Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Anne ve Çocuk
facebook bağlan


Hamilelik ve İş Hayatı

Anne ve Çocuk kategorisinde açılmış olan Hamilelik ve İş Hayatı konusu , Hamilelik ve İş Hayatı Hamile kadınların yaşadığı fiziksel ve ruhsal değişimler, iş hayatlarını ve günlük rutinlerini de etkilerler. Bebek bekleyen kadınlar kendilerini büyük gün için hazırlarken birçok duyguyu aynı anda ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 13.11.2014, 11:35   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
angel Hamilelik ve İş Hayatı



Hamilelik ve İş Hayatı


Hamile kadınların yaşadığı fiziksel ve ruhsal değişimler, iş hayatlarını ve günlük rutinlerini de etkilerler.





Bebek bekleyen kadınlar kendilerini büyük gün için hazırlarken birçok duyguyu aynı anda yaşarlar. Beklenti ve neşeye, korku, endişe ve şüphede eşlik eder. Bu karışıma bir de iş yerindeki stres de eklendiğinde, hamile kadınların normal çalışanlara göre duygu ve ruh durumları açısından daha da kontrollü olmaları gerekir. Aşağıda vereceğimiz bazı rahatlama teknikleriyle iş yerinizdeki zor durumları nasıl atlatacağınızı göreceksiniz.
Nefes alma
Solunum egzersizleri –yani derin ve ritmik bir şekilde nefes almak, kas gerilimini yok eder ve kalp atış hızını azaltır. Çeneniz gevşek bir şekilde, ciğerleriniz tamamen boşalana kadar nefesinizi yavaşça dışarı verin. Biraz bekleyin ve tekrar derin bir nefes alın. Stres yüzünden nefes alış verişleriniz yavaş ya da hızlıysa, bu oksijen alımınızı azaltır ve enerjinizde bir düşüş yaşanır –bu da stresinizin daha da artmasına sebep olur. Bu yüzden, hamile olun ya da olmayın, stresle başa çıkma söz konusu olduğunda, nefes farkındalığı oldukça önemlidir.
Masaj
Hamilelikte artan vücut basıncı yüzünden ağrı ve rahatsızlığınız çoğalabilir. Hafif bir masajla, ağrınızı azaltabilir ve hareketliliğinizi artırabilirsiniz. Stresinizin arttığını hissettiğiniz anlarda, bir iş arkadaşınızdan size kısa süreliğine sırt ya da boyun masajı yapmasını isteyin. Bu konuda size yardımcı olabilecek birilerini bulamıyorsanız, kendi kendinize nazikçe masaj yapmayı deneyin.
Aromaterapi
Hamilelik sürecinde bitkisel yağların hepsi güvenli değildir. Bu dönemde tavsiye edilen yağlar daha hafif olanlardır. Kasların gevşetilmesi için gül, rahatlamak için lavanta, kan dolaşımının hızlanması için ıtır, güven duygusu için portakal çiçeği esanslı yağlar önerilir. Bu tür kokular ruh durumunuzun sakinleşmesine ve rahatlamanıza yardımcı olur.
Hayal kurmak
Sessiz ve sakin bir yerde olduğunuzu hayal edin –sıcak bir kumsalda uzandığınızı ya da bir ormanda yürüdüğünüzü. Bırakın hayal gücünüz, sahneyi sesleri kokular ve hislerle ilgili ayrıntılandırsın. Bu şekilde endişeli ve stresli zihninizi rahatlatabilir ve zor durumları atlatabilirsiniz.
Bu rahatlama egzersizlerini tüm yaşamınız boyunca kullanabilirsiniz. Hangisinin sizin için en iyisi olduğunu anlamak için her metodu birkaç kez deneyin. Ve sizi en çok rahatlattığını düşündüğünüz tekniği mümkün olduğunca her gün onar dakika uygulamaya gayret edin. Çoğu kişi uyguladıkları teknikte ustalaşmanın birkaç haftalarını aldığını söylemektedirler. Ancak bir kez ustalaştıktan sonra rahatlama tekniğinizi kalabalık ve gürültülü ortamlarda bile uygulayabildiğinizi göreceksiniz.
Bu teknikler daha huzurlu olmanızı ve işinizin ve hamileliğinizin yarattığı stresle daha kolay başa çıkabilmenizi sağlayacak. Bunların yanı sıra bu tekniklerle dikkatinizi içinize yönlendirecek ve bedeninize rahat ve güvende olduğunuz mesajını verebileceksiniz. Kaslarınız gevşeyecek, kalp atışlarınız düzene girecek ve daha sonra endişe ve stresinizin azaldığını göreceksiniz.
Tekniğinizi uygulamaya başlamadan önce aşağıda verilen koşullara özen göstermeniz, rahatlama tekniğinizden en iyi biçimde faydalanmanız açısından önemlidir.
Yalnızlık
Rahatsız edilmemeniz, gevşemeniz açısından çok önemlidir. Kendinize sessiz bir oda bulun ve kapıyı kapatın. Mümkünse telefonun fişini bile çekin.
Rahatlık
Rahat bir koltuğu oturun, ayakkabılarınızı çıkarın, kıyafetlerinizi gevşetin ve gözlerinizi kapayın.
Konsantrasyon
Hiçbir şeyin dikkatinizi dağıtmasına izin vermeyin. Düşünceleriniz dağılmaya başladığında, durun ve yeniden uyguladığınız tekniğe odaklanın.
Süre
Rahatlama tekniğinizi her gün en az on dakika uygulamaya özen gösterin. Yapacak bir sürü işiniz olsa bile kendinize bu zamanı ayırın. Tekniğinizi uyguladıktan sonra çok daha verimli olduğunuzu göreceksiniz.

Kendinize en uygun tekniği bulup, düzenli uyguladığınız sürece, işte yaşadığınız stres azalacak ve veriminiz artacaktır.

alıntı

__________________



Jade isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 3
Amazonn, Jade, LifeisBeauty
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 14:15