Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Serbest Kürsü > Bunları Biliyor musunuz ?
facebook bağlan


Köprü yapımında kullanılan büyük demir direkler suyun içinde nasıl sabitleniyor?

Bunları Biliyor musunuz ? kategorisinde açılmış olan Köprü yapımında kullanılan büyük demir direkler suyun içinde nasıl sabitleniyor? konusu , Kö pr ü yapımında kullanılan büyük demir direkler suyun içinde nasıl sabitleniyor? Kö pr ü ayaklarinin (büyük demir direklerin) akarsu yatagi içine korumasiz olarak yerlestirilmesi söz konusu degildir. Kö pr ...


Like Tree2Beğeni
  • 1 Post By Ceysu
  • 1 Post By Narsinha

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 09.12.2013, 09:07   #1 (permalink)
Üyeliği Durduruldu
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
soru Köprü yapımında kullanılan büyük demir direkler suyun içinde nasıl sabitleniyor?



prü yapımında kullanılan büyük demir direkler suyun içinde nasıl sabitleniyor?

prü ayaklarinin (büyük demir direklerin) akarsu yatagi içine korumasiz olarak yerlestirilmesi söz konusu degildir. Köprü tasiyici yapisi çelikten yapilmis dahi olsa, su yatagi içine yerlestirilen ayaklar genelde betonarme olarak düzenlenmektedir. Eski köprülerde dahi çelik veya demir ayaklar yapilmis dahi olsa bunlarin su altinda kalacak bölümü tas ve/veya betonla korozyona (paslanmaya) karsi korunmaktadir.

Akarsu veya deniz tabanina oturan köprü ayaklarinin temellerinin yapiminde belirli özel yöntemler kullanilmaktadir. Bunlarin amaci akarsu veya deniz tabanindaki gevşek veya zayif zeminin derinliklerindeki saglam zemine temelleri oturtmaktir.

Bunun için uygulanan yöntemlerden biri, yüzer sahmerdan (buhar basinciyla çalisan büyük çekiçler) kullanarak su altindaki zemine saglam alt tabakaya ulasana kadar kaziklar çakmaktir. Bu kaziklar eskiden sudan etkilenmeyecek malzemeden yapilmis (mese vb.)ve çürümeye karsi dayanacak sekilde kimyasal islem görmüs ahsap kaziklardi. Bugün ise çelikten borular çakilip bunlarin içinin özel yöntemlerle su altinda betonarme ile doldurulmasi yöntemi uygulanmaktadir. Su altinda köprü ayagi
temellerinin yapiminda kullanilan baska bir yöntem de batirilmis betonarme "keson" yöntemidir. "keson" adini verdigimiz betonarmeden yapilmis "sandiklar" su tabanina oturtulup özel araçlar kullanan dalgiç iscilerce su altindaki zemine gömülür. Istenen derinlige ulasana kadar bunlar üst üste eklennebilir sonra içleri betonarme ile doldurularak köprü ayaklari bunlara oturtulur.
Uygulanan bir ileri teknoloji de, kesonlar su alti kazisiyla saglam zemine oturtulup uçlari su yüzeyinin üstüne çiktiktan sonra bunlara içindeki suyun bosaltilmasi ile birlikte basinçli hava uygulayarak kuru bir iç mekan olusturmak ve bu sasinçli ortamda saglik sinirlamalarinin izin verdigi sürece çalisan işçilerle betonarme temelin olusturulmasi yöntemidir.

Su tabaninda kayalik bir saglam zemin bulundugu taktirde, köprü üst yapisi ayagin bu noktadaki temele oturtulmasini saglayacak sekilde tasarlanir ve tamel dogrudan bu noktaya batirilan beton bloklara veya kaya dolgulara dayandirilir.

Su altinda köprü temeli olusturmak pahali ve zahmetli bir is oldugundan, çagdas teknik ve malzemelerle uzun açikliklar olusturulup su altindaki zemine oturan temellerden kaçinmak veya bunlarin sayisini en aza indirmeye çalisilmaktadir.

Y. Müh. M. Ender Arkun
TÜBITAK Insaat ve Çevre Teknolojileri
Yürütme Komitesi Sekreteri

Gulfem isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 07.01.2014, 02:26   #2 (permalink)
why so serious?

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Köprü yapımında kullanılan büyük demir direkler suyun içinde nasıl sabitleniyor?

hep merak etmişimdir yapım aşamasında su da nasıl oluyor vs.. bir türlü mantıklı bir çözüm bulamamıştım, sonunda merakım giderildi teşekkürler

__________________

.
.
.
.






.
.
.


why so serious?
Ceysu isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 07.01.2014, 02:27   #3 (permalink)
Kurucu

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Köprü yapımında kullanılan büyük demir direkler suyun içinde nasıl sabitleniyor?

Okyanustan petrol nasıl çıkarıyorlarsa öyle

__________________

Narsinha isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 07.01.2014, 02:30   #4 (permalink)
why so serious?

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Köprü yapımında kullanılan büyük demir direkler suyun içinde nasıl sabitleniyor?

bir şeyi de bilme

Narsinha beğendi.
__________________

.
.
.
.






.
.
.


why so serious?
Ceysu isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 07.01.2014, 02:41   #5 (permalink)
Kurucu

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Köprü yapımında kullanılan büyük demir direkler suyun içinde nasıl sabitleniyor?

Alıntı:
Ceysu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bir şeyi de bilme
Ben inşaat okudum biliyorum

Ceysu beğendi.
__________________

Narsinha isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 6
Ceysu, erann, Gulfem, Invisible, Narsinha, SrKn
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 18:46