Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme > Diyet Listeleri
facebook bağlan


Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 27 Altın Kural

Diyet Listeleri kategorisinde açılmış olan Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 27 Altın Kural konusu , Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 27 Altın Kural Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler Kahvaltı etmeden güne başlamayın. Çünkü 7-8 saat gece uykusunun ardından sabah kalktığımızda midemiz aç olur, kan şekeri ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 04.11.2014, 16:21   #1 (permalink)
Susmanın
kalelerine sığınıyorum..
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 27 Altın Kural



Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 27 Altın Kural




Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
  • Kahvaltı etmeden güne başlamayın. Çünkü 7-8 saat gece uykusunun ardından sabah kalktığımızda midemiz aç olur, kan şekeri en düşük halde olur. Bu yüzden mutlaka sabah kahvaltısını yapın.
  • 3 ana ve 3 ara öğün yemek yiyin.
  • Sık sık ve az yemek yemek en sağlıklı yöntemdir.
  • Haftada en az bir kez kırmızı et tüketin. (Pirzola ya da köfte şeklinde)
  • Zeytinyağı kullanırken kişi başı en fazla 1 çorba kaşığı zeytinyağı kullanın.
  • Fazla tuz kullanmamaya çalışın. Tuz hem vücutta ödem tutarak kilo vermenizi engeller hem de tansiyonunuzu yükseltir. Geç vakitte özellikle de yatmadan önce yemek yemeyin.
  • Yiyecekleri mümkün mertebe haşlama, ızgara, buğulama, buharda ya da közleme şeklinde aşırı yağ kullanmadan sağlıklı bir şekilde pişirin. Düdüklü tencere kullanmayın.
  • Özellikle dikkat etmeniz gereken gıdalar: patates, tatlılar, pirinç, mısır ve benzeri karbonhidratlardır. Tüketin ama dikkatli ve ölçülü tüketmeye özen gösterin.
  • Kaşar peynir yerine az yağlı beyaz peynir tüketmeye çalışın.
  • Günde 2-3 bardak yeşil çay tüketin.
  • Yemekleri yavaş yavaş yiyin ve iyice çiğneyin. Sindirim ağızda başlar ve mide ancak 20 dakika sonra tokluk hissine kavuşur.
  • Doğal yiyecekler tüketmeye özen gösterin. Konserve, rafine, salamura yiyeceklerden uzak durun.
  • Haftanın en az 3-4 günü, en az 1 saat yürüyüş yapın. Yürüyüşü ne kadar yüksek tempoda yaparsanız o kadar çok kalori yakıp kaslarınızı çalıştırırsınız. 2. haftadan sonra alışacak ve zevk alacaksınız. Egzersiz iyi kolesterolü yükseltmektedir.
  • Çiğ yenen yiyecekleri bol tüketin.
  • Kilonuz olmanız gerekenden 8-10 kilo kadar fazlaysa mutlaka bir hekime görünüp onun tarafından zayıflamaya çalışın. Çünkü yüksek kilolu olmanızın altında bir hastalık sebebiyet veriyor olabilir. Tiroid bezlerinin az çalışması, metabolizma problemleri, insülin direnci, böbrek bezlerinin aşırı kortizon üretmesi vb. durumlar yüzünden diyet yapsanız bile kilo veremiyor olabilirsiniz.
  • Meyveleri kabuklarıyla birlikte yemeyi tercih edin.
  • Günde en az 2.5 litre su için.
  • Yemeklerinize bol karabiber, kırmızı biber ekleyin. Beyaz ekmek yerine tam buğday ekmek yada yulaf, çavdar ekmekleri tüketin.
  • Zayıflama hapları, besin takviyeleri, zayıflatan giysiler vb. insan sağlığını tehlikeye sokabilecek dışardan vücudunuza giren şeyleri doktor tavsiyesi olmadan kesinlikle almayın.
  • Her diyet kişiye özel olarak hazırlanmalıdır.
  • Şarküteri ürünlerini tüketmeyin. (Pastırma, sucuk gibi ürünler)
  • Acıkınca light olan ürünler dışında çubuk kraker ve galeta tüketmeyin.
  • Ekmek kızartılınca kalorisi azalmaz, yanlış bir bilgidir.
  • Sürekli kabızlık çekenler bol lifli ve kepekli ürünler tüketmelidir.
  • Kuruyemiş yerken dikkatli olun. 100 gramlık bir kase badem, antep fıstığı ya da fındıkta ortalama 600-700 kalori bulunur. Onun yerine günde bir avuç sarı ya da beyaz leblebi tüketebilirsiniz.
  • Çikolata tüketirken dikkatli olun. Haftada sadece bir kez yaklaşık 40 gram kadar bitter çikolata tüketebilirsiniz.


Anarchia isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Anarchia
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 14:39