|
Açık Öğretim kategorisinde açılmış olan Bankacılık ve Sigortacılık Deneme Soruları konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
25.11.2014, 13:14 | #1 (permalink) |
| Bankacılık ve Sigortacılık Deneme Soruları Bankacılık ve Sigortacılık Deneme Soruları 1. Şube sayısının müşteri kazanmak için eskisi kadar yeterli olmayışı ve pek çok işletmenin aynı pazara hizmet sunması, pazarı etkileyen faktörlerden hangisinin kapsamında yer alır? Bilgi birikimi Rekabet Maliyetler Teknolojik gelişmeler Yasal düzenlemeler 2. Bütün bankaların birbirine benzer bir görünüm almaları sonucu rekabet ortamında kendilerini farklı kılacak, öne geçirecek bir yol aramaya başlamaları aşağıdaki pazarlama anlayışlarından hangisin ifade eder? Araştırma, planlama ve denetleme yönlü pazarlama Uzmanlaşmaya yönelik pazarlama Yenilikçi pazarlama anlayışı Tutundurma yönlü pazarlama Müşterilerle yakın ilişkiler kurma 3. Şube sayısını azaltma ya da ihtisas bankacılığına yönelme, banka hizmet stratejilerinden hangisinin kapsamında yer alır? Hizmette değişiklik yapma Hizmet farklılaştırma Hizmet karmasını genişletme Hizmet dizisi imajı yaratma Hizmet karmasının daraltılması 4. Finansal bakımdan güçsüz olan bankalar hizmet yaşam döneminin hangi aşamasında pazardan çekilerek ya da bazı hizmetlerin sunumundan vazgeçerek sadece belli pazar dilimlerinde hizmet sunmayı sürdürürler? Olgunluk Gerileme Tanıtma Gelişme Yükselme 5. Bankalar arasında rekabetin artmasıyla fiyatlamanın önem kazanması aşağıdaki faktörlerden hangisinin etkinliğini ön plana çıkarmıştır? Maliyet denetimi Pazarlama etkisi Dağıtım kanalı Pazar araştırması Bilgi paylaşımı 6. Bankalar hangi pazar koşullarında faiz, komisyon ve ücret düzeylerini belirlerken diğer bankaların tepkilerini dikkate alırlar? Oligopol Monopol tam rekabet Düopol Tekel 7. Aşağıda sıralanan özelliklerden hangisi bankaların çok sayıda şubeye sahip olmasına ilişkin sakıncalardan biridir? Maliyetler Banka hizmetlerindeki karmaşıklık Hizmet özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi gereksinimi Pazara girişteki caydırıcılık Farklı dağıtım seçeneklerinin ortaya çıkması 8. Bir ağ üzerinden güvenli ödeme kartı işlemlerinin yapılmasını sağlayan ve online müşteriler tarafından kullanılan kart sahibinin kart bilgilerini, anahtarlarını ve şifreleme bilgilerini saklamak için kullanılan ürüne ne ad verilir? Sanal POS Sertifika otoritesi Ödeme çıkışyolu Sanal cüzdan Logolu çek 9. Pazarlama iletişim sürecinde, mesajı taşıyan araca ne ad verilir? İleti Medya Tepki Geri bildirim Kaynak 10. Anlama yeteneğinden yoksun, kültür düzeyi düşük, mevzuat ve formalitelerin kendileri için karışık bir işlem olduğunu düşünen banka müşteri tipi aşağıdakilerden hangisidir? Şaşkın tip Sahtekar tip Telaşlı tip Kavgacı tip Münakaşacı tip 11. Bütün bankaların birbirine benzer bir görünüm almaları sonucu rekabet ortamında kendilerini farklı kılacak, öne geçirecek bir yol aramaya başlamaları aşağıdaki pazarlama anlayışlarından hangisin ifade eder? Tutundurma yönlü pazarlama Araştırma, planlama ve denetleme yönlü pazarlama Müşterilerle yakın ilişkiler kurma Yenilikçi pazarlama anlayışı Uzmanlaşmaya yönelik pazarlama 12. Şube sayısının müşteri kazanmak için eskisi kadar yeterli olmayışı ve pek çok işletmenin aynı pazara hizmet sunması, pazarı etkileyen faktörlerden hangisinin kapsamında yer alır? Maliyetler Bilgi birikimi Rekabet Teknolojik gelişmeler Yasal düzenlemeler 13. Reklam harcamalarının arttığı ve hizmetin maliyetini yükselterek kârlılığın iyice azaldığı hizmet yaşam dönemi aşağıdakilerden hangisidir? Sunuş Tanıtma Gelişme Gerileme Olgunluk 14. Doktorluk ve avukatlık aşağıdaki hizmet türlerinden hangisine örnektir? Aranmayan hizmetler Beğenmeli hizmetler Kolayda hizmetler Marjinal hizmetler Özelliği olan hizmetler 15. Birim maliyetlerinin hesaplanmasından sonra bu maliyetlere hedeflenen kâr marjlarının eklenmesiyle müşterilerden talep edilecek ücret ya da komisyonun bulunduğu hizmet fiyatlama yöntemi aşağıdakilerden hangisidir? Hedef fiyatlama yöntemi İşlem hacmine göre fiyatlama yöntemi Maliyet artı yöntemi Lideri izleme yöntemi Prestij fiyatlama yöntemi 16. Aşağıdaki fiyatlama yöntemlerinden hangisinde, amaç, geniş işlem hacmine sahip müşterileri bankaya çekmektir? Lideri izleme Maliyet artı Maliyete dayalı İşlem hacmine göre fiyatlama Tüketici temelli 17. Aşağıda sıralanan özelliklerden hangisi bankaların çok sayıda şubeye sahip olmasına ilişkin sakıncalardan biridir? Hizmet özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi gereksinimi Maliyetler Pazara girişteki caydırıcılık Banka hizmetlerindeki karmaşıklık Farklı dağıtım seçeneklerinin ortaya çıkması 18. Üretim ve tüketim arasında oluşan yer, zaman, miktar uyuşmazlıklarını dengeleyen ve mülkiyetin devrine yardımcı olan pazarlama fonksiyonu aşağıdakilerden hangisidir? Kişisel satış Fiyat Tutundurma Halkla ilişkiler Dağıtım 19. Anlama yeteneğinden yoksun, kültür düzeyi düşük, mevzuat ve formalitelerin kendileri için karışık bir işlem olduğunu düşünen banka müşteri tipi aşağıdakilerden hangisidir? Telaşlı tip Kavgacı tip Münakaşacı tip Sahtekar tip Şaşkın tip 20. Hizmetlerin pazarlamasında temel satış çabası aşağıdakilerden hangisidir? Tanıtma Kişisel satış Satış geliştirme Halkla ilişkiler Reklam 21. Şube sayısının müşteri kazanmak için eskisi kadar yeterli olmayışı ve pek çok işletmenin aynı pazara hizmet sunması, pazarı etkileyen faktörlerden hangisinin kapsamında yer alır? Maliyetler Rekabet Teknolojik gelişmeler Bilgi birikimi Yasal düzenlemeler 22. Hizmetin kalite ve içeriğinin onu üretene, satın alana hatta satın alınan zamana göre farklılık göstermesi hizmet özelliklerinden hangisinin kapsamında yer alır? Ayrılmazlık Türdeş olmama Dayanıksızlık Sahipliğin olmaması Elle dokunulmazlık 23. Doktorluk ve avukatlık aşağıdaki hizmet türlerinden hangisine örnektir? Beğenmeli hizmetler Özelliği olan hizmetler Marjinal hizmetler Kolayda hizmetler Aranmayan hizmetler 24. Aşağıdakilerden hangisi, bankalarda bilançoya bağlı olmayan hizmetlerden biridir? Danışmanlık Mevduat Krediler Hisse senedi işlemleri Döviz işlemleri 25. Bankalar arasında rekabetin artmasıyla fiyatlamanın önem kazanması aşağıdaki faktörlerden hangisinin etkinliğini ön plana çıkarmıştır? Bilgi paylaşımı Pazarlama etkisi Maliyet denetimi Pazar araştırması Dağıtım kanalı 26. Bankalar hangi pazar koşullarında faiz, komisyon ve ücret düzeylerini belirlerken diğer bankaların tepkilerini dikkate alırlar? tam rekabet Monopol Tekel Düopol Oligopol 27. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler ve bunların finans sektörüne yansıması dağıtım seçeneklerinden hangisinin önem kazanmasını sağlamıştır? Dikey bütünleşme Şube ağlarında genişleme Kişisel kanallar Doğrudan kanallar Dolaylı dağıtım 28. Alışveriş işlemi sırasında ödeme bilgisi gizliliğini ve bütünlüğünü, kart kullanıcısının gerçek kart sahibi olduğunu ve işyerinin banka ile anlaşmalı olduğunu garantileyen protokole ne ad verilir? SET ATM POS CAT SSL 29. Pazarlama iletişim sürecinde, mesajı taşıyan araca ne ad verilir? Tepki İleti Medya Kaynak Geri bildirim 30. Aşağıdakilerden hangisi satış teşkilatı yönetiminin planlanması aşamasında yapılması gereken işlemlerden biri değildir? Satış işlevinin tanımlanması Satış yönetimi sistemlerinin geliştirilmesi Kullanılacak stratejilerin formüle edilmesi Satış amaçlarının belirlenmesi Satış elemanları performansının değerlendirilmesi alıntı |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |