Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Bu Yıl Yoyo Diyetlere Son Verin!

Diyet - Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Bu Yıl Yoyo Diyetlere Son Verin! konusu , Bu Yıl Yoyo Diyetlere Son Verin! Yeni yılın ilk haftalarında büyük bir kararlılıkla diyete başşlanır ama sonrası gelmez kilo verme ugraşları sekteye uğrar ve ‘yoyo sendromu’ denilen başa dönüşler yaşanır. ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26.02.2014, 22:12   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Bu Yıl Yoyo Diyetlere Son Verin!



Bu Yıl Yoyo Diyetlere Son Verin!

Yeni yılın ilk haftalarında büyük bir kararlılıkla diyete başşlanır ama sonrası gelmez kilo verme ugraşları sekteye uğrar ve ‘yoyo sendromu’ denilen başa dönüşler yaşanır. Bu yıl karar verin ve ‘yoyo diyetler’den uzak durun!

Her diyet programına başlanıldığında dönemsel sonuçlar alınır. Kilo probleminin çözümünde ise dönemsel başarılar yeterli olmazbeslenme ile ilgili değişimleri yaşamınıza tam anlamıyla geçiremezseniz verdiğiniz kiloları yeniden alırsınız. En önemlisi ise başarısız olan kilo verme girişimleri yüzünden umutsuzluğa kapılır bu kısır döngünde yönünüzü kaybedersiniz. Unutmayın sürat felakettir. Düzenli ama yavağ yavaş kilo vermelisiniz. Öncelikle sağlıklı yaşam ve kendiniz için kilo vermeyi amaç edinmelisiniz çünkü eşiniz arkadaşınız veya başka hiç kimsenin baskısı ile bu olayı çözemezsiniz. Tabi ki olumlu katılımları ile çevrenizin bu süreçte başarılı olmanıza etkisi olacaktır.

Şartlanmayı bir kenara bırakın!

Çoğu insanda diyet denince kızartmadan makarnadan tatlıdan kesinlikle uzak durma düşüncesi oluşur. Bu düşünce de diyette sürekliliğinin sağlanmasını önler bir süre sonra diyeti bırakmanıza neden olur.

Kompleks karbonhidratlar ile proteini birlikte tüketin

Bu gıda gruplarını doğru oranlarda birleştirirseniz kan şekeri seviyesini düzenleyerek vücudunuza sürekli bir enerji akısı sağlarsınız. Diyet yaparken metabolizmanızın iyi çalışması için glisemik indeksi düşük gıdalar seçmeniz gerekir. Yüksek glisemik indeksli gıdalar ise kan şekerini hızlı artırmanın yanında vücutta insülin hormonunun fazla salgılanmasına neden olarak metabolizmayı ve kilo vermenizi yavaşlatır.

Yediğinizden mutlu olma hissi önemlidir


Doymak kadar yediğinizden mutlu olma hissi de önemlidir. Ne yediğinizin farkında olmak doymak için çok önem taşır. Yemek yenen ortam renkler ne kadar yediğiniz konusunda etkili olur. İştah açıcı görünümü ile sık bir sunum tat koku ve damak lezzeti yemek için hissedilen duyusal zevk ile duyusal tokluk size aynı zamanda tatmin ve memnuniyet duygusunu da yaşatır.

Doymuş yağ alımını azaltın

Doymuş yağlar çoğunlukla hayvansal kaynaklıdır. Kırmızı ete bağımlılığı önlemek için bakliyat ya da diğer bitkisel protein kaynaklarını deneyin. Fındık ceviz avokado zeytin ve zeytinyağı gibi doymamış yağlar beslenmenizde daha çok yer almalı. Omega-3 yağları içeren yiyeceklerin tüketimini artırın. Keten tohumu semizotu gibi bitki kaynaklı olanları ve somon uskumru ve sardalya gibi yağlı balıkları yemelisiniz.

Lif alımını artırın

Daha fazla meyve sebze kepekli tahıllar ile lif alımınız doğal olarak artacaktır. Baklagiller de katkı sağlar.Tahıllar çözünür ve çözünmez lifin yanı sıra B vitaminleri ve E vitamini içerir. Bünyesinde daha fazla su bulunduran posa içeriği vitamin mineral antioksidan özellikleri yüksek yağ oranları oldukça düşük olan sebze ve taze meyveleri daha fazla tüketin. Bu özellikler besinin enerji yoğunluğunu düşürmenin yanında daha uzun sürede sindirilmesi ile de uzun süre tok kalmamıza yardımcı olur.

Her besin grubundan tüketin

Dengeli bir diyet sağlıklı bir yaşam tarzı için gereklidir. Günlük olarak her besin grubundan tüketmeniz gerekir. Bu besin grupları süt ve süt ürünleri protein grubu et tavuk balık yumurta baklagiller sebze-meyve grubu yağ grubu-bitkisel yağlar ile fındık cevizbadem gibi sağlıklı yağ içeren tohumlar ve tahıllardan oluşturulmalıdır. Her öğün kendi içerisinde yeterli miktarlarda karbonhidratprotein ve yağ içermelidir.

Yağ tüketimine dikkat!

Sağlıklı diyetin olmazsa olmazı ise yağ tüketiminizi sınırlamaktan geçer. Toplam kalori alımı azaltılmazsa kilo verilemeyeceği kuralını da aklınızda çıkarmayın. Tercihinizi hem az yağlı yiyeceklerden yana kullanmalı hem de yiyeceklerinizi hazırlarken az yağ kullanacağınız yöntemleri tercih etmelisiniz.

Şamdan Plus/Banu Kazanç

__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.





Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız.




.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 0
Henüz kimse konuyu görüntülememiş.
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 14:16