Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Anne ve Çocuk
facebook bağlan


Beslenme Çantasında Neler Olmalı

Anne ve Çocuk kategorisinde açılmış olan Beslenme Çantasında Neler Olmalı konusu , Beslenme Çantasında Neler Olmalı Okullar başladı veliler düşünüyor beslenme çantasında neler olmalı diye, bu konuda önerilerimizi sıralıyoruz. Kimi kendince plan yapıyor, kimi öğretmenin verdiği listeye uyuyor, kimi ise çocuğunun istekleri ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 04.12.2013, 21:03   #1 (permalink)
ultrAslan

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Beslenme Çantasında Neler Olmalı



Beslenme Çantasında Neler Olmalı
Okullar başladı veliler düşünüyor beslenme çantasında neler olmalı diye, bu konuda önerilerimizi sıralıyoruz.
Kimi kendince plan yapıyor, kimi öğretmenin verdiği listeye uyuyor, kimi ise çocuğunun istekleri doğrultusunda hareket ediyor. Her ne şekilde olursa olsun okulların açılmasının ardından annelerin ortak sorunu beslenme çantası hazırlamak oldu. Bu konuda herkesin farklı bir yöntemi olsa da uzmanlar beslenme çantasına koyulması gereken gıdalar konusunda anneleri uyarıyor. Peki bir beslenme çantasında neler bulunmalı? İşte cevabı:
okul çantası
Beslenme çantalarına hazır gıdalar koymaktan mümkün olduğunca kaçınmak gerekir. Evde yapılan sandviçler, kekler, börekler beslenme çantası için en ideal doyurucu gıdalar. Yine çantamızın olmazsa olmazı meyveler. Meyveler çocuğun bağışıklık sistemini güçlendirerek hasta olma ihtimalini azaltıyor. Ancak meyvelerin vitaminlerini kaybetmemeleri açısından kabuğunu soymadan ve kesmeden koymak gerekiyor. Beslenme için uygun olan içecekler ise evde sıkılmış meyve suları ve ayran.
Bunlarla birlikte kuru yemişler ve kuru meyvelerde çocuğun çantasından eksik etmemeniz gereken gıdaların başında geliyor.

alıntıdır.

__________________

Fitness Eğitmeni
SrKn isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 04.09.2014, 16:47   #2 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Beslenme Çantasında Neler Olmalı

Beslenme çantasında neler olmalı




Okul heyecanı yeniden başlıyor. Çocukların okul başarısını etkileyen en önemli faktörlerden birisi dengeli besleniyor olmaları. Doğru hazırlanmış bir beslenme çantası, çocukların sağlıklı büyüme ve gelişme sağlayabilmesi için en önemli anahtarlardan biri. Yeni okul dönemi öncesi anne babalara, çocukların beslenme problemleri ve sağlıklı gelişimi için Uzman Diyetisyen Gamze Şanlı Ak’tan beslenme çantası önerileri ışık tutacak.

Çocuklar için sağlıklı öneriler
Sağlıklı bir beslenme çantası hazırlamanın en kolay yolu, içine bütün besin gruplarından en az bir çeşit besin yerleştirmektir. Süt grubu, et grubu, tahıl grubu ve sebze-meyve grubu bir çocuğun beslenme çantasında mutlaka yer almalıdır. Çocuklar hep aynı besinleri tüketmekten hoşlanmaz ve çabuk sıkılırlar. Beslenme çantasının dolu gidip boş gelmesini sağlamak için çeşitlilik sağlamaya özen göstermelisiniz. Çocuklarda su tüketimi de çok önemlidir. Çocukları, su içmeye teşvik etmek için beslenme çantasının içine su koymak, güzel bir çözüm olacaktır.

Örnek bir beslenme çantasında olması gerekenler:

- Muz, elma, armut, üzüm gibi kolay yenebilecek taze meyveler.

- Kuru kayısı, kuru incir, kuru üzüm gibi enerji verecek kuru meyveler.

- Fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar.

- Ev yapımı, az şekerli, kuru meyveli kek ya da kurabiye.

- Sebzeli veya peynirli börek.



- Sandviç (ton balığı, ızgara tavuk, peynir yanında, marul, salatalık, domates, yeşil biber)

- Sıvı yağ, tam buğday unu ve az yağlı peynirle hazırlanmış poğaça.

- Peynirli ve sebzeli mini pizza.

- Gazlı ve şeker yüklü içecekler yerine kutu süt, ayran, kefir ya da katkısız meyve suyu.

Kahvaltı yapan çocuklar sınıf birincisi
Çocukların hem fiziksel hem de zekâ gelişiminde beslenme büyük önem taşıyor. Çocuklar, günlük aktivitelerin yanında büyümek ve gelişmek için ek kaloriye ihtiyaç duyarlar. Miniklerin beslenmesinde en önemli bölümü de kahvaltı oluşturuyor.

Konu ile ilgili yapılan araştırmalar, kahvaltı yapan çocuğun okul dönemindeki başarısının daha fazla olduğunu, problem çözme gibi konularda daha pratik olduğunu ve kavrama yeteneklerinin daha iyi olduğunu göstermektedir. Kahvaltı yapmayan çocukların daha sağlıksız ve ileride obezite risklerinin olduğu da belirlenmiştir.

Kahvaltıda protein, yağ ve karbonhidrat dengesinin sağlanması önemlidir. Bu tüketimi sağlamanın en kolay yolu “ekmek ile peynir” veya “tahıl gevreği ile süt” veya “meyve ile süt” ikilisi olabilir.

Çocuğum fazla kilolu ne yapmalıyım
Sağlıksız okul mönüleri ile kantinlerde satılan yanlış yiyecekler ve hareketsizlik okul çağındaki çocukların erken yaşta kilo sorunu yaşamalarına sebep olabiliyor. Çocuğunuz fazla kilolu ise sıkı diyetler uygulatmaya çalışmak yerine bir beslenme uzmanına götürerek, yaşı, boyu ve aktivitesine göre alması gereken besin grupları ve miktarları konusunda bir düzenleme yapabilirsiniz.

Bu dönemde alınan fazla kilolar, vücuttaki yağ hücresi sayısının artmasına sebep olacağından, yetişkinlik dönemi için tehlikelidir. Çünkü yetişkin dönemde zayıflarken yağ hücrelerinin sayısı azalmaz, sadece içleri boşalır. Bu sebeple, yağ hücresi sayısının artmaması önemlidir.

Çocukları fazla kilodan korumak için öneriler
Sağlıklı bir toplumun temelinin çocuklar olduğunu vurgulayan Uzm. Dyt. Gamze Şanlı Ak, özellikle sağlıklı nesiller yaratmak ve obezite probleminden gelecek kuşakları korumak için anne babalara önemli roller düştüğünü vurguluyor. Bu konuda anne babalar çocuklarına iyi bir örnek olmak için sağlıklı beslenmeye ilk önce kendi yeme içme alışkanlıklarını değiştirerek başlamalarını öneriyor.



Uzman Diyetisyen Gamze Şanlı Ak’tan çocuk beslenmesi üzerine altın kurallar:

- Eve cips-çikolata-kolalı içecekler-hazır meyve suları gibi besinleri almayın.

- Yemekleri büyük porsiyonlar yerine küçük tabaklarda servis etmeyin.

- Çocukların tek tip besinle beslenmesini önleyin.

- Besin çeşitliliğini artırın.

- Tatlı ve yağlı besinleri (çikolata, gofret, şekerleme, cips vb.) ödül olarak kullanmayın.

- Çocuklara yavaş yemek yeme alışkanlığını kazandırın.

- Tv ve bilgisayar karşısında oturma süresini azaltın.

- Fast-food ve aburcubur tüketimini azaltın.

- Spor alışkanlığı kazandırın.

__________________



Jade isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Jade, SrKn
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 21:04