|
Motorlu Taşıt Araçları kategorisinde açılmış olan Yeni Range Rover Kuş Gibi Hafifledi konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
15.11.2012, 15:18 | #1 (permalink) |
Gelmeyeceğim! dediği halde Neden mi bekliyorum, Zamanında “Gitmeyeceğim.” deyip gitmişti çünkü. | Yeni Range Rover Kuş Gibi Hafifledi Gelecek yılın başlarında satışa sunulacak SUV tamamen alüminyum şasisi sayesinde 420 kg daha hafif. Dördüncü nesil Land Rover Range Rover öncesine göre daha şık, biraz daha uzun ve alçak bir tasarıma kavuşmuş. 42 yıllık geçmişe sahip modelde yapılan en önemli değişiklik, yeni tamamen alüminyum monokok şasinin kullanılması. Yeni model, Land Rover’a göre dünyanın ilk alüminyum monokok SUV’u. Bu sayede aracın boş ağırlığı mevcut Range Rover’ınkine göre yaklaşık 420 kg azaltılmış. Bu özelliği yeni araca, yakıt ekonomisi, CO2 salınımı, performans ve çeviklik açısından eşi benzeri görülmemiş yararlar sağlayacak. Yeni Range Rover’da, kardeş marka Jaguar’ın alüminyum XK ve XJ modelleri için geliştirdiği teknikler kullanılmış. Aracın tarzında radikal bir değişiklik yapılmamış, sadece daha şık hatlara ve yeni Range Rover Evoque kompakt SUV’dakine benzeyen ön farlara kavuşmuş. Ayrıca bagaj kapağı tasarımı da değiştirilmiş. Land Rover’ın küresel marka müdürü John Edwards, “Yeni Range Rover aracın o temel ve benzersiz karakterini, yani lüksün, performansın ve eşsiz arazi kabiliyetinin özel karışımını koruyor. Fakat sıfırdan yapılmış tasarımı ve devrimsel hafif konstrüksiyonu, lüks araç müşterilerinin deneyimini dönüştürmemize ve konforu, inceliği ve yol tutuşunu bir üst seviyeye taşımamıza imkan tanıdı” dedi. Land Rover, amiral gemisi SUV’u, viraj alma ve direksiyon hissini iyileştiren yeni bir süspansiyonla donattığını belirtti. Land Rover aracın özelliklerini gelecek aya kadar açıklamayacağını söylediyse de, arka koltuk diz mesafesinin 12 cm arttırıldığını açıkladı. Müşteriler önceki modelde bulunan standart üç yolcu kapasiteli arka koltuğu, ya da merkez konsolun arka kabin boyunca uzandığı, yeni, iki kişilik bir ‘Executive’ yerleşimini seçebilecekler. Yeni Range Rover’da adaptif dinamik süspansiyon ve Terrain Response 2 Auto adını taşıyan, çeşitli alıcılar kullanarak yok yüzeyini belirleyen ve çekiş kontrolünü, şanzımanı, elektronik diferansiyeli, arazi şanzımanını ve havalı süspansiyonu otomatik olarak ayarlayan yeni bir sistem de bulunuyor. Şirket ön camın ve yan kapı camının lamine edilmesi yoluyla iç kısımdaki gürültünün azaltıldığını söyledi. |
03.07.2013, 02:08 | #2 (permalink) |
| Çöl Savaşçısı Range Rover Evoque Çöl Savaşçısı Range Rover Evoque Araç gücünü 275 beygir güç ve 650 Nm tork üreten 3,0 litrelik çift turbolu bir dizel motordan alıyor. Bu güç ünitesi herhangi bir kısıtlama olmadığında 350 beygir güç üretebiliyor. Motorun gücü zemine altı vitesli ZF sıralı şanzıman ile aktarılıyor. Aracı Rallye Raid yarışlarına uygun hale getirmek için 16 inçlik Compomotive Atacama Rally Raid jantlar ve BF Goodrich Desert Race G serisi lastikler de dâhil olmak üzere çeşitli modifikasyonlar yapılmış. Araç 1.200 kilometre maksimum menzil sağlayan 260 litrelik bir yakıt deposu içeriyor. Çöl şartlarında yüksek performans sunabilmesi için modifiye edilmiş olan Evoque 1.900 kg yüksüz ağırlığa sahip. Aracın önemli özellikler arasında bir sekme kontrol vanası (tekerleklerin zeminde olup olmadığını kontrol ediyor), bir viraj kontrol vanası (aracın viraj mı aldığını, düzlükte mi gittiğini kontrol ediyor) ve bir yanal kontrol vanası (sıkıştırmanın gövdenin aşağı gitmesinden mi, tekerleğin yukarı gitmesinden mi kaynaklandığını tespit ediyor) sayılabilir. ntv
__________________ Yalnız açığa çıkan ışığı görebiliyorsan, Yalnız söylenen sesi duyabiliyorsan, Ne görebiliyorsun,Ne duyabiliyorsun. "Hayret et! Çünkü hayrettir göğe açılan pencere. Hayret ettim ve gördüm, bin ayet güldü yüzüme." |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |