Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Kişisel Gelişim
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Ünlü Markaların En İsabetli Kararları Neler?

Kişisel Gelişim kategorisinde açılmış olan Ünlü Markaların En İsabetli Kararları Neler? konusu , ...


Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By Exodus

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 24.02.2014, 02:18   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Ünlü Markaların En İsabetli Kararları Neler?

Ünlü Markaların En İsabetli Kararları Neler?


ABD’de yapılan bir araştırmada Amerikan iş dünyası bugüne dek dünyada alınmış en başarılı 10 işletme yönetimi kararını söyle belirlemiş...


10- İsviçreli saat üreticilerinin kendi markaları için birbirleriyle rekabeti sürerken uluslararası düzeyde öteki ülkelerin saat üreticilerine karşı işbirliği yapma kararı vermeleri.

‘İsviçre’ ve ‘saat’in bileşiminden oluşturdukları sözcüğü de bu amaçla kurdukları ortak şirketin markası olarak belirlediler: ‘Swatch’. Swatch ile birlikte İsviçre’nin dünya saat piyasasındaki payı yüzde 15’ten yüzde 50’ye yükseldi.

9- Dell’in ürettiği kişisel bilgisayarları tüketicilere doğrudan kendisi satmaya karar verip organizasyonunu da bu amaçla yeniden düzenlemesi.

Bu karar sonucunda yalnızca dağıtım kanallarına ayrılan pay değil şirketin gereksinim duyduğu işletme sermayesi maliyeti ölçüsünde düştü. Nihai tüketicilere doğrudan ulaşabilmek Dell’e ürünlerinde müşteri taleplerine en uygun tasarımı en kısa sürede gerçekleştirmestok maliyetlerini büyük oranda düşürme ve müşteri hizmetlerinde büyük atılım yapma olanağı kazandırdı.

8- Barbie bebeklerin üreticisi Mattel’in Barbie’nin yanına erkek arkadaşı Ken’i ekleme kararı.

Ken Barbie serisine eklenen ilk çeşitlemeydi; aynı zamanda oyuncak bebeğe seçenek yaratmak farklı kültürlerden yeni yeni akraba ve arkadaşlar eklemek yoluyla markayı daha da geliştirip güçlendirme politikasının da öncüsü oldu.

7- Antik Çağ’da Tebai kentinde bir köle sahibinin kaçak bir kölesinin bulunup geri getirilmesi için bir duyuru yayınlatması.

Bu duyuru dünyanın bilinen en eski reklâmıdır ve dünya reklâmcılığının başlangıcı olarak kabul edilir.

6- Coca-Cola’nın eski geleneksel formülüne geri dönme kararı.

Yeni çıkarılan formül lezzet testlerinden başarıyla geçtiği ve yeni ürünün tanıtımı için büyük bir reklâm bütçesi ayrılıp harcanmaya başlandığı halde şirket sadık müşterilerinin istediklerine uyarak eski formülünü sürdürmeyi tercih etti.

5- Henry Ford’un otomobil fabrikalarında çalışan işçilerin gündelik ücretlerine yüzde 100 zam yapması.

Ford bu kararı otomobil satışlarının hızlanması üzerine almış; gündelik ücretleri 2.5 dolardan 5 dolara çıkarmıştı.

4- Japon otomotiv şirketi Toyota’nın Amerikalı W. Edward Deming’in ortaya attığı kalite tekniklerini uygulamaya karar vermesi.

Amerikalı ve Avrupalı otomotiv firmalarının bu kararı izlemeye başlamaları 1980’leri bulmuştur. Oysa Toyota bu kararı 1940’larda benimseyip ‘toplam kalite’ anlayışını uygulamaya koymuştu. Bu yaklaşımdaki öncülüğü Toyota’yı son yıllarda dünya otomotiv sektörünün zirvesine yükseltti.

3- Johnson&Johnson’ın Tyleon adlı ilacı piyasadan toplama kararı.

Birilerinin Tyleon kapsüllerine siyanür bulaştırması yüzünden 8 kişinin ölmesi üzerine Johnson&Johnson kendileri için insanların yaşamının ve sağlığının şirket karından daha önemli olduğunu açıklayarak piyasaya verdiği ilaçların tümünü toplayıp imha etti.

2- Apple’in dünyanın ilk kişisel bilgisayarını üretip piyasaya sürme kararı.

İlk kişisel bilgisayar olan Apple I’in ardından Macintosh üretildi ve dünyanın en hızlı gelişen ilerleyen sektörü böylece ortaya çıktı.

1- Bill Gates’in firması Microsoft’un geliştireceği işletim sistemini başka bilgisayar üreticilerine de satabilmek için IBM’i ikna etmeyi başarması.

IBM’in bu sözleşmenin konusu olan MS-DOS işletim sisteminin geliştirme maliyetinin büyük bir bölümünü ödediği halde Gates’in istediği hakkı da tanıdı. Bu karar Microsoft’un inanılmaz yükselişinin başlangıcını; IBM’in ise sarsılmaz olduğuna inanılan tahtının sallanmayadağılmaya başlamasını simgeler.

__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.









Ben soğuk değilim,
siz cıvıksınız.

.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 24.02.2014, 02:25   #2 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Ünlü Markaların En İsabetli Kararları Neler?

Alıntı:
Johnson&Johnson’ın Tyleon adlı ilacı piyasadan toplama kararı.

Birilerinin Tyleon kapsüllerine siyanür bulaştırması yüzünden 8 kişinin ölmesi üzerine Johnson&Johnson kendileri için insanların yaşamının ve sağlığının şirket karından daha önemli olduğunu açıklayarak piyasaya verdiği ilaçların tümünü toplayıp imha etti.
Bence en isabetlisi bu olmuş

Jineps' beğendi.
Exodus isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 22:58