Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28.12.2013, 20:06   #2 (permalink)
Asi Ruh
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Alman Edebiyatı

1832-1918 Dönemi Alman Edebiyatı

Bu devir içinde şiir romantikten kuvvetlice Realizme yöneldi. Genç Almanlarda liberal fikirler yer buldu. Alman birleşmesi ve mücadelelerde politika şarkıları ön sırada gelir. Bu şiirler bilhassa Herwegh, Anastasius Grün, Hoîmann von Fallersleben ve Freiligath tarafından itimam gördü. Köy hikâyelerini İmmermann ve büyük hiâyecilerden «Uli der Knecht, «Uli der Pechter romanlariyle «Die scharze Spinne = Siyah Örümcek> hikâyesinin yazarı papaz Jeresmias jotthelf (1797-1S54) şiirlendirdi- "Maler Nolten, romanlariyle, "Mozart uf der Reise nach Prag,, novellerini yazan papaz şair Eduard Mörike, innette von Droste = Hülshoff, «Buch der Lieder eseriyle kendine bir er yapmış, prosaist olarak ruhlu, kuvvetli satirler ve ironiler yaratmıştır. Pariste ölen opposittionell lirikçi Heinrich Heine (1797-856), hüzünlü şarkılar ve meselâ "Faust, "Savonarola,, ve "Albigenser, gibi düşündürücü şiirler yazan Lenau ((1802-1850) ve Alman birleşmesi için emek sarfedenierden şiirler ve dramlar yazmış bulunan Emanuel Gibel (1815-1848) in manzumeleri hakiki duvguyu ifade ederler. Sahne şairi olarak da trajediler, derin düşündürücü, mahzun ve dramatik şiirler olan «Merlin» zaman romanları («Münchhausen», bunlar içinde köy hikâyeleri «Der Oberhof», Millî şair Karl İmmermann (1796-840) sahne şiiri (Şarkısı) olan «Dantos Tod = Dantonun Ölümü «Woyzek» eserlerinin yazarı Jorj Büchner (1813-37) ve sonraları da "Judith„Maria Magdelena„, "Herodes und Marianne, "Agnes Bernaüer,,, "Gyges und sein Rîng„, "Die Nibelungen, şiir ve günlük vak'aları muhtevi eserler yazan şair Friedrich Hebbel (1813-1863), "Der Erbförster,,, "Die Makkabaer,, trajedileriyle "Zwischen Himmel und Erde,„"Die Heiterheit,, hikâyelerini yazan Otto Ludwig (1813-1865), Vatanî sahne eserleri olan («Die Quitzows») («Hexenlied = Cadı Şarkısı») baladları ile romanlar ve çocuk hikâyeleri yazarı şair Ernst Wildenbruch ile halk kitapları olan «Der Gwissenswurm», «Die Kreuzselsschreiber» ile romanlar («Der Sternsteinhoh») ve kronikler yazan Ludwig Anzengruber (1839-1889) temayüz etmişlerdir.

Zaman ve cemiyet romanları Gutzkovv, Holki ve sonraları da, bilhas*sa baladları ve çağdaş sosyete hakkında romanları olan "Vor dem Strum,, (Tarihi), "İrrungen, Wirrungen„, "Der Stechlin,,, "Frau Jenuy Traibel,, , "Effi Briest,,, "Der Stechlin,,, "Wanderungen durch die Mark Brandenburg,, eserleriyle tanınmış Theodor Fontane, Spielhagen, Marie von Ebner=Eschenbach ve tarihi romanlar yazan,, Tabiatı tasvir ve canlandır*makta üstad olan ve ("Studien,, , "Bunte Steine,,) hikayeleriyle büyük pedegojik romonlar "Nachsommer,,, "Witiko„ un yazarı Adelbert Stifter (1805-1868), tarihi romanlar olan "Ekkehard,,, vers hikâyesi "Der Trompeter von Laeckingen,, şiir ve öğrenici şarkıları ("Gaudeamus,,) un yazarı Scheffel (1826-1886), "Die Jurnalisten,, komedisi "Soli und Heben„ romanlariyle ve medeniyetle ilgili "Bilder aus der deuschen Vergangenheit,, eserlerinin müelüfi Gustav Freytag; Luise von Françoiş : ''Die Könige der Germanen,, ve tarihi romanlar olan "Ein Kampf um Rom,, ve "Ostrogotlann Inkirazı, eserlerinin müellifi şair, hukukçu ve tarihçi Felix Dahn ; Novellerde Kantonun ilk devlet sekreteri olan İsviçreli Gottfried Keller (1819-1890); Conrad Ferdinand Meyer, Stifter, Stom, Heyse ve Rieh; hikâyeleri neşeli humor gösteren Wilhelm Raabe seçkin*lerdendir. Diyalektik (= şive) şiir 'Almar.ische Gedichte,, ve "Schatzkaestlein des rheinlaendischen Hausfreundes,, eserleriyle tanınmış olan Hebel, Klaus Groth, Fritz Reuter ve Holtei Rosegger, Anzengruber ta*rafından ihtimam gördü. 1900 den sonra bir çok ceryanlar geçirildi Naturalizmin asıl mümessili genç Gerhard Hautmann idi. İçsel olayların bir başka tasviri de Stefan Georg, Rilke, Hofmannstahî, Deymel ve Dauthendey tarafından ihtimam gördü. Bunların bazı mümessilleri kuvvetlice L'art pour L'art anlayışına yaklaştılar. 1900 de Liehnhard ve Adoîf Bartels'in idaresi altında köksüz büyük şehir sanatı vatan sanatına karşı çıktı. Bunun mümessilleri de Gustav Fressen, Tim Kroger, Heinrich Sohnrey, Hennann Löns. Cari Hauptmann, Wılhelm von Polenz, Ludwig Thoma, Emil Ertl, Kari Schönherr, Heinrich Feder'dir. Börries von Münchhausen, Agens Miegel,
Lulu von Staruss ve Torney baladları yeni bir forma soktular. Birinci dünya savaşının olayları savaş şiirlerinde büyük tesir yapmıştır. Bilhassa bu seneler içinde zaferleri terennüm eden bir çok destanlar yazılmış ve kahramanlık şiirleri elden ele dolaşmıştır. Biz bunları Kari Börger, Heinrich Lersch ve Waîter Flexın şiirlerinde açık bir şekilde görürüz.

Asi Ruh isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla