Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Kpss Öğrenme Psikolojisi Güdüleyici Öğrenme
Kpss Öğrenme Psikolojisi Güdüleyici Öğrenme
Köymen (2002) okul öncesinde öğrencilerde görülmeyen güdülenme sorununun ilköğretimde üçüncü sınıftan itibaren kendini gösterdiğini, değişik koşul ve ölçeklerle yapılan araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin pek çoğunun okulda öğretilenleri aptalca, tekdüze, sıkıcı ve günlük yaşamla ilgisi olmayan şeklinde nitelendirdiklerini iddia etmektedir. Geleneksel yada öğretmen merkezli eğitim anlayışında dışsal denetim kullanılmakta bu durum ise içsel denetimin gelişmesini engellemektedir (Deci ve Ryan, 1985; Kohn,1991; Lepper ve Greene, 1975; Raffini,1993; Köymen, 2002).
Güdüleyici öğrenme yaklaşımı öğrenciyi dış etkenlere bağımlı hale getiren ve öğrenmeye yabancılaştıran dışsal denetim yerine içsel güdülenmeyi koyar. Özgürce araştırma, kendi gücünü deneme, sonuca ulaşma ve sorun çözme içsel güdülenmenin temel yapı taşlarıdır. Bu yaklaşıma göre birey başkaları istediği yada zorunlu olduğu zaman değil, ancak kendisi için isteyerek öğrendiği zaman daha anlamlı bir öğrenme oluşabilir.
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.