Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Hava Yastığı Nasıl Çalışır?

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Hava Yastığı Nasıl Çalışır? konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 06.06.2015, 12:05   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Hava Yastığı Nasıl Çalışır?

Hava Yastığı Nasıl Çalışır?


Otomotiv sektöründe yaklaşık 50 yıldır varlığını sürdüren bir öğedir hava yastığı. Amacı ise olası bir kaza durumunda, sürücünün ve yolcuların, kazadan minimum hasar almasını sağlamaktır. İlk patenti 1953 yılında alınan hava yastıkları, yaklaşık 30 yıla yayılan bir süre boyunca gelişimine devam etti. Emniyet kemerlerine ek olarak tasarlanan hava yastıkları, çoğu kazada emniyet kemerinden çok daha fazla faydalı olmaktadır.

Hava yastıkları, belli bir hızın üzerindeki çarpışmalarda devreye girecek şekilde ayarlanmıştır. Genelde bu hız sınırı 20-25 km/s'dir. Bu sebeple bu hız sınırının altındayken gerçekleşen kazalarda hava yastıkları devreye girmez. Zaten bu hızda gerçekleşen kazalarda tehlike, emniyet kemeri tarafından da engellenebilecek düzeyde olacaktır.

Bir hava yastığı sistemi üç parçadan meydana gelir;

Katlanarak direksiyonun içine ve diğer uygun konumlara yerleştirilen ince, naylon yastık,

Kaza anında çarpmayı algılayan ve elektrik devresini kapatan sensor (algılayıcı),

Kaza anında reaksiyona girerek çok miktarda azot gazı çıkararak yastığın şişmesini sağlayan, reaksiyon kalıntılarını zararsız bileşiklere dönüştüren kimyasal maddeler içeren şişme sistemi.

Şişme sisteminde meydana gelen gaz reaksiyonları;

Algılayıcı bir çarpma kuvveti algıladığında şişme sistemine bir elektrik etkisi gönderir, bunun sonucunda şişme sisteminde yer alan sodyum asidin parçalanarak azota dönüşmesini sağlar.

İlk reaksiyondan sonra, zararlı olabilecek sodyum gazı da ortaya çıkar. Bu gaz da sistemde bulunan potasyum nitrat ile reaksiyona girerek zararsız hale getirilir, hatta yastığın şişmesine yardımcı olacak bir miktarda azot da ortaya çıkar.

Son aşamada, potasyum oksit ve sodyum oksit de, silikon dioksit ile reaksiyona girerek yanmayan, zararsız hale getirilir.

Bu reaksiyonların gerçekleşmesi, hava yastığının azotla dolması ve araç içinde yer alanları kazadan korumak için bulunduğu bölmeden çıkması yaklaşık olarak 0.1 saniyeden daha az bir süre alır.

Azot gazı üretimi sona erdiğinde ise, gaz molekülleri hava yastığında bulunan hava deliklerinden dışarı süzülür. Yastığın basıncı yavaş yavaş düşer ve yastık bir örtü haline gelir. Bu aşama da yaklaşık 1-2 saniyede meydana gelir. Sürenin kısa olmasının sebebi de, kazanın ertesinde, sürücünün direksiyona hakim olmasının gerekebileceği varsayımıdır.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 22:54