Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Serbest Kürsü > Bunları Biliyor musunuz ?
facebook bağlan


Telefonda Satış Teknikleri

Bunları Biliyor musunuz ? kategorisinde açılmış olan Telefonda Satış Teknikleri konusu , Telefonda Satış Teknikleri Günümüzde ekonomik pazarın ayakta kalabilmesini, gelişmesini ve büyümesini sağlayan en önemli unsurlardan biri pazarlamadır. Pazarlamanın en etkili silahı satıştır ve satış ikiye ayrılır. Birincisi sıcak satış; bu ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 24.09.2015, 22:43   #1 (permalink)
Süper Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
tick Telefonda Satış Teknikleri



Telefonda Satış Teknikleri


Günümüzde ekonomik pazarın ayakta kalabilmesini, gelişmesini ve büyümesini sağlayan en önemli unsurlardan biri pazarlamadır. Pazarlamanın en etkili silahı satıştır ve satış ikiye ayrılır. Birincisi sıcak satış; bu yöntemde müşteriyle yüzyüze görüşülerek sunulan satış tekniğidir. İkincisi ise soğuk satış; bu satış türünde ise fiziksel temasın bulunmadığı telefon, mail, posta, sms gibi yöntemler kullanılır.

Telefonla satış, satışın en etkin silahlarından biri olmakla birlikte milyon dolarlık cirolara yön verebilme kabiliyetine sahiptir. İyi bir Call Center birimi oluşturmuş şirketler ise büyümeye açık ve liberal etkinliği sürekli yükselen bir profil çizebilir.

Riskleri yüksek bir satış politikasıdır. Beden dilinizi portmantoda bırakmanız gerekir. Bu yüzden küçük bir hata bile olumsuz cevaplara dönüşebilir. İyi bir telefon pazarlamacısı müşteri odaklı çalıştıkça ve kendinden daha çok müşterisine söz hakkı tanıdığı sürece başarıyı yakalayacaktır. Aksi takdirde çok konuşan pazarlamacı müşteriyi sıkacak ve müşterinin sıkıldığını anlayan pazarlamacının kredibilitesi düşecektir. Doğru nefes kontrolü ve ses tonu müşteriyi etkileyen diğer faktörlerdendir.

Telefonda Başarıya Ulaşmanın Temel Yolları

Müşteriye zamanının olup olmadığını sorun: İlk işiniz müşteinizin zamanının olup olmadığını sormak olsun. Bunu sormadan girdiğiniz bir satış konuşması, eğer müşterinizin işi varsa, tamamen boşa harcanmış bir maliyet ve efor olarak eksi hanenize yazılacaktır.

Müşterinizin ismini kullanın: Yeni başlayan ikili ilişkilerde karşı tarafa ismiyle hitap etmek kadar onur okşayıcı başka bir şey yoktur. Yapılan araştırmaya göre insanlar için en önemli hitap cümlesi kendi isimleri. Müşterinizin ismini bir yere not alın ve telefon konuşmanızda bunu en az 2 veya 3 kere kullanın.

Soru sorarak ilerleyin ve cevap vermesine izin verin: Soru sormak ve karşı tarafı konuşturup kendi cevabına kendinin ulaşmasını sağlamak bilinen bir satış tekniğidir. Ama bunu yaparken sorular arasında bağlantı olduğuna dikkat edin. Alakasız sorduğunuz iki soru müşterinizin kafasını karıştıracak ve odaklanmasını bozacaktır. Bunun için yapılması gereken şey, anahtar bir soru belirlemek ve bu sorunun etrafında soruyu destekleyici ek sorular üretmek. Soru sorduktan sonra karşı tarafın konuşmasına mutlaka zaman tanıyın, konuşmasının bittiğinden tam olarak emin olduktan sonra siz devam edin.

Olası sorular listesi hazırlayın: Bu sadece telefonda pazarlamada değil günlük hayatta da kullanmamız gereken bir yöntemdir. Bir telefon, toplantı, sunum sonrasında size yöneltilebilecek sorular listesi hazırlayın ve kendi kendinize cevaplayarak hazır bulunun. Sorulan kritik sorulara cevabınızı hızlı ve doğru verirseniz bu sizi bir basamak daha ileri taşıyacaktır.

DeRDeST isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 4
Brida, cenah41, DeRDeST, KayipKent
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 06:10