip olması ve bunu öğretmenlik pratiğine aktarabilmesi gereklidir. Öğrencilerini bireysel özellikleriyle tanıyarak onlara seslenebilmeli sağlıklı bir ilişki yakın bir dostluk ortamı oluşturmalıdır. Öğretmenin olumlu geribildirimin önemini kavraması ve bunu yeterince uygulaması gereklidir. Bunun karşıtı olarak sınıfta daha çok başarılı öğrencilerle ilgilenme eğilimi diğer öğrencilere karşı beklentisinin az veya düşük olması daha az övgü ve dikkatle yaklaşması öğrencinin başarı konusundaki beklentisini düşürmesine daha az çaba harcayarak kötü notlar almasına neden olur ve öğrenciyi giderek daha da başarısız kılan bir kısır döngü ortaya çıkarır.


Konu Laura tarafından (10.07.2013 Saat 14:32 ) değiştirilmiştir.
Jaqen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 17:54