Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Serbest Kürsü > Bunları Biliyor musunuz ?
facebook bağlan


Roselawn Kazası

Bunları Biliyor musunuz ? kategorisinde açılmış olan Roselawn Kazası konusu , Roselawn Kazası 31 Ekim 1994, American Eagle’ın 4184 sefer sayılı uçağı Indianapolis’’den kalkalı 15 dk olmuştur. Uçak Chicago’ya gitmektedir. Uçakta ki yolcu ve mürettebat sayısı 68′’dir. Uçak bulutların arasından geçerken ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 08.09.2014, 21:27   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Roselawn Kazası



Roselawn Kazası





31 Ekim 1994, American Eagle’ın 4184 sefer sayılı uçağı Indianapolis’’den kalkalı 15 dk olmuştur. Uçak Chicago’ya gitmektedir. Uçakta ki yolcu ve mürettebat sayısı 68′’dir.

Uçak bulutların arasından geçerken türübülansa girer. Kaptan Agüilar’ın izin günü olmasına rağmen, karısı ikinci çocuklarına hamile olduğu için o gün uçağı gelir amaçlı kullanmaktadır. Kaptan, otomatik pilotu az türbülansın olduğu daha yüksek bir irtifaya ayarlar. Bunun üzerine otomatik pilot, uçağı tırmanışa geçirir; ancak tırmanılan hava sahası oldukça kuru ve soğuktur.

4184 sefer sayılı uçak bir ATR 72′’dir ve Fransa’da yapılmış çığır açan yeni bir uçaktır. Maliyeti düşük ve rahat olan bu uçak kısa mesafeli uçuşların gözdesi olur. 4184 sefer sayılı uçuş mürettebatın o gün yapacağı beş kısa mesafe uçuşundan biridir. Pilotlar bu rotada sayısız defa uçmuşlardır ve bu rotayı iyi bilmektedirler. 4184 sefer sayılı uçak Chicago O’Hare’e yaklaşırken kuleden onay alan pilotların komutuyla uçak 3000m’ye alçalır.
4184 sefer sayılı uçak Kuzey-Batı Indiana hattında iniş için bekleyecektir. Kontrolörlerden iniş izni bekleyen mürettebatın yapacak pek bir şeyi yoktur. Bu yüzden kaptan Agüilar hosteslerin yanına gider. Mürettebat havayolu firmasına gecikmeyi bildirir. Çünkü aksi halde uçuş programı bundan etkilenebilir. Uçuş personeli radyo frekanslarını meşgul etmemek için sevk memurlarıyla yazılı haberleşir.

Uçak alçalma izni alır, ancak sonrasında bir uyarı da; flapları açık bir uçak için fazla hızlı gitmektedir. Pilotlar hızı düşürür ve gövdeden tuhaf bir ses gelmektedir. Aniden kumanda levyesi keskince sağa döner ve kontrol sistemleri kilitlenir, uçak düşmektedir. Pilotlar hakimiyeti sağlamaya başlamıştır ki, aynı şey tekrar olur ve uçak yere çakılır. Kazadan kurtulan olmaz. Bu kaza havacılık tarihinin en önemli kazalarından biri kabul edilir. Uçağın teknik bir arıza sebebiyle düştüğü, uzman raporlarınca saptanır. Bu kazayla beraber, ATR72’’lerin De-Ice System yani Buz Çözme Sistemi’nde kusur olduğu tespit edilmiş ve bütün ATR 72′’lerin bu parçası değiştirilmiştir.


__________________
all the best.




[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]
YeşiL6 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Courage, YeşiL6
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 06:39