Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Serbest Kürsü > Bunları Biliyor musunuz ?
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Müşteriye Nasıl Hitap Edilir?

Bunları Biliyor musunuz ? kategorisinde açılmış olan Müşteriye Nasıl Hitap Edilir? konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 06.07.2015, 17:45   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Müşteriye Nasıl Hitap Edilir?

Müşteriye Nasıl Hitap Edilir?


Bir işletmeye belirli bir hizmet almak için gelen kişiler, işveren tarafından müşteri olarak adlandırılır. Müşteri, kazanmanın ilk yolu kaliteli bir hizmet vermektir. Bu hizmetin içerisinde sağlanan ürün kalitesinden hitap şekline kadar dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunmaktadır.

Müşteri kaybetmek, işletmelere birçok anlamda zarar vermektedir. Maddi olarak kayıp ve prestij kaybı işletmelerin geleceği açısından oldukça büyük sorunlar yaratabilmektedir. Bu nedenle müşterilere hitap şekli başta olmak üzere nasıl davranılması gerektiği çok iyi bilinmelidir.

Müşteriilere hitap ederken ilk olarak ne istedikleri sorulmalıdır. Bu sorgu şeklinde her zaman kibar olunmalı ve 'siz' şeklinde hitap edilmelidir. Bu soru şekli içerisinde 'arzu ederseniz, dilerseniz' şeklinde kalıplar kullanılarak yeni sahip olunan bir hizmetten bahsedilebilir. Soru esnasında kesinlikle ısrarcı olunmamalıdır. Belirtilen sorular her zaman bir defa sorulmalı ve müşteri istemedikçe tekrarlanmamalıdır.

Müşterilerin zevk ve tercihlerine her zaman saygı duymak da oldukça önemlidir. Bu bilgiler, ürünün daha iyi pazarlanması ve satılması konusunda işletmeye katkı sağlamaktadır. Özellikle kararsız müşteriler için önerilerde bulunmak iyi bir gözlem yeteneğine sahip olmayı gerektirmektedir. Bu nedenle çalışan kişilerin, müşterilerini kısa bir süre içerisinde gözlemlemesi ve buna göre önerilerde bulunması gerekmektedir.

Müşterilere hitap ederken her zaman güleryüzlü olunmalıdır. Jest ve mimiklerden faydanılmalı ve ses tonu çok iyi bir şekilde ayarlanmalıdır. Müşteri ilişkilerinde her zaman bir resmiyet olmalıdır. Gereksiz ve fazla samimi ifadelerde bulunmak, müşterileri rahatsız edebilir.

Müşteriler ile iletişim kurarken her zaman dürüst olunmalıdır. Satılacak olan ürünün sahip olmadığı özelliklerden bahsedilmemelidir. Bu durum hem etik olarak hem de şahsi olarak kuruma veya işletmeye zarar verebilir. Müşteri kazanmak her zaman birinci ilke olmalıdır.

Müşterilerin sorduğu sorulara olabildiğince cevap vermek gerekmektedir. Fakat bu cevapların doğru olması ve bilinmeyen soruların bir üst personele yönlendirilmesi gerekmektedir. Müşterilerin kafasında herhangi bir soru işareti kalmamalıdır. Şu nokta unutulmamalıdır ki kafasında soru işareti bulunan bir kişi, o işletmeye güven duymaz ve başka bir firmaya yönelir. Müşterilere her zaman 'bey, hanım, efendim,' şeklinde hitaplarda bulunulmalıdır.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 06.07.2015, 19:28   #2 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Müşteriye Nasıl Hitap Edilir?

Müşteri hep haklıdır Bu kazak lekeliydi der halbuki kendi leke etmiştir

Perii isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 07.07.2015, 02:05   #3 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Müşteriye Nasıl Hitap Edilir?

Alıntı:
Perii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Müşteri hep haklıdır Bu kazak lekeliydi der halbuki kendi leke etmiştir
Müşteri daima haklıdır, müşteri velii nimettir.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 19:42