Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Webmaster Dünyası > Webmaster Genel > Flash
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Flash Dersleri A-Z Resimli Anlatım

Flash kategorisinde açılmış olan Flash Dersleri A-Z Resimli Anlatım konusu , ...


Like Tree11Beğeni

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 15.05.2013, 14:28   #11 (permalink)
Root Administrator

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Flash Dersleri A-Z Resimli Anlatım

Mouse'a İz Yapmak
Bu bölümde, Flash da hazırlanmış movie üzerinde gezerken mouse un bıraktığı izin nasıl yapıldığını görüp inceleyeceğiz.
Bunun için "Movie Clip" , "Button" ve "Graphic" olarak üç tane obje hazırlayacağız.
Her zaman olduğu gibi yukarıdaki örneğin yapılışını anlatarak konuya açıklık getireceğiz.



1-
Öncelikle sahnemizde bize çizim kolaylığı sağlayan ve hassas çizim için gerekli olan Grid (ızgara) çizgilerini görünür hale getirelim. View>Grid>Show Grid (Ctrl+I).

2-
Rectangle Tool ile mouse izini oluşturacak şekil olan kare şeklimizi ilk Grid çizgisi içine ve çizelim. Renk seçimi size kalmış. Ancak iyi bir etki elde etmek için Stroke Color 'ı kullanmayın.

3-
Bulunduğu Layer'e tıklayarak şeklimiz olan kareyi seçili hale getirelim. Şimdi Insert>Convert to Symbol (F8) ile "Movie Clip" i seçerek sembol haline getirelim. (Symbol 1)

4-
Üzerine sağ-tuş yapıp, açılan menüden Edit i seçip, Symbol 1 i açalım.
2. Frame'e gelip sağ-tuş yaparak açılan menüden Insert Keyframe'i seçerek buraya Keyframe ekleyelim.

5-
Bu defa 1. Frame 'i seçip Insert>Convert to Symbol (F8) ile "Button" u seçerek sembol haline getirelim. (Symbol 2)

6-
Karemizin üzerine sağ-tuş yapıp, açılan menüden Edit i seçip, Symbol 2 yi açalım.
Hit Frame'i üzerine sağ-tuş yaparak Insert Keyframe ile Keyframe ekleyelim.

7-
Up frame i üzerine gelip tıklayalım ve klavyemizdeki DELETE tuşu ile buradaki keyframe i silelim.

8-
Flash'ın sağ üst köşesindeki ikonu tıklayarak açılan menüden Movie Clip'in bulunduğu Symbol 1 'i seçerek açalım.

9-
Şimdi Sybol 1 in içindeyiz. 2. Frame' e tıklayıp Insert>Convert to Symbol (F8) ile "Graphic" i seçerek sembol haline getirelim. (Symbol 3)

10-
Aynı yerdeyken 8. Frame'e tıklayıp sağ-tuş yaparak Insert Keyframe ile Keyframe ekleyelim.
Karemizi seçili hale getirip klavyemizdeki aşağı ok yardımıyla 2 Grid çizgisi aşağıya taşıyalım.
Effekt Panelinde Alpha yı seçip değerini de 0 olarak verelim.



11-
Bu defa 2. Frame'e tıklayıp seçili hale getirelim ve Frame Panelinden Tweening: bölümünde Motion'u seçelim.
Frame Tablosu yan taraftaki resimde göründüğü şekli aldı.


12-
Bu defa da 1. Frame'i tıklayıp seçili hale getirelim ve sahnemizdeki kare objemizin üzerine sağ-tuş yaparak açılan menüden Actions'u seçelim.
Açılan Object Actions Panelinde Go To Actions'a çift tıklayalım.
on (release) { satırına tıklayıp, aşağıdaki seçeneklerden Release kutucuğundaki işareti kaldırıp, Roll Over kutucuğunu işaretliyelim.
gotoAndPlay (1); satırına tıklayıp, yine aşağıdaki seçeneklerden Frame: bölümüne 2 yazalım.
Böylece Kare objemize ait Object Actions Paneline, yan taraftaki resimdeki gibi actions ları verdik.


13-
Şimdi 1. Frame'e çift tıklayarak Actions Panelindeki Object Actions'unu, Frame Actions olarak değiştirelim ve Stop Actions una çift tıklayarak 1. Frame'e Stop actions unu verelim. [ stop (); ]

14-
Semboller ve Actions lar ile işimiz bitti. Artık sahnemize geçebiliriz.
Kare şeklindeki objemizi seçili hale getirip kopyalayalım ve Grip karelerinin-hücrelerinin hepsinin içine tek tek yapıştıralım. (Ctrl+C) - (Ctrl+V).

Bu işlemin kolay yolunu bulmak artık size kalmış :-))
İşte hepsi bu kadar...
Artık mouse izinizi test edebilirsiniz; Control>Test Movie (Ctrl+Enter)


Konu Urahara tarafından (15.05.2013 Saat 14:38 ) değiştirilmiştir.
Jaqen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 15.05.2013, 14:28   #12 (permalink)
Root Administrator

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Flash Dersleri A-Z Resimli Anlatım

Buton Yapımı & Actions İle Link Vermek

Bu bölümde Flash da nasıl Button hazırlanacağını, bunun için çizdiğimiz şeklin Behavior (Davranış)'dan Button olarak Flash'a nasıl tanıtılacağını ve hazırladığımız butonumuzdan başka sayfalara nasıl link verileceğini göreceğiz.
1-Yeni bir Movie (film) oluşturalım [ File>New (Ctrl+N)]. Sahnemizin içine sağ tuş ile tıklayarak Movie Properties'i seçelim. [Modify>Movie (Ctrl+M)]. Buradan movie mizin Frame sayısını, dökümanımızın ebatlarını, arkaplan rengini seçebiliriz (biz burada, 12 frame, 100x100 px ve beyaz arka plan seçtik).
2-Araç Çubuğundan Rectangle Tool'u ( R ) seçelim ve düğmemizin kenarlarını biraz yuvarlıyalım ki biraz daha iyi görünsün. Bunun için Rectangle Tool seçili iken araç Çubuğunun altındaki Options'dan Round Rectangle Radius'u işaretleyip açılan pencereden kenar yuvarlama değerini 10 olarak yazıp Ok diyelim. Stroke Color' ı işaretleyip butonumuzda kenar rengi olmaması için No Color'ı seçelim. Daha sonra Fill Color'ı seçip iç rengini ayarlayalım. Şayet kapalıysa, Window>Panels>Fill ile doldurma panelini açalım.






Biz burada Fill Panelinde pop-up menüden Linear Gradient'i seçtik ve renkleride yandaki resimdeki gibi verdik. Objemizi çizdikten sonra Layer 1'e dikkat ederseniz, Timeline daki 1.frame'i doldurduğunu görürsünüz.
3-Şimdi objemizi seçili hale getirmemiz gerekir. Bunun için Araç Çubuğundan Arrow Tool'u seçiyoruz. Seçimi kaybedersek, yine Arrow Tool ile yazımızın üzerine tıklıyoruz. Bundan sonra objemizi Sembol'e çevirmemiz gerekiyor. Insert>Convert to Symbol (F8) ile açılan pencerede objemize bir isim vererek (Biz burada Buton01 olarak verdik) alttaki listeden Button'u seçip OK diyoruz. Artık objemiz Flash'ın anlayacağı bir sembol (Button) oldu ve Library'e (Kütüphaneye) yerleşti. Artık Window>Library ile kütüphaneyi çağırıp sembolümüzü görebiliriz.


4-
Şimdi Kütüphanemizdeki Buton01 isimli objemize çift tıklayalım. Açılan sayfa artık Button özelliklerinin bulunduğu yeni sayfadır. Layer 1'in yanında Timeline da özelleştirilmiş dört adet Frame görülmektedir. Bunlar Butonun özelliklerini belirler, Up:Normal görünümü, Over: Mause üzerine gelince görünen görüntüsü, Down: Mause ile tıklayınca veya üzerinden ayrılıncaki görüntüsü, Hit: Mause'un algılama alanını belirler. Burada dikkat ederseniz 1. Frame olan Up doludur. Şimdi 2.Frame olan Over'ı tıklayarak seçip, sağ tuş ile açılan menüden Insert Keyframe ile yeni bir keyframe ekleyelim. Biz burada değişik olsun diye yukarıdaki Fill Panelinde görünen kırmız renkli yerleri tıklayıp, yandaki renk penceresinden yeşil rengi seçerek değiştirdik. Daha sonra 3. frame olan Down'ı tıklayarak seçip yeni bir Keyframe ekleyerek buraya da butonun mause üzerinden ayrılıncaki görüntüsü için bir renk verebilirsiniz. Biz burada Up daki görüntüyü vermesini istedik ve bu yüzden Up daki Frame'in üzerine sağ tuş yapıp Copy Frames ile Frame'i kopyaladık ve Down'a geri gelerek yine sağ tuş ile açılan menüden Paste Frames ile yapıştırdık. 4.Frame olan Hit'i boş bırakabilirsiniz. Ancak biz burada siyah rengi verdik. Böylece butonumuzun şeklini tamamlamış olduk. Buton çalışmasını görmek için Kütüphanedeki görüntüsü üzerindeki oynatma (Play) tuşuna basabilirsiniz. Durdurmak için ise Play tuşunun yanındaki Stop tuşuna basınız.

5-
Şimdide oluşturduğumuz Buton01 isimli Button'numuza link verelim. Bunun için Actions kullanacağız. Yalnız burada dikkat etmemiz gereken Button'a link verirken Timeline daki Frame'e değil direkt olarak Button'un üzerine Actions uygulamalıyız.
Bunun için öncelikle Button sayfasından çıkıp sahneye dönmek gerekiyor. Bunun için üst tarafta bulunan ' ikonuna tıklayarak sahne (Scene) mize dönelim. Artık sahnemize geri döndük ve yaptığımız objemiz karşımızda duruyor. Şimdi objemizin üzerine sağ tuş ile tıklayarak açılan menüden Actions'u seçelim. Açılan Object Actions Penceresindeki (Add a new item to the script) ikonundan açılan menüden Basic Actions>Get URL yi seçelim. Object Actions Penceresinde " on (release) { getURL (" ");} " şeklinde script komutları belirir. on (release) satırına tıklardanız aşağıda açılan menüden Event: bölümünde butona mause'un hangi hareketi ile link'e verileceğini belirtebilirsiniz (butonun üzerine gelice, butonun üzerine basınca, vb. genelde "Release" veya "Press" işaretlenir). getURL (" "); satırına tıklarsanız aşağıda açılan menüde URL kısmına link vermek istediğiniz adresin URL sini tam olarak yazabilirsiniz. Window: bölümünde link vereceğiniz sayfanın nasıl açılmasını istiyorsanız (aynı pencere içinden, yeni bir pencerede, vb), pop-up menüden seçebilirsiniz. Biz burada örnek butonda "Press" i işaretledik yani mause butonun üzerine basınca yeni adrese gidecek, URL kısmına kendi sayfamızın adresini yazdık ve Window bölümüne de sayfanın yeni boş bir pencerede açılması için _blank'ı tercik ettik.
6-İşte hepsi bu kadar. Artık üzerine basınca link verdiğiniz bir butonunuz oldu. Ctrl+ENTER'e basarsanız animasyonunuzu test etmiş olursunuz.
Yukarıda anlatılan Button'a Actions ile link verilmesini Animasyonlu Seyretmek için Tıklayınız!
Timeline da dört adet buton özelliği görülmektedir. Bunlar Up:Normal görünümü, Over: Mause üzerine gelince görünen görüntüsü, Down: Mause üzerinden ayrılınca görünen görüntüsü, Hit: Mause tıklayıncaki görüntüsüdür.
Değişen renkler Fill Color'dan takip edilebilir.


Konu Urahara tarafından (15.05.2013 Saat 14:39 ) değiştirilmiştir.
Jaqen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 15.05.2013, 14:29   #13 (permalink)
Root Administrator

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Flash Dersleri A-Z Resimli Anlatım

Movie 'e Ses Ekleyelim

Gerek sitemizde verilen bilgilerden, gerek internet üzerinde bu hizmeti veren Türkçe ve yabancı sitelerden ve gerekse Flash'ın Help dosyalarından az çok Flash öğrendiniz. Hatta güzel bir movie de yaptınız. Ancak şurası bir gerçek ki Flash ile yapılan animasyonlar ne kadar güzel olursa olsun, sessiz pek bir anlam ifade etmiyor. Yaptığınız animasyonlara ses eklemek istiyorsanız öncelikle bilgisayarınızda *.wav, *.mp3 gibi formatlarda bir ses dosyanız olmalı.(Flash'ın 5 sürümünden itibaren bütün ses dosyalarını desteklediğini hatırlatalım.)
Öncelikle Ses dosyasını Library (Kütüphane) içene taşımanız gerekiyor. Bunun için Flash'ın desteklediği diğer dosyalar gibi File>Import (Ctrl+R) ile Import edilmesi gerekiyor. Hemen bir hatırlatma yapalım, sadece *.wav, *.mp3 ses gibi ses dosyaları değil, *.jpg, *.gif, *.bmp, *.pgn, *.eps, *.ai, *.FH gibi bir çok imaj dosyalarını ayrıca *.qtif Quick Time Image, *.mov Quick Time Movie gibi movie dosyalarını da File>Import ile Flash'a Import edebilirsiniz.
Evet şimdi ses dosyamızı movie mize ekleyelim;
1-Yeni bir Movie (film) oluşturalım [ File>New (Ctrl+N)]. Sahnemizin içine sağ tuş ile tıklayarak Movie Properties'i seçelim. [Modify>Movie (Ctrl+M)]. Buradan movie mizin Frame sayısını, dökümanımızın ebatlarını, arkaplan rengini seçebiliriz.
2-Sesli bir animasyon için bize gerekli olan nesneler, a) Ses Dosyası, b) Sesi Açmaya yarayan bir Button, c) Sesi Kapatmaya yarayan bir Button. Çünkü nede olsa ziyaretçiler devamlı çalan bir müzikten hoşlanmayıp, istedikleri zaman müziği kapatıp, istedikleri zaman açmak isteyebilirler. Onlara tercih hakkını tanımamız gerekir! :-))
Movie mize ses eklerken Actions ları iyi anlamamız gerekiyor. Bu örneğimizde hem Frame'e, hem de Button'a ayrı ayrı Actions uygulamayı göreceğiz.
3-Ses dosyamızı movie (film)de, hangi Frame'den başlamasını istiyorsak o Frame'e bir Keyframe ekleyerek, File>Import (Ctrl+R) ile açılan listeden seçerek import edelim. Artık Kütüphanemize baktığımızda [ Window>Library (Ctrl+L)] ses dosyamızı görebiliriz. Şimdi ses dosyasının ayarlarına bakalım;
Window>Panels>Sound ile Ses Panelini açalım. Yandaki resimde gördüğünüz Ses Panelindeki Sound:Bölümünde kütüphanemizdeki ses dosyalarının listesi bulunmaktadır. Bu pop-up menüden ses dosyaları ile ilgili seçiminizi yapabilirsiniz. Effects: Bölümünde ses efektlerini (sesin sağdan, soldan, azalıp çoğalarak gelmesi gibi) ayarlayabilirsiniz. Sync: Bölümünde başlama, durma, akışkanlık, sonuç gibi senkronize komutlarını verebilirsiniz. Loops: Bölümü ses öğesinin kaç kez tekrar edileceği bölümdür. Biz örnek objemizde bu değeri 999 olarak verdik. Edit butonun basarsanız açılan pencerede ses efektlerinin grafiksel görüntüsü yer alır. Üstteki grafik, bilgisayarınızdaki sağ kabinden, alttaki grafik ise sol kabinden gelen seslerin grafiksel görüntüsüdür. Grafiğin sağ tarafındaki ve üst tarafındaki siyah çizgiyi mause unuz ile hareket ettirmek suretiyle ses efektlerini kişiselleştirebilirsiniz.
4-Evet,buraya kadar ses dosyamızı ekledik ve ses ayarlarımızı da yaptık. Artık sesi açma ve kapama butonları yapmamız gerekiyor. Burada örnek objemizdeki uygulamamızı anlatacağız. Sizler kendinize çok daha iyilerini hazırlayabilirsiniz.
Öncelikle "Play Butonunu" hazırlayalım. Insert>New Symbol (Ctrl+F8) ile açılan Symbol Properties den Name: kısmına Play yazıp Behavior (Davranış) dan Button'u işaretleyerek yeni bir sembol (Button ) yarattık. Gerçi bunu önce sahne (Scene) de çizip, sonrada nesneyi seçili hale getirip Insert>Convert to Symbol (F8) ile sembol haline de çevirebilirsiniz. Ama kolaylık olsun diye biz direkt New Symbol olarak hazırladık.

Araç Çuğundan (Tools), Oval Tool (O) 'u seçip, Colors'dan Stroke Color' ı işaretleyip butonun Kenar Rengini siyah olarak seçtik. Daha sonra Fill Color'ı işaretleyip iç rengini ayarlamak için biz burada, Fill Panelinde pop-up menüden Radial Gradient'i siyah-kırmız olarak seçtik (Şayet kapalıysa, Window>Panels>Fill ile doldurma panelini açalım ). Objemizi çizdikten sonra Layer 1'e dikkat ederseniz, Timeline daki 1.frame olan Up 'ın dolduğunu görürsünüz. Daha sonra 2. frame olan Over'a geldik, yani mause, objenin üzerine gelince oluşacak görüntüsünü elde etmek için yeni bir keyframe ekledik (F6) ve rengini Fill Panelinde pop-up menüdeki Radial Gradient'den yandaki kırmızı renkli küçük pencereden açılan renk tablosundan renk seçerek değiştirdik (Gradient tonlarını ayarlamak için butonlarını yatay hareket ettirebilirsiniz veya hemen yanlarına tıklayarak yeni renk sekmeleri yaratabilirsiniz). Sonra 3.frame olan Down'a geldik. Yeni bir
Keyframe ekleyerek buraya da butonun mause üzerinden ayrılıncaki görüntüsü için bir renk verebilirsiniz. Biz burada Up daki görüntüyü vermesini istedik ve bu yüzden Up daki Frame'in üzerine sağ tuş yapıp Copy Frames ile Frame'i kopyaladık ve Down'a geri gelerek yine sağ tuş ile açılan menüden Paste Frames ile yapıştırdık. 4.Frame olan Hit'i boş bırakabilirsiniz. Ancak biz burada siyah rengi verdik. Sesi başlatma, "Play Butonumuz"'a ileride Actions ekleyip sesi çalıştırınca susturması için üzerine bir "Müziği Kapat" yazısı ve bir işaret ekleyelim ki animasyon sırasında belli olsun. Bunun için Layer 1'e gelip işaretleyerek alttaki Insert Layer ikonuna tıklayarak yeni bir layer olan Layer 2'yi yaratalım. Şimdi Layer 2 seçili ve 1.frame olan Up da iken Araç Çubuğundan (Tools) simgesi olan Text Tool'u ( T ) seçip Müziği Kapat yazalım. Tekrar alttaki Insert Layer ikonuna tıklayarak yeni bir layer olan ve işaretimizi çizeceğimiz Layer 3'ü yaratalım. Şimdi Layer 3 seçili ve 1.frame olan Up da iken, Araç Çubuğundan (Tools) Rectangle Tool'u ( R ) seçip şeklimizi hazırlayalım (şekli çizdikten sonra 1.frame olan Up doldu). Biz örneğimizde şeklimizi siyah renk ile doldurduk. Ardından 2.frame olan Over'a gelelim, yeni bir keyframe ekleyelim (F6) ve rengini, Colors'dan Fill Color'dan seçeceğimiz beyaz olarak değiştirelim. Şimdi klavyemizdeki ENTER'e basarak butonumuzun animasyonunu seyredebiliriz. Ctrl+ENTER'e basarsanız animasyonunuzu tam ekran test etmiş olursunuz. İstediğimiz sonucu alamamışsak butonumuzu baştan kontrol edelim. Animasyon istediğimiz gibi çalışıyorsa problem yok demektir.
Böylece "Play Butonumuzu" tamamlamış olduk.
5-Şimdi "Stop Butonunu" hazırlayalım. Insert>New Symbol (Ctrl+F8) ile açılan Symbol Properties den Name: kısmına Stop yazıp Behavior (Davranış) dan Button'u işaretleyerek yeni bir sembol (Button ) yarattık. Bu defa değişik renkler seçerek ve yukarıda anlatılan yolları takip ederek aynı şekilde "Stop Butonumuzu" yaratalım.
6-Artık kütüphanemizde "Ses Dosyası", "Play Butonu" ve "Stop Butonu"nu görebiliriz. Şimdi sahneye (Scene) geçip kütüphanedeki bu objeleri sahnemize yerleştirip sahnedeki hem Frame'lere, hem de buttonlara ayrı ayrı Actions verebiliriz.
Öncelikle çalışma alanımızın üzerinde bulunan ' ikonuna tıklayarak sahne (Scene) mize dönelim. Layer 1'i çift tıklayarak bir isim verelim. Örneğimizde backmusic yazdık.
1. Frame'e gelip, Frame Panelindeki Label: kısmına initial yazdık.
2.Frame'e gelip Frame Panelindeki Label: kısmına Stop Music yazdık, Sound Panelinde Sound: bölümünde, pop-up menüden ses dosyamızın adını seçiyoruz, Sync:bölümünde, pop-up menüden Stop'u seçip, Loops:bölümüne 0 yazıyoruz. Kütüphaneden "Stop Butonunu" sahnemizin istediğimiz yerine sürükle-bırak yoluyla taşıyoruz.
3.Frame'i işaretleyip Frame Panelindeki Label: kısmına Start Music yazdık, Sound Panelinde Sound: bölümünde, pop-up menüden yine aynı ses dosyamızın adını seçiyoruz, Sync:bölümünde, pop-up menüden Start'u seçip, Loops:bölümüne 999 yazıyoruz. Kütüphaneden "Play Butonu"nu, sahnemizdeki Stop Butonunun tam üzerine sürükle-bırak yoluyla taşıyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken nokta her iki objenin (Play-Stop Butonları) üstüste ve aynı ebatlarda-büyüklükte olmasıdır. Objelerin ebatlarını ve pozisyonlarını ana menüdeki Scale veya Rotate ile (kenarlarını uzatma veya objeyi döndürme yoluyla) istediğimiz gibi ayarlayabiliriz. Böylece ses dosyamız ve play-stop butonlarımız sahnedeki framelere yerleşmiş oldu. Sıra geldi bunlara Actions vermeye.
7-Öncelikle Frame'lere Actions eklemek için 2.Frame'e çift tılayıp, açılan Frame Actions Penceresinden (Add a new item to the script) ikonundan açılan menüden Basic Actions>Stop'u seçelim. Frame Actions Penceresinde [ stop (); ] script komutu belirir. Diğer Frame'e vereceğimiz Actions ile karışmaması için Frame Actions Penceresini üstteki X işaretinden kapatabilirsiniz. Daha sonra aynı uygulamayı 3.Frame'e de yapalım ve ona da [ stop (); ] script komutunu verelim. Button'a vereceğimiz Object Actions ile karışmaması için yine Frame Actions Penceresini üstteki X işaretinden kapatabilirsiniz.
Şimdi Button lara (Objelere) Actions vermek için tekrar 2.Frame'e gidip, işaretleyelim, çalışma alanımızdaki Stop Butonumuz göründü. Stop Butonunumuza Actions vermek için üzerine sağ tuş yaparak açılan menüden Actions'u seçelim. Açılan Object Actions Penceresinden (Add a new item to the script) ikonundan açılan menüden Basic Actions>On Mause Event'ı seçelim. Object Actions penceresinde [ on (release) { } ] script'i belirdi ve alttaki Event:bölümünde "Release" işaretlidir. on (release) { } script'i işaretliyken tekrar ikonundan açılan menüden bu defa Basic Actions>Go To'yu seçelim ve pencerenin altındaki Type:bölümündeki açılır menüden Next Frame'i seçelim. Object Penceresinde [ on (release) { nextFrame (); } ] scripti belirdi. Böylece Stop Butonuna verdiğimiz Actions bitti.
Sıra geldi Start Butonumuza Actions vermeye; 3.Frame'e gidip, işaretleyelim, çalışma alanımızda Start Butonumuz göründü. Start Butonunumuza Actions vermek için üzerine sağ tuş yaparak açılan menüden Actions'u seçelim. Açılan Object Actions Penceresinden ikonundan açılan menüden Basic Actions>On Mause Event'ı seçelim. Object Actions penceresinde [ on (release) { } ] script'i belirdi ve alttaki Event:bölümünde "Release" işaretlidir. on (release) { } script'i işaretliyken tekrar ikonundan açılan menüden bu defa Basic Actions>Go To'yu seçelim ve pencerenin altındaki Type:bölümündeki açılır menüden bu defa Previous Frame'i seçelim. Object Penceresinde [ on (release) { prevFrame (); } ] scriti belirdi. Dikkat ederseniz ilk Object Actions daSonraki Frame'e Git, ikinci Object Actionsda da Önceki Frame'e Git komutlarını verdik. Nihayet Start Butonuna da verdiğimiz Actions ile berber Start Butonumuzda bitti.

İşte hepsi bu kadar. Artık üzerine basınca sesleri açıp-kapatan bir ses butonunuz oldu. Ctrl+ENTER'e basarsanız animasyonunuzu test etmiş olursunuz.

Burada dikkat etmeniz bir nokta var, şöyleki; bizim örneğimizde web sayfası açıldığı zaman çalmayan bir müziği butona basmak suretiyle çaldırıyoruz. Bunu tam tersi durum olan, yani web sayfasının açılmasından itibaren çalmaya başlayan müziği kapatmak için ise 2. ve 3. Frame lerdeki Button ları yerleri ile Actions larını değiştirmek ve Frame lerin Sound Panellerindeki Start-Stop ve 0-999 değerlerini de karşılıklı değiştirmek gerekir.
Yukarıda anlatılan Müzik açma ve kapama Butonlarının yapılmasını Animasyonlu Seyretmek içinTıklayınız!


Konu Urahara tarafından (15.05.2013 Saat 14:39 ) değiştirilmiştir.
Jaqen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 15.05.2013, 14:29   #14 (permalink)
Root Administrator

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Flash Dersleri A-Z Resimli Anlatım

GUİDE
Guide Layer ( Rehber Katman )
Animasyonun izleyeceği yolu belirlemek için kullanılır.
ÖRNEK:
1-Bir şekil çiz
2-Seç Ş İnsert Ş Create Motion Tween
3-20. kareye tıkla Ş F6’ya bas
4-Şekli başka bir yere taşı
5-Guide layer oluştur ( )
6-Guide layer’ı seç
7-Yol çiz


SHAPE TWEENİNG, (ŞEKİL DEĞİŞİMİ)
1. Kareye tıkla bir şekil çiz (kare) ve Tween kısmından Shape seç ileri karede F6 yap ve son karede bir daire çiz ve kareyi sil Şeklin kareden daireye değiştiği görülür.

SHAPE TWEENİNG, YAZI DEĞİŞİMİ
1. Kareye yazı yaz ve yazıyı seç, Modifly menüsünden Break Apart ( Ctrl +B) yap, iki kez, tüm yazıyı seç ve Tween kısmından Shape seç ileri karede F6 yap . Son karede Eski yazıyı sil soy isim yaz, Modify Ş Break Apart yap Ş iki kez ve çalıştır. İsmin soy isme dönüştüğü görülür.
MASK
Mask Layer ( Maskeleme):Bir hareketi veya animasyonu Maskelemek için kullanılır. Bir layer’e ait özellikleri görmek için layer’e çift tıklanır.

Mask Layer Uygulaması ( Yazı İçin )
1-Yeni sayfa aç sayfa rengini siyah ver. Aynı Layer’e bir yazı yaz. Zemin renginden daha açık renkte olsun.
2-Yeni layer oluştur.Yazının harflerinin sığacağı kadar bir daire çiz.Bu layer’e mask özelliği diğer yazının bulunduğunu layer’a da masked özelliği ver.
3-1. karelerini seç Create Mortion Tween yap ve daireyi sona taşı.
4-60. karede F6 yap . Daireyi tekrar geri getir.

Resim Maskelemek için
1-Sayfaya bir resim getir ve sahneye göre ayarla.
2-Yeni bir layer çiz ve resmin boyunda siyah bir kare çiz
3-Yeni bir layer oluştur ve daire çiz . Daireye Mask kareye de maskele özelliği ver.
4-Hepsini (Layer 1,2,3) seç . Create Motion Tween yap.
5-30. kareye tıkla F6 yap
6-Daireyi ilerlet
7-60. karede F6 yap
8-Daireyi ilerlet

SEMBOL KAVRAMI
Eğer bir nesneyi farklı on senaryoda 100 kere kullanacaksak o nesneyi sembol haline getirip daha elverişli bir şekilde kullanabiliriz.

Sembol Oluşturma
Flash içinde iki türlü sembol oluşturulur.
1-Şekil seçilip F8 tuşu kullanılır.
2-İnsert Ş New Symbol (Ctrl +F8) tuş kombinasyonu kullanarak karşımıza sembol oluşturmak için yeni bir sayfa gelir ve sembolümüzü burada oluştururuz.
Behovior: Semboller çizimlerden, Butonloardan ve movie kliplerden oluşur. Sembol haline getirilen bir şekil flash içinde onlarca Frame içinde kullanılabilir.

Etkileşimli Frame Animasyonları
Etkileşim nesnelerin hareket ederken birbirine bağımlı olarak hareket etmesidir.
BUTTONS

Wındow Ş Comman Libraries Ş Buttons
Sahneye bir buton at ve üzerine çift tıkla üst kısımda Up, Ower, Down, Hit var, Ower’i seç
Ctrl+F8 = (Create New Symboll)



F8

Button


Movie Clip
Graphic

F8
Dünya şeklinde bir şekil jpg olarak geldiği zaman dairenin dışına atmak için
1- File = import (dünya resmi) ile resim getirilir.
2-resim seçili iken Modifly = Break Apart
3-Elips (içi boş) ile istenilen bölgeyi seç
4- İşaretini tıkla
5-Elipsi dışarı taşı
6-Fazlalıkları sil
7-F8 = Graphic
Aynı şekilde güneş resmini de import et ve dışını silip F8 ile kütüphaneye at
Ctrl +F8 (Crate New Symbol)
Dünya ve ay yaz = yaz mavi clip = seç = tamam
  • Ctrl+L ( Window = Libray) ‘ye bas dünya’yı bul sürükleyerek ekrandaki + ile diğer +’yı üst üste getir.
  • Yeni bir layer oluştur. Ctrl +L ile ay’ı sürükle ekrana getir. Ve şekli Toolbar’daki şekile bas ve Shift ile orantılı olarak orantılı olarak küçült. Ay üstte dünya altta .İki şeklide seç= insert = Create Motio Tween
29. kareyi seç = F6 yap
Layer 2 seçili iken Add Motion Guide Layer’i oluşturulur. Guide Layer’ına tıkla Elips aracını seç içini boşalt ve ay ile dünyayı elips çiziyoruz.
7. kareye tıkla 1. alana ay’ı getir.
14.kareye tıkla 2.alana getir.
21. kareye tıkla 3.alana getir.
Scene ‘e tıkla herşeyi sil ve araya bir resim getir. Ve resim ekranı kaplasın yeni layer oluştur.Güneşi merkeze koy.

Yeni bir layer daha oluştur,o layeri de dünya ve ayı kütüphaneden getir. Dünya ve ay güneşin üstünde olsun güneş büyük diğerleri daha küçük . 3 Layeri birden seç İnsert = Crate Motion Tween yap 3 layer çiz 365’i seç F6’ya bas layer 3’ü seç ve Guide Layer oluştur. Ve Guide Layer’i seç ve Elips çiz


91 ‘i bul yukarıdaki şekli oraya taşı 182’yi tıkla şekli oraya taşı. 273’ü seç şekli oraya taşı.


Yeni bir layer oluştur ve dışarıdan import ile mp3 dosyası al ve library’den müzik (mp3) ü ????
Taşı ve Properties syne’den event yazarak yerden stream seç artık animasyon bitince müzik de biter.
= HTML ,ASP ; SSS ,XML

BUTTONS
Ctrl +F8 = benim but’onum Alttan Button seç = Ok
Kareyi al = çizgi kalınlığını 8 çizgi rengi = kırmızı ,dolgu rengi = mavi options altındaki ??? tıkla Radius = 15 yap = sahnedeki + ‘yi merkeze alacak birkere çiz.
Over = bölümüne geç = F6’ya bas butonu seç = Dış çizgi rengini değiştir. Ve iç rengini değiştir.
Down = Bölümüne geç = F6’ya bas .Butonu seç ve dış çizgi ve iç rengi değiştir.
Hit = Bölümüne geç
Scenet’e geç ve Ctrl+c yap . Sayfanın arka plan rengini değiştir.Butonu sahneye 6 kez ekleyin ve Ctrl+ Enter

BUTON OLUŞTURMAK İÇİN
1-Ctrl+F8 isim ver Button seç
2-Up bölümünde dikdörtgen çiz ( dış çizgi spt dolgu rengi)
3-Over bölümünde = F6
4-Renkleri değiştir
5-Down bölümüne geç = F6
6-Renkleri değiştir
7-Hit bölümüne geç = F6
8-Scene’e tıkla
9-Ctrl+L
10-Butonu 6 kez sahneye sürükle
11-Ctrl +Enter

Birinci Butonu seç Actions = + tıkla = Action = Brower Network = Get URL =


Konu Urahara tarafından (15.05.2013 Saat 14:40 ) değiştirilmiştir.
Jaqen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 15.05.2013, 14:30   #15 (permalink)
Root Administrator

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Flash Dersleri A-Z Resimli Anlatım

UZUN ANİMASYON


stop

1. Scene 180

2. scene 180
3. scene 180
--------------------------------------

1-Yeni layer oluştur
Leyer 1’in 1’ine tıkla baground kısmından arka planı değiştir.
Elips aracını al ve gredient bir elips çiz
Layer2’nin 1.’ne BT BİLGİSYAR yaz
Layer 1 ismine çift tıkla Elips yaz
Layer2’ye çift tıkla Bt yaz.(layer ismi değişti)
Herikisini seç = inser = Create Motion Tween
20. karede her ikisi için F6
Elipsi büyült (sahneyi kaplasın) ve ortaya gelsin Yazıyıda Elips’in ortasına getir.Elipsi ters çevir.
Her iki layer için 25 seç F6 yap
45.kareye git F6 yap yazıyı küçült sola al ve elips’i küçült sağa al ve ters çevir.(ctrl+enter ile görüntüle)
2-Layer 2 (Bt) seç ve 2 layer daha oluştur. Layer 3 ve layer 4olarak
3-45.karede 3 ve 4 layer’i için F6 yap
4-layer 3 için 45’i tıkla
layer 4 için 45’i tıkla web tasarımı yaz.



Layer 3 ve 4 için 45.kareyi seç insert = Greate Motion Tween yap.
65. karede layer 3 ve 4 için F6 yap. Boş bir yere tıkla.
Elipsi sayfanın ortasına getir ve büyült ters çevir.
Yazıyı sayfanın ortasına getir,büyült ve ters çevir.Yazının rengini de değiştir.
Her iki layer için 90’a git ve F6 yap. Yazıyı küçülterek ters çevir ve ters istikamette Elipsi de aynen küçült ters çevir ve ters tarafa götür.
( ctrl + enter çalıştır)
3-Layer4’ü seç ve yeni 2 layer oluştur.
Layer 5. ve 6’nın 90. karelerini seç F6 yap ( bu şekilde 90’a kadar boş bıraktık)
Boş yere tıkla layer 5 için 90’a tıkla dış çizgisi olmasın ve gradiant olsun




ASP-PHP-XML-SQL

Layer 5’e Elips Layer 6 ‘yı seçip ASP-PHP-XML ve SQL yaz.

Layer 5 ve 6 için 90’ı seç Create Motion Tween 110’a git ve
Her ikisini seç F6 yap
Elipsi sayfanın ortasına getir ve büyült ve büyült.Ekranın ortasına
Yazıyıda sayfanın ortasına getir,büyült,rengi değiştir.
Her iki layer için de 115’e git F6 yap
135’e git her ikisi için F6 yap. Küçültüp ters istikametlere götür.
4- Layer 6’yı seç 2 layer daha oluştur.Her iki layer için ( 7 ve 8 ) 135’i seç F6 yap. Layer 7 için çiz Layer 8 için grafikerlik yaz.
Layer7 ve 8!in karesini seç . İnsert =Create Motion Tween yap . 155’e git F6 yap.Elipsi büyült ve sayfanın ortasına getir. ,büyült ters çevir rengi değiştir. Yazıyı ortaya getir rengini değiştir. 160’a git F6 yap . 180’e git F6 yap .Grafikerlik yazısını küçült ,kenara çek,elipsi küçült kenara çek.
5- layer 8’i seç ve yeni layer oluştur.Layer 9’u seç F6 yap
ctrl +F8 yap None: Butonlar
alttan button seç
Upbölümünde dikdörtgeni seç ve dış çizgi 8 olsun Rectangle settingis’i 15 yap +’yı merkez olacak şekilde bir dikdörtgen çiz.
Over bölümüne geç F6 yap ,dış çizgi ve dolgu rengini değiştir.
Down bölümüne geç F6 yap ,dış çizgi ve dolgu rengini değiştir.
Hit bölümüne geç F6 yap . Scenet’e geri dön (tıkla) . 181’e gel (layer 9 )için tıkla F6 yap. 181!de sağ tuş Actions = + tıkla Actions = Movio Control = Stop yap
Ctrl+L ‘ye boş butonlar yazısını sürükle sahneye 6 kez

WEB TASARIM
ASP-PHP
GRAFİKERLİK
3DMAX Yaz
MUHASEBE
AUTOCAD

6- İnsert Scene yap . Bu şekilde scene2 eklenir. Tıklayarak scene1 ve scene 2 listelenir.
4 tane layer oluştur.
Layer1’de HTML
Layer2’de Dreamvewer
Layer3’de Flash
Layer4’de Jawascript

Hem yazı hemde elipsler aynı layerlara ayrı ayrı yazıldı.
4 layerli seç =insert=create Motion Tween
4’ü için 15.kareyi seç F6 yap ve karşılıklı olarak yer değiştirtin.
Html ile Javascript ,Dreamvewer ile Flash 4 layer için 30’a git F6 yap.Yan yana yer değiştir.
Dreamwever ile html,Flash ile Java
4 Layer için 45’e git F6 yap ve 4’ünü de ortada topla
layer 4’ün son karesine yani 45’e tıkla sağtuş= Action= Action = stop
Window=Common library butonunu bul sahnenin altında bırak.
Buton üzerinde sağtuş Action = + = Action = Movio Control = foto
Scene : scne1’i seç
Frame : 181 yaz.
Scene1’e geri dön.181’e tıkla web tasarımı yazan Button’un çerçevesine tıkla .
Sağ tuş =Action = action movio control= foto = scene :scene2
Frame :1 yaz tamam

8-İnsert scene yap,4 tane layer oluştur.
Layer1’e ASP yaz
Layer 2’ye SQL yaz
Layer4’e XML yaz

İnsert Create Motion Tween yap
4 layer için 15’i F6 tıkla yerleri değiştir.
4 layer için 30’ı F6 tıkla yerleri değiştir.
4 layer için 40’ı F6 tıkla ortada topla ( Flashplayer6 yüklü olması gerekir ki animasyon çalışsın)
layer4’ün son karesinde 45. karede sağ tuş Action = + tıkla = action = stop yap
Window = Common library ( ?? ) butonunu bul sahnenin alt köşesine yerleştir.
Buton üzerinde sağ tuş = Action = + = Action = Movio Control = foto
Scene : secene1 frame : 181 yap. scene 1’e geri dön
181’e tıkla butonun üzerinde sağ tuş Action = Action = movie control
foto : scene3 frame : 1 yap.

???? ‘ de animasyon çalışması için Exe yapılır.
Tam ekran çalışması için Scene1’in 1. kareye ( layer1’in 1. karesine git sağ tuş = Action + = Action = Browser Notwork = Fs commend commonds yap
File = Export = Anim. Swf kaydet, çalıştır. Flash player 6 ‘da çalışırken ,
File = Create Projector olarak kaydet

CD için logo 16x16 pixel
32x32 pixel tasarla
ve uzantısı İCO olsun
İco maker
CD’yi takınca otamatik çalışması için Text programında bir text yazacağız.

[ autorun]
open = anim.Exe autorun.inf olarak kaydet
İcon = x. İco

Bu dosya içine yukarıdaki içerik yazılıp autorun.inf olarak kaydet.

ÖRNEK : ACTİON SCRİPT

Ses aç

Start

çalış Dur





Ses azalt

Müzik parçasını durdurmak için ,çalıştırmak,ses artırma ve azaltma işlemi ( flash’ta)
Teo.mp3’ü import yap.
Ctrl+L ile library ‘de teo.mp3 üzerinde sağ tuş linkage = tıkla ( import for runtime sharing ‘i )
tıkla . Export for Action script ‘i ismine şarkı ver.

Window = common library = button





Seç
Yukarı stop
play


Aşağı

Butonlarını sahneye sürükle .Play üzerinde sağ tuş = Actions Action pencerisinde üst kısımda ????? basılı tut = Export mode seç
On ( release ) {
Ses = nev sound ( ) ;
Ses.alttach sound ( “şarkı”)
Ses.start ( ) ;
} --------------------------
ses.stop






ses.setvolume (100)
25

Boş Sayfa Aç
A harfi ile alan belirle .Alt’tan properties kısmından Dynamic Text seç Var: C ( yaz)
Layer1’in 1’ine sağ tuş = Action oraya .
A=5;
B=10;
C=a*b ;

Yeni Sayfa Aç
Dynamie Text kısmına takvim dedik . Layer1’e metin alanı ekle
Normal moda geç Actions’a tıkla .Variables = set variables’i basılı tutarak + ‘nın altına bırak.

V

Variable tarih

Volue : new date ( ) Expression tıklat
Set variables’i tut diğerinin altına at
Variable : gun

V

Volue : tarih.getdate ( ) Experssion tıklat


Sayfada ki text alanına tıkla. Takvim yazan yere gun yaz .
Ctrl +Enter ( 26 döner gün içi) layer1’in 1. karesindeki a’ya tıkla sağ tuş ,
Actions = Action altındaki = set varible ???? sürükle + ‘nın altına at.
Variable : ay
Volue : tarih.getMonth ()
Sahnedeki Text alanını tıkla ,properties kısmından Dinamic text alanına ay yaz. ( Ctrl +Enter) yap o döner ( 1. ay olduğu için )
Set variable ‘yi sürükle + ‘nın altına at.
Variable : gun2
Volue : tarih.getDay ()
Set variable ‘yi sürükle + ‘nın altına
Variable : yıl
Volue : tarih.get year ()
Sahnedeki text alanına tıkla
Properties kısmından Dinamic text alanına yıl yaz ctrl +enter
Set variableyi sürükle +’nın altına
Variabla : yil
Volue : yil+1900

Set variable’den yeni bir variable at ve set variable’yi sürükle + tıkla
Varianle : gunler
Volue : new Array ( )
Set variable’yi sürükle + ‘nın altına
Variable :gunler [o]
Volue :Pazar
Variable :gunler[1]
Volue: pazartesi

Variable: gunler [ 6]
Volue : cumartesi

Variable: aylar
Volue:new Arry ( )
Variable : aylar [o]
Volue : ocak

Variable : aylar [1]
Volue : şubat

Variable : aylar [11]
Volue : aralık

Variable : takvim
Volue : gun +”/ aylar [ay] + “ 7 “ +yil+”,”+gunler [gun2]
Sayfaya git text alanını seç propertiesten takvim yaz ctrl +enter


Konu Urahara tarafından (15.05.2013 Saat 14:41 ) değiştirilmiştir.
Jaqen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 15.05.2013, 14:30   #16 (permalink)
Root Administrator

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Flash Dersleri A-Z Resimli Anlatım

Geniş konu anlatımlarının bulunduğu bir site daha kapsamlı dersler yardımcı olursa size ne mutlu bize

gotoandlearn.com[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]


Konu Urahara tarafından (15.05.2013 Saat 14:42 ) değiştirilmiştir.
Jaqen isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 18:01