Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Kan Şekerini Etkileyen Besinler

Diyet - Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Kan Şekerini Etkileyen Besinler konusu , Kompleks karbonhidrat içeren besinler (kuru baklagiller, sebze, meyve, bulgur, yulaf ve tam buğday unundan yapılmış gıdalar), basit karbonhidrat içeren besinlere (şeker, şekerleme, lokum, reçel, marmelat, bal, tatlılar, hazır meyve suları ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 07.01.2013, 13:08   #1 (permalink)
Yazmak kesmez oldu artık,
Şiir yaşıyorum ben.
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kan Şekerini Etkileyen Besinler



Kompleks karbonhidrat içeren besinler (kuru baklagiller, sebze, meyve, bulgur, yulaf ve tam buğday unundan yapılmış gıdalar), basit karbonhidrat içeren besinlere (şeker, şekerleme, lokum, reçel, marmelat, bal, tatlılar, hazır meyve suları ve kurutulmuş meyveler) oranla, kan şekerini daha az yükseltirler.
Basit karbonhidratlar ise daha hızlı kana karışmakta ve kan şekerinde ani ve aşırı yükselmeye neden olmaktadır. Şeker ve şekerli gıdalar, rafine unlu ve yağlı hamur tatlıları veya hamur işleri, diyabetik tatlandırıcılarla yapılmış bile olsalar, hem kilonuzu artırır; hem de kan şekerinizde ani oynamalara neden olurlar.
Aynı miktarda karbonhidrat içeren farklı yiyecekler, kan şekerini farklı oranlarda yükseltirler. Besinin bileşimindeki nişasta, posa, su ve doğal enzim inhibitörlerinin varlığı kan şekeri cevabını etkileyebilir. Bu nedenle beyaz ekmek, patates, pilav, muz, üzüm, taze incir ve kavun gibi yiyeceklerin yerine; kepekli veya çavdarlı ekmek, bulgur, kırmızı mercimek, kepekli makarna, elma, armut, portakal gibi yiyecekleri tercih etmelisiniz.
Yiyeceklerdeki posa; kan şekerinizin hızla yükselmesini önler, insülin ihtiyacınızı azaltır, tokluk hissi vererek kilo kaybınızı sağlar, bağırsak çalışmanızı düzenler, yüksek kan yağlarınızın düşürülmesinde olumlu etkisi vardır. Posalı yiyecekler kuru baklagiller, özellikle kabuklu meyveler, tüm sebzeler, yulaf, tam buğday unu ile yapılmış gıdalar ve bulgurdur.
Diyetteki posa miktarını arttırmak için beyaz ekmek yerine tam buğday unundan yapılmış ekmek veya unlu gıdalar, çavdar veya kepekli ekmek; pirinç yerine bulgur; meyve suyu yerine meyve, günde 2 porsiyon sebze yemeği, öğünlerde bol salata ve kuru baklagiller tüketilmelidir. Posalı yiyecekler ile birlikte günde 6-8 bardak sıvı alınması tokluğunuzu artırır.

Hüma isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Hüma
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 03:32