Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02.12.2012, 21:36   #1 (permalink)
Narsinha

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Peugeot 301 (2013)

Peugeot'nun prömiyeri İstanbul Auto
Show'da yapıldı. İlk olarak Türkiye pazarında satışa sunulacak olan otomobil
önümüzdeki haftalarda diğer ülkelerde de satılmaya başlayacak.

Markanın
Türkiye Road show'u sırasında beni Denizli'de yakalaması sayesinde henüz satışa
sunulmadan kullanma imkanı bulduğum 301, seneler önce 206 Sedan gibi bir
otomobil üretmiş olan Peugeot'nun kendisini geliştirdiğinin bir
kanıtı.

Test sürem kısıtlı olduğundan detaylı bir inceleme yapamamış
olsam da genel bir fikir sahip olmak için otomobille yeterli zaman
geçirdim.

Peugeot 301, ismi dolayısıyla C segmentindeymiş gibi algılansa
da aslında B segmentinde bulunan bir sedan. Görünümü de önden ne benzediğinden
olduğundan daha büyükmüş gibi algılanan aracın 206 Sedan gibi bir otomobilden
çok daha orantılı olduğu görülebiliyor. Önden bakıldığında Peugeot'nun yeni ön
panjuruna sahip olduğu görünen 301 arkadan bakıldığında da ikizi Citroën
C-Elysée'yi andırıyor. 16 inç çaplı jantları şık duran aracın Meşe Kahve isimli
gövde rengi de dikkat çekici.

İç mekan tasarımını Citroën C-Elysée] ile
paylaşan 301 bu bölümde de diğer Peugeot modellerinden farklılaşıyor. Testini
yaptığım Allure donanımlı otomobilin donanımında bulunan piyano siyahı konsol
kaplaması, direksiyondan kumandalı ses sistemi, USB girişi, Bluetooth
bağlantısı, yol bilgisayarı, dijital ekranlı klima kumandası, elektrikli camlar,
ön koltuklar arasında kol dayanağı ve deri kaplı direksiyon simidi gibi
aksesuarlar B segmentinde bulunan sedan modellerin özelliklerini yukarıya
taşıyacakmış gibi görünüyor.


[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]

İç mekanında şaşırtıcı
derecede bol hacim sunan 301'in arka koltuklarında ortalama bir yetişkin bacak
bacak üstüne bile atabiliyor. Aracın en çok öne çıkartılan özelliği gibi görünen
bagajı da sunduğu 506 litre hacimle müşterileri mutlu edecek gibi. Bu arada şık
tasarıma sahip olan kokpit ve kapıların iç kaplamalarında yumuşak plastik
arayanlar hayal kırıklığına uğrayacaklar ama 301'in sahip olduğu ilginç desenli
iç parçalar bulunduğu sınıf için gayet makul bir kalite sunuyor.

Test
ettiğim aracın kaputunun altında görev yapan 1.6 litre hacimli turbo Diesel
motoru PSA grubunun birçok modelinden tanıyoruz. 301'de görev yapan versiyonu 92
beygir güç, 230 Nm tork üretebilen ünite 5 ileri vitesli manuel şanzımanla
satılıyor. Hafif kemikli geçişlere sahip olan şanzıman ve yolu çok uzun olmayan
debriyaj pedalı sayesinde seri vites geçişleri kolayca yapılabilirken elde
edilen performans da başarılı. 0'dan 100 km/s sürate 11.2 saniyede ulaşabilen
otomobilin maksimum sürati 180 km/s olarak açıklanıyor.

Bu arada
özellikle küçük otomobillerde eleştiri konusu olan içeriye rüzgar ve yol sesi
alma durumu da makul seviyelere indirilmiş. Özellikle Pamukkale çevresinin bozuk
asfaltının ister istemez yarattığı seslerin süzülmesi ve yüksek süratlerde bile
içeride fırtınalar kopmaması başarı.

1.090 kg ağırlığa sahip olan aracın
yakıt tüketimini görmek için yeterli çeşitlilikte yol şartıyla karşılaşmadıysam
da road show sırasında elde edilen 7 litre/100 km'lik değer dikkatimi çekti.
Normal şartlarda yüksek bir değer olsa da araçların sürekli tam dolu halde
yüksek süratlerde kullanılması ve süresi 10 dakikayı bulan duraklamalarda motor
ve klimanın sürekli çalışması bu ortalamayı bir mucize olarak değerlendirmeme
yol açtı diyebilirim.


[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]

301'i çok zorlamaya
vaktim olmadıysa da 206 Sedan gibi sonradan sedanlaştırıldığını aşırı derecede
belli eden otomobillerin yanında yüksek sürat dengesi ve yol tutuşun başarılı
olduğunu söyleyebilirim. 16 inç çaplı jantlar ve 55 yanaklı lastiklerin de payı
olan bu başarıyı ileri bir tarihte yapacağım daha detaylı incelemede biraz daha
açabileceğimi umuyorum.

1.2 litre hacimli benzinli motoruyla (Bu motor
Ocak ayında hazır olacak) 29.900 TL'den başlayan fiyatlara satılacak olan
Peugeot 301'in Diesel seçeneğinin fiyatıysa 38.350 TL'den başlıyor. Test
sırasında kullandığım en üst donanımlı ve metalik boya opsiyonlu aracın
fiyatıysa 43.000 TL.

Narsinha isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla