Alt 03.06.2016, 12:58 #1 (permalink)


Papatya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üye Numarası: 10451
Kayıt Tarihi: 24.08.2014
İlişki Durumu: Var
Cinsiyet:
Takımı: Galatasaray
Burç: Yay
Mesajlar: 39,782
Konular: 5524
Beğeni Alınan: 16491
Beğeni Edilen: 20723
Rep Gücü: 10
Papatya is a glorious beacon of lightPapatya is a glorious beacon of lightPapatya is a glorious beacon of lightPapatya is a glorious beacon of lightPapatya is a glorious beacon of light

Standart Sahurda Tokluk Hissi Veren Besinler



Sahurda Tokluk Hissi Veren Besinler


ramazan, sahur, sahurda ne yenilmeli, tokluk hissi veren besinler, sahurda tok tutan besinler



Ramazan ayının sıcak yaz günlerine denk gelmesi ile oruç tutmak daha da zorlaşıyor.

Ramazan ayında sağlık problemleri yaşamamak için sahur ve iftarda tüketilen gıdalara dikkat edilmesi gerekiyor.
Uykunuzu bölün, sahura kalkın

Uzun saatler açlığın yaşandığı bu ayda sağlıklı beslenmenin vazgeçilmezi kahvaltı öğünü; yani sahur öğünü asla atlanmamalıdır.
Sahurda yemeyin

İftarda tüketilen ev yemekleri, hamur işi gıdalar, pilav makarna ve tatlılar açlık ve susuzluk hissini artıracağından sahurda yenilmemelidir.

Sahurda tokluk hissi veren besinler tercih edilmelidir.


Yulaf ezmesi: Sahurda yoğurt, kefir veya süt ile karıştırılarak tüketilirse daha da doyurucu ve besleyici olacaktır.

Yoğurt veya süt: Tok tutucudur. İçinde triptofan amino asit var olması nedeni ile uykuya tekrar geçişe yardımcı olacaktır.

Meyve ve komposto: Enerji verir ve bağırsakların gün içinde çalışmasında yardımcıdır.

Ceviz: Krom mineralinden zengindir başta insülin seviyesinin düzenlenmesinde yardımcıdır bu nedenle tok tutucu özelliği vardır. İçeriğindeki omega ve sağlıklı yağlar da tokluk hissi verecektir.

Yumurta: Sahurda mutlaka alınması gereken bir besindir. Tercihen haşlanmış tüketilmelidir. Fakat yulaf kepeği ve mantar, biber gibi sebzeler ile omlet haline getirilerek az yağda yapılarak da tercih edilebilir.
Ölçüye dikkat

Tahin ve pekmez: Birlikte vitamin mineral ve enerji deposudur. Yağdan da zengin olan susam yağından meydana gelen tahinin tok tutucu özelliği vardır. Pekmezle karışınca mide için zararsız hale gelecek ve sindirim için sıkıntı yaratmayacaktır. 1-2 tatlı kaşığı ölçüye dikkat ederek alınmalıdır.
Tuzsuz peynir tercih edilmeli

Az tuzlu veya tuzsuz peynir: Gün içinde gereken enerji ihtiyacını karşılayacak, proteinden zengin kalsiyum deposu bir besindir. 18 / 46 Özellikle sahurda peynir tüketilecekse de tuzsuz olanlar tercih edilmelidir.

__________________

Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile CevaplaAlıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Papatya, YeşiL6
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Saat: 00:03

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2018, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
 

Hakkında

"Forum sitemizdeki yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz."

 

Copyright © 2016

SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.