Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Kişisel Gelişim
facebook bağlan


Beyin Gücünüzü Artıracak 7 Yöntem

Kişisel Gelişim kategorisinde açılmış olan Beyin Gücünüzü Artıracak 7 Yöntem konusu , Beyin Gücünüzü Artıracak 7 Yöntem beyin gücü, beyin gücünü arttırma yolları, beyin gücü nasıl arttırılır, beyin gücünü arttırmanın ipuçları İşte beyin gücünüzü, mental ve fiziksel performansınızı artırmak için her gün ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 06.10.2016, 18:23   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Beyin Gücünüzü Artıracak 7 Yöntem



Beyin Gücünüzü Artıracak 7 Yöntem

beyin gücü, beyin gücünü arttırma yolları, beyin gücü nasıl arttırılır, beyin gücünü arttırmanın ipuçları





İşte beyin gücünüzü, mental ve fiziksel performansınızı artırmak için her gün uygulamanız gereken 7 yöntem.

Hemen hemen herkes, her gün kişisel ya da işle ilgili sorunlarla baş etmeye çalışıyor. Hayatın her alanında başarılı olmak üzerine kurulu görevler, gücünüzü ve iyimserliğinizi yiyip bitiriyor.
Beyin gücünüzü, mental ve fiziksel performansınızı ve karşılığında hayat kalitenizi artırmak adına her gün yapabileceğiniz basit şeyler var.
İşte her gün uygulamanız gereken 7 yöntem:

Bir kitap okuyun

Zihninizi uyarmanın en iyi yollarından birisi, okumaktır – bir kitabın bir bölümü, bir gazete ya da online bir makale. Beyni yeni bilgilerle zenginleştirmek, fiziksel ve zihinsel sağlık açısından elzemdir ve beyin cerrahları tarafından tavsiye edilir. Sabahları biraz okumak, hayatın günlük uğraşlarından başka bir şeye odaklanarak, sakinleşmenize ve önünüzdeki gün için önceliklerinizi belirlemenize yardımcı olur. Aynı sebepten dolayı, kitap ya da gazete okuyarak, günlük rutinlerinize farklı lenslerden bakabilirsiniz.

Egzersiz yapın

Egzersizin, fiziksel ve psikolojik sağlık açısından önemli olduğu bilinen bir gerçektir. Ancak işten önce yapılan kısa bir egzersiz, zihninizi açabilmenizin en iyi yollarındandır. Egzersiz, beyin kimyasını değiştirir; hatta anti depresan ilaçların etkileri ile ilişkilendirilmektedir. Yaşlandıkça beynimizi keskin tutabilmemiz için çok önemli olan sinir taşıyıcılarının salınımını sağlar. En önemlisi de, egzersiz, kanın pompalanmasına ve beyne oksijen gitmesine yardımcı olarak zihnimizin en yüksek kapasitede çalışmasını sağlar. Böylelikle karar verme sürecinde, yargı ve hafızada iyileşmeler görülür.


Meditasyon yapın

Yapılan birçok araştırma, meditasyonun, dikkati ve konsantrasyonu düzeltmeye, kaygıyı ve depresyonu azaltmaya, psikolojik yapımızı iyileştirmeye yardımcı olduğunu gösteriyor. Meditasyon sonucunda, amigdaladaki – korku ve kaygı gibi duyguların kaynağı olan beyin bölümü – beyin hücrelerinde hacim açısından düşüş görülür. Meditasyon yapan insanlar, bilgileri hatırlamada daha hızlıdırlar; mental sesleri hızlıca filtreleme becerisi, işleyen hafızanın gereken bilgiyi daha hızlı ve daha etkili bir şekilde aramasını ve bulmasını sağlar.

Klasik müzik dinleyin

Mozart'ın, Beethoven'ın hafif, huzur dolu müzikleri, uzun zamandır, beyin ve genel olarak yaratıcılık açısından yararlı olarak görülüyor. Bu durum, önemli bir araştırma kapsamında 'Mozart etkisi' olarak adlandırılır; klasik müzik dinlemenin, kişinin uzun vadede ve soyut şekilde düşünebilme becerisini geliştirdiği söylenir. Sabahları giyinirken ya da egzersiz sırasında klasik müzik dinlemek, sözel akıcılığı, bilişsel becerileri ve genel olarak odaklanmayı ve konsantrasyonu iyileştirir.
Bir mantık oyunu oynayın

Kendinize sürekli olarak yeni şeyler öğretmeye çalışmak ve taze bilgiyi su yüzeyine çıkarmak, beyin sağlığınızı iyileştirir, yeni sinirsel bağlantılar yaratır. Yalnızca mücadele gerektiren değil, aynı zamanda da farklı ve özgün olan görevler – örneğin sudoku ya da çeşitli hafıza oyunları - beyin gücünüzü ciddi anlamda artırmanızı ve bilişsel rezervler kurmanızı sağlar. Zihni güçlendiren aktiviteleri, sürekli karmaşıklaşacak şekilde değiştirmek ve beynin farklı bölümlerini kullanmaya çalışmak önemlidir. Bu tekniklerin birçoğu, farklı günlerde farklı beceriler test edilecek şekilde, her gün birkaç dakika içerisinde yapılabilir.

Minnettarlık listesi hazırlayın

Kulağa mantıksız geliyor olabilir; ancak dikkatinizi, hayatınızdaki minnettar olduğunuz şeylere yönelttiğinizde, beyninizin daha iyi çalıştığına dair bilimsel kanıtlar var. Yapılan araştırmalar, minnettarlık pratiğinin, gerçek anlamda, minnettar olacağınız bir beyne sahip olmanıza yardımcı olduğunu ortaya koyuyor. Bunun için, her gün, minnettar olduğunuz beş şeyi bir kenara yazın – herhangi bir şey olabilir. Yapılan bir deneyde, bu egzersizi yapan insanların, yalnızca 3 haftada, mutluluk seviyelerinde artış olduğu görüldü. Düzenli bir şekilde minnettarlıklarını ifade eden insanlar, daha sağlıklı ve daha iyimser olurlar; hedeflerine doğru daha çok yol alır, insanlara karşı daha yardımsever olurlar.
Düzenli bir şekilde uyuyun

Uykunun, hatırlama yeteneğimiz üzerindeki etkileri, sayısız çalışma kapsamında kanıtlanmıştır. Bu durum, hem davranışlarımızı hem de öğrenimimizi kontrol etme kapasitemizi doğrudan etkiler. Uyku yetersizliği, sarhoşlukla karşılaştırılabilecek bir mental performansla sonuçlanır. Vücudunuzu ertesi gün iyi bir iş performansına hazırlamanızın en iyi yolu, hafta sonları pek değişmeyen bir uyku düzenine bağlı kalmak ve kitap okuma gibi rahatlatıcı bir yatak ritüelini benimsemektir.

__________________







Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
BeSTemm, Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.



Saat: 01:07