|
Felsefe - Sosyoloji kategorisinde açılmış olan İroni | Eironeia konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
31.01.2014, 02:31 | #1 (permalink) |
| İroni | Eironeia İroni | Eironeía Söylenenin tam tersinin kastedildiği ifadedir. Söylenen ya da yapılan eylem, ciddi görüntüsü altında, karşıt söylenceyi ya da eylemi, çelişki noktasına çekmeyi hedefler. Mizahtan farkı olarak, ironi daha eleştirel yaklaşır. İroni mimik, jest ve tonlama ile söylemek istenenin altını, dolaylı çizer. Sokrates'in diyalog yöntemi iki aşamadan oluşur. Birincisi ironidir. Sokrates, muhatabının kesin doğru olduğunu düşündüğü bilgileriyle ilgili çeşitli sorular sorarak bu bilgilerin gerçekte tartışmaya açık olduğunu kanıtlar. İkinci aşama ise maiotiktir. Sokrates bu aşamada yine ustaca sorduğu sorularla muhatabının zihninde doğuştan var olduğunu düşündüğü gizli bilgileri ortaya çıkarır Alıntıdır
__________________ Yalnız açığa çıkan ışığı görebiliyorsan, Yalnız söylenen sesi duyabiliyorsan, Ne görebiliyorsun,Ne duyabiliyorsun. "Hayret et! Çünkü hayrettir göğe açılan pencere. Hayret ettim ve gördüm, bin ayet güldü yüzüme." |
31.01.2014, 15:55 | #2 (permalink) |
Tecrübeli Üye | Cevap: İroni | Eironeía Söylenenin tam tersinin kastedildiği ifadedir.. Günümüz insanının bu ironi mevzusundan anladığı şu'dur : ''aaa gördün mü bak nasıl da laf soktum,beyinsiz anlamadı bile '' Zeka işidir bunu becerebilmek. Bilgilendirme için teşekkürler
__________________ |
31.01.2014, 16:01 | #3 (permalink) | |
| Cevap: İroni | Eironeía Alıntı:
Sokrates bu konuda ironiyi çok şey bildiğini sananlara uyguluyordu.Günümüzde ise bir övünme edimi şeklinde algılanıyor.Oysa ki özüyle çelişiyor. Bilen övünmez,bilmesi kafidir;günümüzde laf cambazlığı ile insanlar övünüyor. İronide üstü örtülü bir aymazlık yeralır. Teşekkürler yorumun için.
__________________ Yalnız açığa çıkan ışığı görebiliyorsan, Yalnız söylenen sesi duyabiliyorsan, Ne görebiliyorsun,Ne duyabiliyorsun. "Hayret et! Çünkü hayrettir göğe açılan pencere. Hayret ettim ve gördüm, bin ayet güldü yüzüme." | |
01.02.2014, 00:57 | #4 (permalink) |
| Cevap: İroni | Eironeia Güzel bilgilendirme,teşekkürler.Her zaman duyduğumuz ve bazen yanlış anladığımız için farklı yönlere çektiğimiz bir kavramı çok güzel,sade ve öz olarak açıklamışsınız.. Tanışmak isterdim Sokrates'le..
__________________ ''Şîrler pençe-i kahrımdan olurken lerzân Beni bir gözleri âhûya zebûn etti felek'' |
01.02.2014, 02:22 | #5 (permalink) | |
| Cevap: İroni | Eironeia Alıntı:
Bir yazar diyor ki: ''Okumak o yazarlarla sohbet etmektir.'' Ona ait olanları okuduğumuzda aslında bir nevi tanışıklık da yaşıyoruz. Sokrates hiç kitap yazmadığı için onu ancak Platon'un Diyaloglar eserinde buluyoruz. 2 Ciltlik harika bir eserdir. Günümüzde yaşasaydı ,belki aynı Sokrates olmazdı;her çağ ve toplumsal ortam o dönemin felsefesini ve bakış açısını ortaya çıkarır misali. Şükranlarla @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]
__________________ Yalnız açığa çıkan ışığı görebiliyorsan, Yalnız söylenen sesi duyabiliyorsan, Ne görebiliyorsun,Ne duyabiliyorsun. "Hayret et! Çünkü hayrettir göğe açılan pencere. Hayret ettim ve gördüm, bin ayet güldü yüzüme." | |
01.02.2014, 12:07 | #6 (permalink) | |
| Cevap: İroni | Eironeia Alıntı:
Düşünmek de bunun ilk adımıdır Sevgiler
__________________ ''Şîrler pençe-i kahrımdan olurken lerzân Beni bir gözleri âhûya zebûn etti felek'' | |
01.02.2014, 17:12 | #7 (permalink) | |
| Cevap: İroni | Eironeia Alıntı:
İşte bu nokta es geçiliyor. Sokrates bile '' Bir şey biliyorsam ,o da bir şey bilmediğimdir'' alçakgönüllüğüne sığınırken, herkesin çok şey bildiğini ve doğruyu düşündüğünü sanma yanılsamasında iken o ironiyi kullanıyordu. Çünkü bir Sokrates olmak için şu şartlara sahip değil,günümüz insanı. -Bilgiyi sevme,bilgiyi ona duyduğu ilgi ile isteme -Felsefeyi ya da düşünceyi araç olarak kullanmama. (Bak nasıl biliyorum,bak nasıl düşünüyorum ya da bak nasıl konuşuyorum gibi ego yanılsamaları bilgi sevgisine ait değildir.Sokrates yalınayak ,fakir ama düşünen bir insandı. Mesela Diyojen'i örnekleyelim.Fıçı içinde yaşardı;doğanın sadeliğinde.) Bu sadece iki örnek. Neden mi düşünen filozof olamaz.?Çünkü günlük yaşamda da düşünürüz.Oysa felsefi düşünme farklıdır;o bir reflexion'dur.Düşünme üstüne düşünme. Mantık analizi yaparken bile niye o analizi yaptığını sorgulamadır. Maalsef felsefi düşünüş kavranmadan,felsefenin özünü yakalayamadan düşünüp,tartışıp filozof olabilme zannında olunduğu sürece BİLGİ ARAÇ olduğu için filozof olunmuyor. Çünkü filozof demek Pythagoras'ın isim babası olarak söylediği gibi :Bilgi sever olmak demek. Bu yaşam biçimidir;kalabalıkların alkışı var ise bu mümkün olmuyor.Bilgiyi bilgi olduğu için arayıp istemek düsturu önemli. Düşünürüz,ama felsefi düşünüş için bedel lazımdır. Hep deriz ki: ''Felsefe saray şairlerinin işi değildir;akıntıya karşı kürek çekmeyi gerektirir.'' Sokrates bu yüzden bir filozoftu;çünkü canı pahasına sözleri için ölümü göze aldı. Alkışların olduğu yerde filozof yoktur;o bilginin mutluluğunu yaşar ve bu ona kafidir. Şükranlarla @[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]
__________________ Yalnız açığa çıkan ışığı görebiliyorsan, Yalnız söylenen sesi duyabiliyorsan, Ne görebiliyorsun,Ne duyabiliyorsun. "Hayret et! Çünkü hayrettir göğe açılan pencere. Hayret ettim ve gördüm, bin ayet güldü yüzüme." Konu Asrevya tarafından (01.02.2014 Saat 17:16 ) değiştirilmiştir. | |
01.02.2014, 17:23 | #8 (permalink) |
| Cevap: İroni | Eironeia Aydınlattığınız için teşekkürler..
__________________ ''Şîrler pençe-i kahrımdan olurken lerzân Beni bir gözleri âhûya zebûn etti felek'' |
01.02.2014, 18:55 | #9 (permalink) |
| Cevap: İroni | Eironeia İyi niyetinize ve alçakgönüllülüğünüze asıl ben teşekkür ederim.
__________________ Yalnız açığa çıkan ışığı görebiliyorsan, Yalnız söylenen sesi duyabiliyorsan, Ne görebiliyorsun,Ne duyabiliyorsun. "Hayret et! Çünkü hayrettir göğe açılan pencere. Hayret ettim ve gördüm, bin ayet güldü yüzüme." |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
Seçenekler | Arama |
Stil | |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |