Tekil Mesaj gösterimi
Alt 15.11.2012, 15:22   #1 (permalink)
JaCk
Gelmeyeceğim! dediği halde
Neden mi bekliyorum,
Zamanında
“Gitmeyeceğim.” deyip gitmişti çünkü.

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Mercedes'ten 4 Silindirli Canavar


Mercedes, şu ana kadar satılacak en uygun fiyatlı performans otomobili olan A45 AMG hakkında önemli detaylar açıkladı.
Audi RS3 ile BMW M135i'nin rakibi, gelecek yıl satışa sunulacak. Bu model, yeni A-Sınıfı ürün gamının en üstünde yer alacak.

Enlemesine yerleştirilen motora sahip ilk seri üretim AMG modeli olacak otomobilde, Mercedes'in A250 Sport modelinde yer alacak turbo şarjlı 2.0 lt dört silindirli motorun büyük ölçüde modifiye edilmiş hali kullanılıyor.

Performans artıran sayısız değişikliklerin yanında özel olarak geliştirilmiş serbest akışlı silindir kafaları ve farklı endüksiyon sistemiyle, motorun 335 bg'ye ulaştığı iddia ediliyor ve AMG maksimum torkun 400 Nm'nin üzerinde olduğunu belirtiyor.

Alman markanın performans şirketiyle ortaklaşa yaptığı bu motor, böylece Mercedes'in üretilen modelleri arasındaki en güçlü dört silindirli ünite olacak.



AMG'nin geliştirme şefi Tobias Moers, "Amacımız Audi RS3'te kullanılan 2.5 It'lik beş silindirli daha büyük turbo şarjlı motorun elde ettiği güçlere ulaşmaktı" sözleriyle dikkat çekiyor.

Karşılaştırma yapmak gerekirse RS3'ün motoru 340 bg ve 450 Nm tork üretiyor. BMW'nin turbo şarjlı 3.0 İt altı silindirli motorunun modifiye edilmiş versiyonuyla M135İ ise, 320 bg güce ve 450 Nm torka sahip.

İlk kez Autocar'ın ortaya çıkardığı şekilde A45 AMG, yedi kademeli çift kavramalı şanzımana sahip. Benzer şekilde RS3'te de Haldex tarzı çok plakalı kavramayla dört çeker sürüş yönetiliyor.

Yeni otomobilde AMG'nin bilindik arkadan itişil özelliklerini hissettirmek üzere, yük altında öncelikle güç arka tekerlere aktarılıyor.

A45 AMG için resmi tanıtım yapılmadan herhangi performans rakamı açıklanmadı. Fakat aldığımız bilgiler, 0-100 km/s rakamının M135i'yi yakalayacağını gösteriyor.

BMW, sekiz kademeli otomatik şanzımanlı versiyonuyla bu hıza 4.9 saniyede çıkıyor. Otomatik start sistemi ve frenler depolaması gibi yakıt tasarrufu sağlayan sistemlerle birlikte Mercedes, A45 AMG diğer rakiplerinden çok daha ekonomik bir sürüşe sahip olacağını iddia ediyor.

Ayrıca AMG bu model için "sınıfının en hızlı viraj dönme" özelliğinin de altını çiziyor. AMG'nin mühendislik ekibi, bunu gerçekleştirmek için şasi ayarlarında çok sıkı çalışmalar gerçekleştirmişler. Dinamikler hem yolda hem de Nürburgring'de yapılan sert testlerle şekillenmiş.

Aracın temel bileşenleri arasında A250 Sport'taki gibi önde MacPherson yapı ve arkada çok kollu süspansiyonlar yer alıyor. Ama bağlantı noktalarında bazı değişiklikler yapılması gerekmiş ve bunun için kapsamlı bir çalışma yapılmış. Diğer değişiklikler arasında daha geniş iz açıklığı, daha sert yaylar ve amortisörler, daha büyük çaplı viraj denge çubukları ve daha alçak sürüş yüksekliği yer alıyor.



Standart elektro mekanik direksiyon sistemi, daha fazla hassasiyet verilmek üzere güncellenmiş. Frenler de daha büyük hava delikleriyle beraber daha güçlü kaliperlerle donatılmış.

Şu anki diğer AMG modellerinde olduğu gibi A45 AMG'de de, üç farklı denge kontrol seçeneği sunuyor. Sportif yol tutuş seçeneği, tüm elektronik güvenlik elemanlarını kapatarak sürüş şansı veriyor. Böylece AMG'nin bütün nimetlerinden sonuna kadar faydalanabiliyorsunuz.

Tahmin edilebileceği gibi Mercedes A45 AMG, ayrıca standart üçüncü jenerasyon A-Sınıffndan farklı gövde kitleriyle de ayrılacak. Daha derin ön tamponu, farklı ızgarası, genişletilmiş burnu, karbonfiber görünümlü ayna kapakları, kapıların altında daha geniş eşikleri, krom egzozları, aracın arkasında bir spoyleri ve difüzör entegre edilmiş yeni arka tamponu yer alacak. Zaten sportif görünen A-Sınıfı bu sayede kendisini çok daha çabuk belli edecek.

AMG versiyonlu aracın içerisinde ise daha üst düzey malzemelerle birlikte önde spor koltuklar bulunacak.

JaCk isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla