Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Sağlıklı Diyet İçin 20 Sır

Diyet - Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Sağlıklı Diyet İçin 20 Sır konusu , Sağlıklı Diyet İçin 20 Sır İnsanların birçoğu fazla kilolarından şikâyet ederken bir kısmı da hayatı boyunca hiç diyet yapmadan ideal kilosunu koruyabilir. Bu durum kimi zaman genetik olabileceği gibi yemek ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26.02.2014, 20:19   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Sağlıklı Diyet İçin 20 Sır



Sağlıklı Diyet İçin 20 Sır

İnsanların birçoğu fazla kilolarından şikâyet ederken bir kısmı da hayatı boyunca hiç diyet yapmadan ideal kilosunu koruyabilir. Bu durum kimi zaman genetik olabileceği gibi yemek yeme alışkanlıkları da önemli rol oynar.


Beslenme uzmanı ve diyetisyen Serkan Tutar ümitsiz “diyetçilere” zorlamadan kilo verdiren 21 öneri sundu.

Buzdolabınızı light yapın:
Siz zayıflamak istiyorsanız ilk olarak dolabınızı zayıflatmalısınız. Tam yağlı ürünler yerine light ürünleri tercih etmeniz günlük 200 kalori daha az almanızı sağlayacaktır.

Beyaz ekmek yerine tam tahıl ekmeği tüketin:
Tam tahıl ekmeğinin kalori miktarı beyaz ekmekten çok farklı olmasa da sağlamış olduğu tokluk süresinin uzun olması en önemli avantajdır.

Düzenli uyuyun:
Belirli saatte uyumak ve uyanmak vücut saatinizin düzenli çalışmasını sağlayacaktır. Bu durum metabolizma hızınızın düşme tehlikesini ortadan kaldırır. Gün içerisinde uyumak (özellikle dolu mide ile) ise metabolizma hızınızda ciddi düşüşlere neden olabilir.

Sabah kahvaltıyı atlamayın:
Kahvaltısız başlanılan günü kaybedilmiş bir gün olarak düşünebiliriz. Özellikle uyandıktan sonra bir saat içerisinde kahvaltı yapmak metabolizmanızın düzenli olarak çalışmasını sağlar.

Atıştırmalıkları unutmayın:
Zayıflamak için atıştırmalıklar şarttır. Önemli olan doğru zamanda doğru atıştırmalık seçimleridir. Şekerli besinler kek pasta çikolata gibi besinler yerine kuruyemişler kuru meyveler ekmek peynir yoğurt ayran ve meyveleri tercih edebilirsiniz.

Öğle yemeğinde proteinli besinleri tercih edin:
Kırmızı et ve beyaz eti öğle yemeğinde tercih etmeniz gün boyunca daha uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır. Lif içeriğinin fazla olması ve midede uzun süre kalması nedeni ile akşam yemeklerinde et ve türevlerini mümkün olduğunca tüketmekten kaçınmalısınız.

Sindirimi hızlandırıcı besinleri tüketin:
Kilo kaybının düzenli olarak sağlanması için bağırsakların iyi çalışması gerekir. Bağırsak sisteminde olabilecek hasarlar kilo vermenizi anında durdurur. Bu sıkıntıları yaşamamak için bağırsak hızlandırıcı gün kurusu kuru siyah üzüm kuru incir ve yaban mersini tüketmelisiniz.

Egzersizi yaşam biçimi haline getirin:
Sağlıklı beslenme gibi egzersizde belirli bir süreç olarak görülmemelidir. Hayatın her anında olması gereken egzersiz için ayırabilecek zamanınız yoksa en mantıklı seçim daha fazla yürümektir.

Etiket bilgisi edinin:
Hazır besin tüketimimiz her geçen gün artmaktadır. Bu kadar çok çeşit arasından kendiniz için doğru olan ürünü seçebilmek için etiket okuma bilgisi şarttır. Ürünlerin üzerinde yer alan light yarım yağlı yağsız şekersiz gibi ibarelerine dikkat etmek besinlerin içeriğindeki yağ protein karbonhidrat şeker miktarlarını incelemek doğru besin seçimi açısından önemlidir

Tok karnına alışverişe çıkın:
Uzun süre aç kaldığınızda tüketmiş olduğunuz besinin miktarı ve içeriği artmaktadır. Aynı şekilde aç karnına alışverişe gittiğinizde özellikle şekerli besinlere daha fazla yönelirsiniz. Bunu engellemek için tok mide ile alışverişe gitmelisiniz.

Aynı besini tüketmekten kaçının:
Tek bir besin ile zayıflamaya çalışmak hem diyette başarısızlığa hem de vitamin ve mineral yetersizliklerine neden olacaktır. Sadece bir besini tüketmek kısa bir zaman sonra diyetin sizin için işkence haline dönüşmesine neden olacaktır. Sonuç yine başarılamayan diyet deneyimi….

Light ürün diye sınırsız tüketmeyin:
Light ürünler kalorisiz değildir. Bu ürünleri normalden fazla tüketmek kilo vermek yerine daha fazla kilo almanıza neden olabilir.

Yemekten önce su için:
Yemeklerden önce su içmek mide hacmini doldurur ve öğünde daha az besin tüketmenizi sağlar. Öğün öncesi içilen 1-2 bardak suyemek anında 100-150 kalori daha az almanızı sağlar.

Her gün tartılmayın:
Diyette başarıyı yakalamak için uzun bir zaman gerekir. Her gün tartıya çıkıp kilo vermeyi beklemek bazen hayal kırıklıklarına neden olabilir. Haftanın belirli bir günü aç karnına ve aynı kıyafet ile tartılmak daha doğru bir seçim olacaktır.

Tarçın ile tatlı isteğinizi bastırın:
Tarçın tüketmek tatlı isteğini bastırmanın en kolay yoludur. Kan şekerini dengeleyen tarçını çayın yoğurdun veya salatanın içine ekleyebilirsiniz.

Günde 10000 adım atın:
Spor yapma şansınız yoksa Dünya Sağlık Örgütünün önerisi günde 10000 adım atmanızdır. Fazla hareketin her zaman için yapacağınız diyeti desteklediğini unutmayın ve harekete geçin.

Yumurtanın tokluk sağladığını unutmayın:
Herhangi bir sağlık probleminiz yoksa mümkün olduğunca sabah kahvaltılarında yumurta tüketmeye özen gösterin. Yumurta hem en kaliteli protein kaynağı olması hem de tokluk sağlaması kolay kilo vermenizi sağlayacaktır.

Ekmeksiz diyet yapmayın:
Ekmeksiz yapılan diyetler genelde başarısızlık ile sonlanır. Ekmeğin içerisindeki maya sinir sistemini rahatlatması nedeni ile daha rahat diyet yapmanızı sağlayacaktır. Ekmek tüketmediğinizde sinir sisteminiz bundan etkilenecek ve diyetiniz olumsuz sonuçlanacaktır.

Posalı besinleri tercih edin:
Posa içeriği yüksek olan besinleri tüketmek daha uzun süre tokluk sağlayacağı için daha az besin tüketimini sağlayacaktır. Sebze kuru baklagiller salata tam tahıllı ekmek meyve tüketimine özen göstermelisiniz.

Öğünde protein kaynağı bulundurun:
Özellikle ana öğünlerde herhangi bir protein kaynağının bulunması kilo verme hızınızı arttıracaktır. Sebze yemeklerinin yanında yoğurtayran veya cacık tüketilmelidir. Eğer ana öğünde sadece salata tüketeceksek içerisine peynir tavuk veya balık eklenmelidir.

Kahvaltıda doğru seçimler yapın:
Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Bu sebeple tüketilen besinlerin içeriğine dikkat etmek gerekir. Peynir ekmek domates salatalıkyeşillik 4-5 zeytin ve yumurta en sağlıklı kahvaltı öğünüdür. Reçel kakao kreması bal ve kaymak gibi besinleri tüketmek hem fazla enerji almanızı hem de kilo vermenizi zorlaştıracaktır.

__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.





Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız.




.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 0
Henüz kimse konuyu görüntülememiş.
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 19:00