Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Kilo ve Su İlişkisi

Diyet - Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Kilo ve Su İlişkisi konusu , Kilo ve Su İlişkisi [ Vücudun her gün 2-2.5 litre suya ihtiyacı vardır. Bir gün boyunca terleme idrar soluma ve bağırsak hareketleri ile 2.5 litre kadar su kaybederiz. Vücudun su ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26.02.2014, 21:40   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kilo ve Su İlişkisi



Kilo ve Su İlişkisi

[
Vücudun her gün 2-2.5 litre suya ihtiyacı vardır. Bir gün boyunca terleme idrar soluma ve bağırsak hareketleri ile 2.5 litre kadar su kaybederiz. Vücudun su dengesini koruması hidrasyon vücuttaki su miktarının azalması ise dehidrasyon olarak adlandırılır

Fiziksel aktiviteler hava sıcaklığı kilo gibi etkenler vücudun ihtiyaç duyduğu su miktarını artırabilir. Sıcak havalarda ısı enerjisi terleyerek ciltten atılır ve vücut bu şekilde ısısını düşürmeye çalışır. Su vücut sıcaklığını ayarlar. Vücudun su dengesini korumasını 'hidrasyon'vücuttaki su miktarının azalmasını ise 'dehidrasyon' olarak isimlendiriyoruz. Terlemeyle kaybedilen su yerine konulmadığı veya arttığında güçsüzlük halsizlik ve bitkinlik hissi olusur. Ter ile birlikte vücut potasyum ve sodyum gibi iki minerali de kaybettiği için bedensel performans hızla azalır. Sıvı kaybının daha da artması halinde kan basıncında düşme bellekte bozulma hareket etmede zorluk başlar.

Yeterli miktarda potasyum alın

Yaz aylarında terleme ile kaybedilen potasyum kas sorunlarına neden olabilir yeterli miktarda potasyum aldığınızdan emin olmalısınız. Özellikle terlemenizin arttığı bağırsaklar yoluyla sıvı kaybının çoğaldığı durumlarda su kaybı sıcak bir ortamda oluşmuşsa sıcak çarpması gibi ciddi sorunlar ortaya çıkar. Sıcaklığın yanında havanın aşırı nemli olması terin buharlaşmasını engellediğinden dolayı daha fazla rahatsızlık hissedilir. Kıs aylarında ise soğuk su içildiğinde sindirim daha zorlaşır ve gaz şikayetleri artar bu nedenle kıs aylarında içeceğiniz su soğuk olmamalıdır. İdeali ise suyun oda ısısında içilmesidir.

Su içmek için susamayı beklemeyin

Susuzluk hissettiğiniz an vücudunuzda yüzde 20 oranında sıvı kaybı başlamıştır. Susama duygusu yaşlandıkça azalır. Suyu daha lezzetli kılmak için yeşil elma ve limon dilimi taze nane karanfil gibi hoş kokulu baharatlar ekleyin. Sağlıklı olsa bile fazla su içmenin zararlı etkileri görülebilir. Su içmenin de fazlası zararlıdır. Hücre içi ve dışı sıvıların dengesi bozulduğunda ciddi sağlık sorunlarına yol açar.

Susuzluk metabolizmayı yavaşlatır

Bazen aç olmadığınız halde bir şeyler yemek istersiniz. Bu durumda içtiğiniz su sizin gelişi güzel yiyecek tüketmenizi engeller. Susuzluk aynı zamanda metabolizmayı yavaşlatır. Yemek sırasında fazla su içmek mide asidini seyrelterek sindirim sorunlarına yol açabilir.

Kilo ve su ilişkisi

Kilo verme programlarında vücutta depo edilen yağlar yakılırken su oranında artışların olması gerekir. Ne kadar çok sıvı alırsak o derece yağların yanmasını sağlarız. Besinlerin ağızda sindirimi başladıktan sonra tüm doku ve hücrelere suyun yardımı ile taşınır oluşan enerji sonrasında atık maddelerin atımı da suyun yardımı ile olur. Günümüzde çok karşılaştığımız yanlışlıklar arasında kilo verirken yağ kaybı yerine su kaybının gerçekleşmesidir.



Sağlık kaynağı içecekler

Kızılcık suyu:

İçeriğinde çok yüksek oranda C vitamini bulunan kızılcık suyunun tadı mayhoştur tatlı olmadığı için diyete uygundur. Kızılcık suyu idrar yollarını temizler. Kızılcıkta bol miktarda flavanoid(izoflavon) karotinoid ve melatonin bulunur. Melatonin bağışıklığı etkili bir şekilde yükseltir. Beynimizde bulunan epifiz bezi hava karardıktan sonra melatonin adı verilen vücudun biyolojik ritmini sağlayan bu hormonu salgılar. Uyku sorunlarınız varsa gece yatmadan önce bir bardak kızılcık suyu içmeniz yararlı olacaktır.

Nar suyu:

Özellikle içerdiği antioksidanlar sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirerek pek çok hastalıktan korur. Narın en önemli özelliklerinden biri de genel damar sağlığını özellikle de kalbi korumasıdır.


Elma suyu:

Başta potasyum olmak üzere kuvvetli antioksidan özellikler gösteren farklı fitokimyasallar içerir.

Portakal suyu:

C vitamini açısından zengindir. Potasyum folik asit için iyi kaynaktır.

Kayısı suyu:

Potasyum folik asit ve A vitaminine dönüşebilen karotenoidlerden özellikle beta karoten içerir.

Şeftali suyu:

A ve C vitaminlerinin yanı sıra güçlü bir antioksidan olan beta karotenden zengindir.

Üzüm suyu:

Vitamin mineraller ve antioksidan özellikler gösteren Flavonoidler açısından zengin bir içecektir.

Şamdan/Banu Kazanç

__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.





Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız.




.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Lisa
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 09:25