Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Serbest Kürsü > Bunları Biliyor musunuz ?

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Uçak Lastikleri Neden Nitrojen İle Doldurulur?

Bunları Biliyor musunuz ? kategorisinde açılmış olan Uçak Lastikleri Neden Nitrojen İle Doldurulur? konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 18.08.2016, 11:58   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Uçak Lastikleri Neden Nitrojen İle Doldurulur?

Uçak Lastikleri Neden Nitrojen İle Doldurulur?

uçak lastikleri hakkınd, auçak lastikleri nitröjen, uçak lastiği özellikleri



Uçak lastikleri oksijen ile değil, her zaman nitrojen ile şişirilmektedir. Sebebi ise sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının artması veya düşmemesidir.

Mesela kışın hava sıcaklığı -6 derecede uçak havalandıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olduğunu düşünelim. Bu sıcaklıkta 9 saat uçup daha sıcak bir yere indiğini düşünün. Oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olsun. Bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacağından dolayı lastik içleri daima nitrojen ile doldurulur. Normal hava olsaydı lastiklerde sürekli hava değişimi gerçekleşecekti ve buda lastiğin deforma olmasına sebep olacaktır. Azot oksijene göre daha kararlı bir madde olduğu için yüksek ısı ve basınca dayanabiliyor.

Ayrıca, nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur. Uçak lastiklerine nitrojen basılması yol tutuşunu ve frenlemeyi kesinlikle değiştirmez.

Lastiklere nitrojen basarak jant da oluşabilecek pasın da önüne geçmiş olursunuz. Oksijenin olduğu yerde pas olur. Nedeni ise lastik içindeki havayı basınç altında tuttuğunuzda hava sıcaklığını düşerse içinde havada bulunan su buharı sıvılaşır ve bu da pas yapar. Ancak saf nitrojeni ne kadar sıkıştırırsanız sıkıştırın içinde su olmadığı için pas olmayacaktır.
Ayrıca uçak lastiği 200 iniş ya da kalkış sonrası değiştiriliyor ya da kaplanıyor. Her lastiğe en fazla 6 kez kaplama yapılarak uçaklarda güvenle kullanılabiliyor. Ömrünü tamamlayıp yenileme imkanı ortadan kalkan uçak lastikler hurdaya çıkartılıyor.

Uçak lastikleri termik tapalar koruyor
Tonlarca yükle iniş kalkış yapan uçakların lastiklerinin patlayıp patlamayacağı sorusu birçok kişinin aklına geliyor. Ancak, uçak jantı üzerine yerleştirilen ve 300 derece ısıda bile devreye giren termik tapeler sayesinde lastiklerin patlamasının önüne geçiliyor.

Uçak jantı üzerinde emniyet aksesuar parçaları ile 180 veya 300 derece ısıda bile devreye girebilen termik tapalar bulunuyor. Tapalar yüksek ısıda devreye girip lastiğin içindeki nitrojen gazı (azot) basıncını dışarıya doğru vererek azaltıyor. Söz konusu durum, uçakların pistleri kullanırken lastiklerin yüksek ısıdan dolayı patlama ve yarılmasını engellemiş oluyor.

__________________
all the best.



YeşiL6 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 02:39