Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Beylerin Dünyası > Motorlu Taşıt Araçları
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Yarı Otomatik Vites Nedir?

Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Yarı Otomatik Vites Nedir? konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 06.06.2015, 12:21   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Yarı Otomatik Vites Nedir?

Yarı Otomatik Vites Nedir?


Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte hayatımızı kolaylaştıran birçok ürün sunuldu. Bunlardan başlıcası arabalar. Arabalar sayesinde uzun mesafeleri yorulmadan konforlu bir biçimde kat edebiliyoruz. Mühendisler bununla da kalmayıp arabaları daha nasıl fazlasıyla iyi hale getirebiliriz üzerine kafa yormuş ve farklı tarzlarda arabalar sunmuşlardır. Benzinli , dizel, LPG’li, elektrikli, manuel vites otomatik vites ve son olarak yarı otomatik vitesli arabalar yapıp beğenimize sunmuşlardır. Peki yarı otomatik vites nedir?

Öncelikle vitesin ne işe yaradığına değinelim. Vites basitçe aracımızı hareket ettirebilmek için motora verdiğimiz enerjinin tekerleklere iletilmesi esnasında çarklar yardımıyla ne kadar güç verileceğini ayarlayan bir parçadır. Her vites değiştirdiğimizde tekerleklere verilen güç değişecektir. Birinci vitesteyken tekerleklere verilen güç fazla ancak dönme hızı yavaştır. Vites yükseldikçe güç azalacak ancak dönme hızı artacaktır. Bu nedenle birinci vites aracın kalkış vitesidir ya da yüksek viteslerde yokuşlarda hız düşer çünkü tekerleklere verilen güç azdır.

Normalde vites, vites kolu yardımıyla manuel (el ile) olarak değiştirilir. Ve değiştirilirken tekerlekle bağlantılı olan çarkların seçilebilmesi için debriyaj denilen pedala basılması gerekir. Otomatik viteslerde debriyaj pedalı yoktur. Motor araç vites değişimini gaz pedalına basılarak motora gönderilen enerjiye göre çark değişimini yapar. Dolayısıyla debriyaja ihtiyaç yoktur. Ancak otomatik vitesli araçlarda yakıt tüketimi fazladır.

Yarı otomatik viteste ise debriyaj pedalı vardır. Arabayı ister otomatik viteste ister düz viteste kullanmanızı sağlar. Ayrıca yakıt tüketimi düz vitesli arabalara göre fazla otomatik vitesli arabalara göre düşüktür. Ancak otomatik vitesli arabalarda yokuşlarda kalkış esnasında geriye kayma sorunu yokken yarı otomatik vitesli arabalarda yokuş kalkış desteği yoksa yokuşlarda kalkış esnasında geri kayma sorunu yaratabilir. Bu eksisi dışında otomatik vitesli arabalardan aşağı kalır yanı yoktur hatta avantajlıdır.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 19:36