Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Kilo Vermeye Çalışanların 8 Takıntısı

Diyet - Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Kilo Vermeye Çalışanların 8 Takıntısı konusu , Kilo Vermeye Çalışanların 8 Takıntısı kilo vermek, kilo vermek isteyenlerin takıntıları, kilo vermek isteyenler nelere takar, kilo vereceğim derken kilo almayın Siz kilo vermeye çalışırken gösterdiğiniz bazı davranış biçimleri aslında ...


Like Tree2Beğeni
  • 1 Post By Papatya
  • 1 Post By XxX

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 16.02.2016, 14:37   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kilo Vermeye Çalışanların 8 Takıntısı



Kilo Vermeye Çalışanların 8 Takıntısı

kilo vermek, kilo vermek isteyenlerin takıntıları, kilo vermek isteyenler nelere takar, kilo vereceğim derken kilo almayın



Siz kilo vermeye çalışırken gösterdiğiniz bazı davranış biçimleri aslında daha fazla kilo almanıza neden oluyor.
Gün boyu aç gezerek ya da her gün aynı saatte aynı yemekleri yiyerek; kilo vermek yerine daha çok kilo aldığınızı biliyor musunuz? Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan, bireylerin hayatlarında 8 davranış biçiminden vazgeçerek aslında aç kalmadan sağlıklı bir şekilde zayıflanabileceğine dikkat çekerek, kilo almaya yol açan davranış biçimlerini açıkladı.

"Sürekli diyet yapıyorum, neredeyse aç dolaşıyorum ama bir türlü kilo veremiyorum” diye yakınanların aslında bazı davranış biçimlerinden vazgeçerek sağlıklı bir şekilde kilo vermeleri mümkün! Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan, kişilerin kilo almasına sebep olan bazı davranış biçimlerinin olduğunu ve ancak bunlardan vazgeçtiklerinde kilo probleminden kurtulabileceklerini
vurgulayarak, "Yemek yemeyi seven bir toplumuz ama yediğimiz oranda enerjiyi harcamazsak fazla kilolarımızla birlikte hayat daha da zorlaşıyor. Hemen kilo vermeliyim, yağlardan kurtulmalıyım telaşıyla da kilo vermekten çok almaya neden olan davranışlar başlıyor” şeklinde konuştu.
Takıntılarınızdan kurtulun

"Acıktıran yiyecekleri ve davranışları hayatınızdan çıkarın, kilolarınızla vedalaşın” diyen Nil Şahin Gürhan, kilo almaya neden olan davranışları açıkladı:

- Aç kalarak günü geçirmeye çabalamak: Açlık, kendimizi aç hissetmek normal bir süreç ve sağlıklı olduğumuzun bir göstergesidir. Açlık hissimiz olmasa yemek yeme isteğimiz de olmaz ve bunun sonucunda beslenme yetersizliğine bağlı birtakım sağlık problemleri yaşarız. Bu yüzden gün içinde kendinizi aç bırakmayın.

- Her gün aynı saatte, aynı öğünleri yemeye çalışmak: "Öğle saatinde işim vardı, yemek yiyemedim, saati kaçtı artık yememeliyim…” gibi kalıplarla öğün atlamak, saatlerce aç kalmak da kilo verme sürecinde yapılan yanlış bir davranış.

- Atıştırmalıklardan kaçınmak: Her zaman istediğimiz yiyecekleri bulamayabiliriz. Ancak uzun süre aç kalmaktansa ara öğünlerde ve yiyemediğimiz öğünlerde küçük ve sağlıklı atıştırmalara açık olun. Böylece metabolizmanızın yavaşlamasını da engellemiş olursunuz.

- Sürekli aç gezmek: Eğer normalden fazla ve sürekli açlık hissediyorsanız beslenmenizde bazı şeyleri yanlış yapıyorsunuz demektir. İhtiyacımızdan az yemek vücudumuzun az enerji harcamasına yol açar.

- Az yemeye çalışmak: Kendi kendimize uyguladığımız "Az ye, kilo ver” şeklindeki uygulamalar, sofradan aç olarak kalkmamıza neden olabilir. Öğün saatlerinde tam olarak doygunluğu sağlayamamak diğer öğüne kadar olan süre boyunca aç kalmamıza yol açar. Kan şekerimiz düşer ve bu durumda canımız tatlı isteyebilir. Günün sonunda ve gecenin ilerleyen saatlerinde çoğu zaman bu isteğimize yeniliriz ve ihtiyacımız olandan daha fazlasını yiyebiliriz. Ana öğünlerimizde, besinleri yeterli miktarda dengeli bir şekilde tükettiğimizde hem ihtiyacımız kadar beslenmiş oluruz hem de mide dolgunluğunu sağlarız. Aralarda yapacağımız sağlıklı atıştırmalarla da kan şekeri gün boyunca dengelenmiş olur.

- Mideyi doldurmak için besin değeri düşük gıdalar yemek: Ana öğünü bir tabak salata ile geçiştirmek, aç kalmamıza neden olabilir. Midemizi hacim olarak dolduran ve içeriği boş gıdalar tüketmek, yeterli enerji vermediği gibi, öğünden kısa bir süre sonra tekrar acıkmanıza neden olur. Besin gruplarının bir arada olduğu, renkli, yeterli ve dengeli bir öğünle hem mide hacminizi doldurarak tokluk hisseder hem de ihtiyacınız olan besin öğelerini karşılayabiliriz.

- Yeterli miktarda su içmemek: Beyinde açlık merkezi ile susuzluk merkezi yan yanadır. Susuzluk hissi de bazen açlık hissiyle karıştırılabilir. Bizler çok fazla su tüketmeyen bir toplum olarak, bu his karışıklığını daha sık yaşıyor olabiliriz. Bu nedenle susuzluk hissi oluşmadan bol bol su tüketmeliyiz.

- Fazla çay/kahve içmek: Çay ve kahve kafein içeren, günün enerjisini yükselten keyifli içeceklerdir. Aynı zamanda bir takım antioksidanlar içerir. Çay ve kahve abartmadan ölçülü dozlarda tüketilirse; metabolizmamızı hızlandırır, kilo vermemizi kolaylaştırır. Ancak miktarını abartırsak vücudu ve mideyi çok yorar, iştahı gereksiz yere artırır ve kilo almayı kolaylaştırır.

XxX beğendi.
__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 16.02.2016, 15:24   #2 (permalink)
XxX
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Kilo Vermeye Çalışanların 8 Takıntısı

yiyip yiyip gram kilo almayanlara gıcığım bu kadar ayrıcalıklı nasıl olabilir ya insan, haksızlık üfürsem uçacak kadar zayıf ama seni beni rahatlıkla yer, bünyesinin Allah belasını versin hemen yakıyo mu napıyosa gram almıyo ya ben bi dilim ekmek yesem mübarek vücudum dersin koskoca bi gergedan yemişim gibi kilo yapıyo nan hayvan zaten 8den sonra bişi yemiyorum o saatten sonra çalışıp mutlu etsene sahibini bi de bu öteki tarafta benden şikayetçi mi olacak asıl ben şikayetçiyim nan kayıtlara geçsin

Papatya beğendi.
XxX isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 4
Brcu, Moreas, Papatya, XxX
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 02:17