Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu

Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu (https://www.forumaski.com/)
-   Bunları Biliyor musunuz ? (https://www.forumaski.com/bunlari-biliyor-musunuz/)
-   -   Pazar Analizi Nasıl Yapılır? (https://www.forumaski.com/bunlari-biliyor-musunuz/156849-pazar-analizi-nasil-yapilir.html)

DeRDeST 07.06.2015 19:18

Pazar Analizi Nasıl Yapılır?
 
Pazar Analizi Nasıl Yapılır?

[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]

Ticari işletmeler ürettikleri ya da üretmeyi planladıkları herhangi bir ürünü ya da servisi piyasaya sürmeden önce genel olarak ürün için gerekli olan ortamı analiz etmeye, ticarileştirilebilir olup olmadığını anlamaya ihtiyaç duyarlar. İşletmeler, hangi kesime ulaşmak istediklerine, o anki sekötrün nasıl işlediğine, hangi elementlerin sektörü etkileyebileceğine karar vermeleri gerekir. Sektürün önümüzdeki yıllarda nasıl bir gelişme kaydedeceğine, veya nasıl bir arz talep mekanizmasına sahip olduğunu karar vermelidirler. Bu bilgiler ışığında ortaya koyacakları ürün ya da servisi nasıl pazara süreceklerini kolaylaştırmış olurlar.

Öncelikle nasıl bir pazar ortama girildiğinin anlaşılması gerekir. Ortaya konulacak olan ürün ya da hizmet için insanlarda talep var mı, eğer böyle bir ihtiyaç varsa ihtiyacı olanların almak isteyip istemediklerine dair bir araştırma yapılabilir. Bunlara ek olarak, bu ürün ya da hizmete ihtiyaç duyanların yeteri kadar bütçeleri olup olmadığına, eğer bütçeleri varsa finansal olarak hernagi bir harcama yapıp yapmayacaklarına dair bir pazar araştırması yapılabilir. Bu bilgilere geniş kapsamlı bir anketle, veya eğer önceden başka bir yerde denendiyse oranın istatiksel verileri ile ulaşılabilir.

Şirketin geleceğine dair izlemesi gereken yol pazarın iyi analize etmekten geçer. Bunu da gerek anketle veya röportajla araştırmak mümkündür. Anketler online siteler üzerinden veya mail yoluyla yapılabilir, röportajlar da bire bir karşılıklı veya telefon görüşmesiyle de olabilir. Ayrıca önceden hazırlanan soru formlarıyla girilecek pazar hakkında veriler toplanabilir. Direk doğru veriyi almak adına potansiyel tüketicilerden oluşan özel gruplar da oluşturabilir.

Girilecek pazarın kendi içinde bulunduğu durum, hangi dinamiklere sahip olduğu da bu konu için önemlidir. Pazarın nasıl bölümlerden oluştuğu, içinde bulunduğu başarı faktörleri, nasıl bir gelişim içinde olduğu, insanların güncel trendleri, oluşabilecek nasıl tehditler olduğu, veya pazarın hangi fırsatlara açık olduğu önemli olup belirlenmesi gereken dinamiklerdir. Bu bilgiler ışığında nasıl bir yöntemle ilerleme kaydedileceğine karar verilmelidir.

Pazar araştırması sağlıklı bir şekilde rekabet yapılabilmesi için önemli bir konudur. Pazarın durumu ve içindeki insanların talepleri doğru belirlenmeli ve ona göre hareket edilmelidir.


Saat: 01:18

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.


SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.