Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Eğitim - Öğretim > Dersler
Kayıt ol Yardım Kimler Online Bugünki Mesajlar Arama

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Yorum Gerektiren Sorular Nasıl Çözülmeli

Dersler kategorisinde açılmış olan Yorum Gerektiren Sorular Nasıl Çözülmeli konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 14.11.2014, 17:16   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Yorum Gerektiren Sorular Nasıl Çözülmeli

Yorum Gerektiren Sorular Nasıl Çözülmeli


2010'da YGS'ye giren 1 milyon 500 bin adaydan 40 Sosyal Bilimler sorusunun tamamını doğru bilen olmamıştı.
2011'de ise sadece 5 aday tamamını doğru cevaplayabildi.Öğrenciler çok çalıştıkları halde yorum gerektiren sorularda neden zorlanıyor? Busorunu aşmak için öğrencilerin uzun bir yol stratejisinin olması gerekiyor.

ÖSYM bu sene üniversiteye girişle ilgili adaylara üçüncü kez YGS ve LYS'ler uygulayacak. Sınav öncesi adaylar, en çok yoruma dayalı soruların çözümünde sıkıntı çekiyorlar. Bu durum ÖSYM'nin sınav sonrası yayımladığı istatistiklerde de gözleniyor. Örneğin, 2010 yılında YGS'ye giren 1 milyon 500 bin adaydan, 40 tane Sosyal Bilimler sorusundan hepsini doğru bilen hiçbir aday çıkmamış. 2011 yılında ise 1 milyon 600 bin adaydan sadece 5 aday Sosyal Bilimler'deki tüm soruları doğru cevaplayabilmiş. Benzer durum Fen Bilgisi'ndeki sorularda da gözleniyor. 2011'de Fen Bilgisi'nde 40 soruyu yapanların toplam sayısı 407 kişi.

Söz konusu soruların zorluğu ya da kolaylığı neye göre belirleniyor? Öğrenciler çok çalıştıkları halde özellikle yorum gerektiren soruları yapmakta niçin zorlanıyorlar? Soruların kolay ya da zorluğu hangi kriterlere göre belirleniyor? Yorum gerektiren soruları yapmak için hangi stratejiyi takip etmek gerekir? Bu sürecin farkına varılması hem öğretmenlere hem de öğrencilere YGS ve LYS'ye hazırlık sürecinde önemli rehberlik olacaktır.

Sınavlarda adaylara yöneltilen sorular öğrencilerin daha önce öğrendikleri bilgileri hatırlamasıyla başlayıp, kavrama, uygulama, analiz etme, sentezleme ve değerlendirme becerilerini ölçmeye yönelik farklılıklar göstermektedir. Bilgi basamağından üst basamaklara doğru çıkıldıkça ölçülen bilişsel gelişim düzeyleri de karmaşıklaşmaktadır.

HER BASAMAĞI BOŞ ATLAMAYIN

Yoruma dayalı üst düzey düşünme becerileri isteyen soruların çözümü daha uzun ve yoğun bir çabayı gerektirir. Öğrenciler ders çalışmaya ve öğrenmeye devam ettikçe konuya yönelik daha ileri bir bilgi seviyesine ulaşacak ve daha üst düzey düşünmeyi gerektiren yoruma dayalı soruları yapmaya hazır hale geleceklerdir.

Üst katlara çıkabilmek için öncelikle binaya girmek ve ilk kata çıkmak gerekir. İkinci ve üçüncü kata çıkmadan dördüncü kata çıkmak zor olacaktır. İşte öğrenme de tıpkı bunun gibi bir özelliğe sahiptir. Bazı bilgiler sadece birinci kata çıkmanın anahtarı olduğundan onunla dördüncü ya da beşinci kata çıkılamayacaktır. Yapılması gereken her katın gerektiği donanımlara sahip olabilmektir. Bellekteki bilgi birikimleri arttıkça, konuya yönelik, daha zor ve karmaşık sorular çözülecektir.

Yoruma dayalı sorular şu an itibarıyla referans olarak alınan bilişsel taksonomide üst düzey düşünmeyi gerektiren basamakta yer almaktadır. Bu basamağa gelmek için bilgi, kavranma ve uygulama basamaklarını geçmek gerekir. Bu bağlamda bilgi düzeyi basamağı, daha ileri düzeydeki kavrama, uygulama, analiz etme, sentezleme ve değerlendirme basamaklarına temel oluşturmaktadır. Adayların hazırlık sürecinde kavrama, yorumlama, analiz ve sentezde bulunabilmesi ve yorum yapabilmesi için öncelikle konuya yönelik ham bilgilere sahip olunması gerekir. Bu da ders çalışılarak elde edilebilir.

Bilgi basamağından sonra kavrama ve uygulama basamağı gelmektedir. Kavrama basamağı, öğrencilerin öğrendikleri materyalleri organize edip düzenlemelerini sağlayacak kadar öğrenmiş olmalarını gerektirir.

Öğrenciler öğrendikleri bilgileri ancak tekrar ettiklerinde ve kendilerine göre ifade ettiklerinde kavramış olacaklardır. Uygulama basamağı ise öğrencinin daha önceden öğrendiği ve kavradığı bilgileri eylem sahasına çekmesini içerir. Bu tür sorularda adaylardan bilgiyi kendisi için yeni olan durumlara uygulamaları istenir. Uygulama düzeyi sorular için konular arası bağlantıları görmek gerekir.

Faruk Ardıç

Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 20:02