Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Tartılmayı Takıntı Haline Getirmeyin!

Diyet - Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Tartılmayı Takıntı Haline Getirmeyin! konusu , Tartılmayı Takıntı Haline Getirmeyin! Gün içerisinde sık sık tartılmak size kilonuzla ilgili sağlıklı bir bilgi vermez. Sık sık tartılmak size sanki kilo veremiyormuşsunuz gibi hissettirir psikolojinizi ve motivasyonunuzu olumsuz yönde ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26.02.2014, 22:14   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Tartılmayı Takıntı Haline Getirmeyin!



Tartılmayı Takıntı Haline Getirmeyin!

Gün içerisinde sık sık tartılmak size kilonuzla ilgili sağlıklı bir bilgi vermez. Sık sık tartılmak size sanki kilo veremiyormuşsunuz gibi hissettirir psikolojinizi ve motivasyonunuzu olumsuz yönde etkiler.

Vücudunuzun ağırlığı gün boyunca çeşitli etmenlere bağlı olarak değişiklik gösterir. Size uygun olarak hazırlanan listeye aynen uyduğunuz halde ertesi gün kilonuzun hiç değişmediğini veya liste dışına çıktığınızda daha fazla yediğiniz halde ertesi gün kilo almadığınızı hatta daha düşük bile çıktığınızı görebilirsiniz. Bu değişimler ise kafanızı karıştırır. Sık sık tartılmak size sanki kilo veremiyormuşsunuz gibi hissettirir psikolojinizi ve motivasyonunuzu olumsuz yönde etkiler. Tartılmanın takıntı haline gelmesi ise başka bir problemdir. Günde ikiye üçe ve daha sonra her yemek yedikten veya su içtikten sonra tartılmaya kadar işi vardırabilirsiniz. Tartılmak kaygılarınızı artırmamalıdır. Önemli olan tartıda görülen azalma değil kişinin kendini nasıl hissettiğidir. Kilodaki azalmaya takılmak yerine sağlıklı yemenin ve egzersizin vücutta yarattığı değişikliğin farkında olmak gerekir.

Ağırlık tek yeterli gösterge değildir

Aynı kilodaki iki kişinin aynı vücut kompozisyonu sahip olması beklenmez onlar tamamen farklı vücut tipinde olabilirler. Diyet sırasında kişilerin kilosuna değil yağ kas dengesine su oranına kemik ağırlıgına bölgesel yağ dağılımına bakmak gerekir. Yağ kaybının takibinde ise vücut analizi yapan cihazlar ya da tartıdan çok kalça oranı bel ölçüsü beden giyim ölçüsü size daha fazla fikir verecektir.


Ne zaman tartılmalıyız?

Haftada 1 veya 2 kere aynı baskülde aynı kıyafetlerle sabah saatlerinde ve kahvaltı öncesi tuvalete gittikten sonra tartılmalısınız. Spor yaptıktan sonra saunaya girdikten sonra tartılmayın bu sizi yanıltır. Çok ter atacağınızdan tartı sizi daha az kilolu gösterir ama vücuttan giden yağ değil sudur. Kilo verme ile ilgili ilerlemeyi kontrol edin ama unutmayın! Bu yavaş bir süreçtir; sürekli tartılmak ise bu süreci kısaltmaz hatta hızlı değişimleri umut ettiğinizde sizi hayal kırıklığına uğratır.

Şişmanladım mı yoksa vücudum su mu tutuyor?

Zaman zaman diyetimize tamamıyla uymamıza rağmen tartıda ibrenin yukarı doğru çıkması paniklememize neden olur. Nerede yanlış yaptığımızı düşünürüz. Oysa aldığımız kilo değildir sadece vücudumuz su tutmuştur. Vücut fazla miktarda alınan sodyumu terleme ve idrar yoluyla atar atamadığı durumlarda ise vücutta ödem adını verilen su toplanmalarına neden olur.

Vücudun suyu tutma nedeni ne?

Vücuttaki sodyumpotasyum dengesinin bozulması vücudun su tutmasına neden olur. Adet öncesi dönemde hormonal değişimlere bağlı olarak vücudumuz daha fazla su tutar. Örneğin bazı doğum kontrol hapları tansiyon düşürmek için kullanılan ilaçlar ve bazı antibiyotikler vücudun su tutmasına yol açabilir Hareketsizlik iklim değişikliği yolculuk ayakta uzun süre kalma hatta dağ sporlarıstres gibi pek çok şey de ödeme neden olur. Kalp böbrek tiroit gibi kimi hastalıklar ayrıca gıda intoleransı (laktoz ve gluten gibi) ödeme neden olur. Kabızlık aşırı alkol çok hızlı yemek ya da haşlanmış fasulye gibi gaz yapıcı besinler vücutta şiskinliğine neden olur. Bazı yiyecekler vücudun su tutma özelliğini etkiler. Tuzlu yiyecekler alkol kola tatlı yiyecekler rafine edilmiş şekerler ödem artırıcıdır.

Ödemi atmak için neler yapılabilir?

Tuzdan uzak durarak daha fazla sıvı tüketmelisiniz. Tabağınızdaki yiyeceğe tuz yerine başka katkılar ekleyin. Salata yaparken tuz eklemeyin. Daha az tuz rafine seker kırmızı et ve yağ tüketmeye çalışın. Karbonhidrat karışımları sebze ve meyve yiyin. Daha fazla protein almalı balık et yumurta tuzsuz peynir gibi besinler tüketmelisiniz.

Şamdan plus/Banu Kazanç

__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.





Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız.




.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 0
Henüz kimse konuyu görüntülememiş.
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 22:05