|
Felsefe - Sosyoloji kategorisinde açılmış olan Sokrates'in İkilemi konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
02.02.2014, 14:23 | #31 (permalink) | |
| Cevap: Sokrates'in İkilemi Alıntı:
Sana düşüncenin aksine bir çok ayet ve hadis sıralayabilirim. Ama dediğim gibi yeri burası değil. Dolayısıyla Peygamber Efendimiz sav bir insandır, ama onu diğer insanlardan üstün kılan ve üstün olduğunu ilan eden de yine Onu gönderen Cenabı Hakktır. Bunu kabul etmek yaratıcı ile arana birini sokma anlamına mı gelir, bu da ayrıca tartışılabilir tabi ki.
__________________ "SEN, AKLIM VE KALBİM ARASINDA KALAN, EN GÜZEL ÇARESİZLİĞİMSİN" Sevmek, bazen vazgeçmeyi bilmektir. Canımı canan dilerse, bil ki minnet canıma, Can nedir ki, onu vermeyem cananıma Bir destan yazar gibi durmadan gündüz gece, Ben hep seni yazmışım yüreğime gizlice. | |
03.02.2014, 18:09 | #32 (permalink) |
| Cevap: Sokrates'in İkilemi Burası tartışma yeri değil,evet.Konu,konu başlığından fazla dışarı çıkarak değişik yerlere gidiyor onun da farkındayım..Başka bir yerde açılacak olsa dahi bu konu yazı dilinin üstünden kalkabileceği bir mesele değildir.Burada söz kendini gösterir.Yazı,bir hamle ile sabote edilebilir.. Konunun kaydığı düşüncesindeyim.Kişilerin hangi düşünceleri taşıdıkları iyi-kötü anlaşılabilse de ifade ile maksat arasında bir uyuşmazlık çıkabiliyor,bu da normaldir.Dediğim gibi yazı dili,benzer düşünceleri tartışanların dertlerine deva olamaz.Bu sözün ve sohbetin işidir. Salt olarak yukarıdaki mesaja olduğu gibi katılıyorum..
__________________ ''Şîrler pençe-i kahrımdan olurken lerzân Beni bir gözleri âhûya zebûn etti felek'' |
03.02.2014, 18:48 | #33 (permalink) |
| Cevap: Sokrates'in İkilemi aynen katılıyorum @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL], ben de zaten düşündüklerimi tam ifade edemedim.
__________________ "SEN, AKLIM VE KALBİM ARASINDA KALAN, EN GÜZEL ÇARESİZLİĞİMSİN" Sevmek, bazen vazgeçmeyi bilmektir. Canımı canan dilerse, bil ki minnet canıma, Can nedir ki, onu vermeyem cananıma Bir destan yazar gibi durmadan gündüz gece, Ben hep seni yazmışım yüreğime gizlice. |
03.04.2014, 01:21 | #34 (permalink) | |
Özel Üye | Cevap: Sokrates'in İkilemi Bu konu tartısma ya da değil,ben konunun gidişatındaki @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] in Resulü Ekrem S.A.V " Efendimiz" demem,yazmasına takıldım. Bu konuyla ilgili; Peygamber Efendimiz olmasa idi, kâinatın yaratılmasından beklenen maksadlar ortaya çıkmayacağından kainat da yaratılmazdı. Bu manayı Mesnevi-i Nuriye’de daha açık bir ifadeyle şöyle anlatır: “O zât-ı nuranî olmasa idi kâinat da, insan da, her şey de adem (yok) hükmünde kalır, ne kıymeti olur ve ne ehemmiyeti kalırdı. Binaenaleyh bu kadar garib, acib, güzel kâinat için böyle tarif edip bildiren bir mürşid-i hârika lâzımdır. Eğer bu zât (asm) olmasa idi kâinat da olmazdı." (Mesnevi-i Nuriye) Resul-ü Ekrem’in (asm) vazifesi gibi şahsî makamı da “sen olmasaydın alemleri yaratmazdım” hadis-i kudsisine layık olduğunu Bediüzzaman Hazretleri şöyle anlatır: “Küllî hakikat-ı Muhammediye (asm) (büyük manevi makamı) hem hayatın hayatı, hem kâinatın hayatı, hem İsm-i A'zam'ın en büyük tecellisinin mazharı ve bütün ruh sahibi varlıkların nuru ve kâinatın asıl çekirdeği ve yaratılış gayesi ve en mükemmel meyvesi olmasından, o hitab doğrudan doğruya ona bakar.” (Emirdağ Lahikası) Bir hadis-i şerifte “Allah evvela benim nurumu yarattı. Daha sonra mahlukatı o nurdan yarattı” buyrulması ile Peygamberimiz (sav) kainat ağacının çekirdeğidir. O ağaç gelişip büyüyerek son olarak eşeref-i mahlukat olarak insanlık meyvesini vermiş ve o meyveler içinde kainat ağacının en mükemmel meyvesi oalarak Resul-ü Ekrem Efendimiz (asm) yaratılmıştır. Netice olarak iki yönden de, yani vazife ve makam cihetinden, Resul-ü Ekrem aleyhissalatü vesselam efendimiz kâinat ağacının yaratılmasına sebebdir. O olmasa idi Allah bu kâinatı yaratmazdı. 1-O yaratılmasa idi, kâinat kitabının manaları anlaşılmazdı. Onun yaptığı peygamberlik vazifesi ile yaratılışın gayeleri ortaya çıkmıştır. 2-Hem o yaratılmasa idi, kâinat en mükemmel meyvesini vererek kâinatın özü bir meyvede toplanmış olmazdı. Deylemi’nin İbn Abbas’dan naklettiğine göre, Allah azze ve celle (peygamber as’a): İzzetim ve celalim hakkı için, eğer sen olmasaydın cenneti yaratmazdım, eğer sen olmasaydın dünyayı yaratmazdım” buyurmuştur. (Müsned-i Firdevs, 8031) Yine Deylemi’nin İbn Ömer’den nakline göre peygamberimiz asv şöyle buyurmuştur: “Bana Cibril geldi ve “Ya Muhammed! Sen olmasaydın cennet yaratılmazdı, sen olmasaydın cehennem yaratılmazdı” dedi”. (Keşfül hafa.c.1.s.45.hn.91) Taberani, Hakim, Ebu Nuaym, Beyhaki ve İbn Asakir’in Hz. Ömer (ra)den rivayet ettiklerine göre peygamberimiz sav şöyle buyurmuştur:* Âdem işlediği günahı işlediğinde başını semaya kaldırdı* ve “(Allahım) Muhammed hakkı için beni bağışlamanı* istiyorum” dedi. Allah ona “Muhammed kimdir?” diye vahiyle sordu. Âdem “Beni yarattığın zaman başımı arşına kaldırdığımda orada “Allahdan başka ilah yoktur, Muhammed onun resulüdür” "لا إله إلا الله محمد رسول الله" yazılı olduğunu gördüm. Bundan bildim ki, senin katında İsmini ismin ile beraber yazdığın bu zattan* daha şerefi yüce kimse yoktur.” Dedi. Allah ona “Ey Âdem! O senin zürriyetinden gelecek peygamberlerin sonuncusudur. Eğer o olmasaydı seni yaratmazdım (ولولا هو ما خلقتك)” buyurdu. (Ed-Dürrül Mensur.c.1.s.142) Hal böyle olunca Efendimiz dememek büyük cahilliktir. Hayatta olma sebeplerimizdendir,Resullah Efendimiz. Alıntı:
Yukarıdaki Ayet ve Hadisler bunu çürütür. | |
25.05.2014, 20:27 | #35 (permalink) |
| Cevap: Sokrates'in İkilemi Yorumlarınız için teşekkürler @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] ve @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] Sözden ziyade bilinç mana ile bütünleşince bir hal üzere bilgiyi zenginleştiriyor.
__________________ Yalnız açığa çıkan ışığı görebiliyorsan, Yalnız söylenen sesi duyabiliyorsan, Ne görebiliyorsun,Ne duyabiliyorsun. "Hayret et! Çünkü hayrettir göğe açılan pencere. Hayret ettim ve gördüm, bin ayet güldü yüzüme." |
03.06.2014, 09:20 | #36 (permalink) |
-Waiting for a train | Cevap: Sokrates'in İkilemi Bence bu konuda derine inmeye gerek yok.Felsefeciler mantıksal yaklaşımlarda bulunarak bi sonuca varmaya çalışmışlar.Tabiki bunu yapmanın bi sakıncası yoktur ama sonuçta inandığımız tanrı değil Allah'sa öncelikle bize öğretilen bişeyide unutmamak gerekiyor.Buda Allahı ve onun değerli kıldıkları şeyleri bilmek için önce kendi nefsimizi bilmemiz gerektiği düşüncesidir.Ama yinede bilgi bakımından normal bi konu.
__________________ |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
Seçenekler | Arama |
Stil | |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |