Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Diyet Tuzaklarından Uzak Kalmak İçin 10 Tüyo

Diyet - Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Diyet Tuzaklarından Uzak Kalmak İçin 10 Tüyo konusu , Diyet Tuzaklarından Uzak Kalmak İçin 10 Tüyo Diyete başlamak kolay ama sağlıklı bir şekilde sürdürmek o kadar da kolay değil! Diyetisyen Banu Kazanç sonuç alınmayan 'yap-boz' diyetleri nasıl başarılı bir ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26.02.2014, 22:16   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Diyet Tuzaklarından Uzak Kalmak İçin 10 Tüyo



Diyet Tuzaklarından Uzak Kalmak İçin 10 Tüyo

Diyete başlamak kolay ama sağlıklı bir şekilde sürdürmek o kadar da kolay değil! Diyetisyen Banu Kazanç sonuç alınmayan 'yap-boz' diyetleri nasıl başarılı bir programa dönüştürebileceğiniz hakkında önemli ipuçları verdi.

Mola verilebilir

Günlük aktiviteler gereği diyete tam uyamadığınız noktada esnek olun! Diyetiniz özel durumlar için alternatif içermelidir. Her şey yolunda giderken çıkacağınız kısa bir tatil stres yaşamanıza ve kontrol hissinizi kaybetmenize neden olur. O zaman diyetinize bir süre mola vermeniz gerekebilir. Mola vermek kişiyi suçluluk duygusundan kurtaracağı gibi bu sürenin sonunda kişi motivasyonu daha çabuk sağlanabilir.

Kendinize güvenin

Tartıya çıktıkları zaman istedikleri kilo kaybını göremeyenler; "Her şeyi yapıyorum ama kilo veremiyorum!" düşüncesi ile diyete son verir. Bu konuda kendinize güvenin. Sürekli "Gerçekten kilo verebilecek miyim?" sorusuna odaklanıp diyetinizi strese sokmayın. Sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmayı öğrenmek için bir programa başladığınızı düşünün.

Suçluluk duymayın

Diyette ara sıra ipin ucu kaçar. Bir sonraki gün veya öğünde durumu toparlamak mümkünken "Battı balık yan gider" diye kaçamakları abartmayın. Diyetinizi 'başka bir bahara' ertelemeyin. Hedefleriniz şaşsa da porsiyonları abartıp ve o günü sınırsız kaçamaklarla geçirmeyin. "Bugün çok yedim bu yüzden yemeğe devam edeyim yarın tekrar başlarım" demeyin. Diğer öğünlerde durumu dengelemeye özen gösterin. Suçluluk duymayın devam etmek için kendinizi motive edin.

Tabağı doldurmayın

"Hayır bu kadar yeterli. Daha fazla istemem" demesini bilmeyenler yemezse karşısındakine ayıp olacağını kişileri kıracağını düşünenler "Ziyan olmasın tabağımda kalmasın çöpe dökülmesin" diyenler hedeflerine ulaşamaz ve diyetlerini sürdüremez! Yemeğinizin miktarına önce gözleriniz karar verir. Bu yüzden tabağınızı çok doldurma eğiliminde olmayın. Doymazsanız bir kez daha alırsınız...

Gerginliğe gerek yok!

Sürekli diyet yaptığınızı tekrarlarsanız açlık duymadığınız halde sürekli yeme ihtiyacında olursunuz. Her gün tartı üstüne çıkıp yaşamlarını "Kilo verdim mi?" gerginliğini ile sürdürenler sürekli ne yiyeceğini düşünüp yeme saatlerini iple çekenler; vücutlarında salgıladıkları kortizol hormonu seviyelerinin artmasına neden olurlar. Yeme isteği tetiklenince de kilo veremez ve diyetlerini bırakırlar.

Sağlık kontrolü

Kilo verememenin veya kilolu olmanın; sıklıkla vücuttaki hormonal dengesizlik insülin direnci kullanılan ilaçlar genetik ve kronik rahatsızlıklar gibi birçok hastalıkla ilişkisi vardır. Nedeni belirlenmediği sürece fazla kiloları vermek zor hatta tedavi edici ilaç kullanılmadığı zaman neredeyse imkansızdır. Diyete başlarken sağlık muayenesinden geçmeniz ve laboratuvar tetkiklerinizi yaptırmanız çok önemlidir.

Az ya da çok yemeyin

Bazıları diyet listelerini ihlal eder bazıları da listedekileri azaltma eğilimindedir. Daha fazla kilo vermek amacıyla öğünler atlanır daha az kalori almak istenir ama bu süreç metabolizmayı yavaşlatır. Diyet listeleriniz günlük fiziksel aktiviteleriniz ve bazal metabolizma hızınız göz önüne alınarak verilir. Size öngörülenden azını veya çoğunu tüketmemelisiniz.

Yasaklarda serbest

Kendinizi aşırı kısıtlamamalı ve tüketmeyi sevdiğiniz gıdalardan yoksun kalmamalısınız. Diyette yasak besin olmaz çünkü kendinize yasakladığınız yiyeceklere karşı kriz şeklinde tanımlanan bir yeme isteği oluşur. Çok sık olmamak kaydıyla yasak yiyeceklerden de küçük porsiyonlarda tüketebilirsiniz.


Sevdiklerinize öncelik tanıyın

Hep aynı yiyecekleri tüketirseniz bu durum diyeti angarya olarak algılamanıza neden olur. Sevdiğiniz yiyecekler öncelikli olmalı diyetiniz çeşitlilik içermeli ve sizi bıktırmamalıdır. İşin diğer boyutu ise hep aynı listeyi uygulayarak kilo veremeyeceğiniz gerçeğidir.

Kan şekerinin dengesi önemli

Diyetler dengeli olmalı çeşitlilik içermeli ve kolay hazırlanmalıdır. Diyet yaparken fiziksel açlıkla mücadele için yeme sıklığı artırılıröğünlere protein ilave edilebilir ve lifli besinleri tüketerek daha uzun süre tokluk sağlanır. Kan şekerinin aşırı düşük ve insülin seviyesinin çok yüksek olmaması sağlıklı bir diyet için önemlidir.

Duygusal açlığı frenlemek için...

Fiziksel doyum beraberinde duygusal doyumu da gerektirir. Sunulan yemeğin doyurucu olması için tüm duygularımıza hitap etmesi onları da doyurması gerekir. Yenecek miktara önce gözlerimiz karar verir. Yemek yenecek ortam renkler ortamın ışıkları gürültüsümüziği konuşulan konuların keyifli olması yemekte beraber olduğunuz kişilerin yeme hızı; duygusal açlığı frenleyecek unsurlardır. Kendimizi bir şeylere inandırma kolaylıkla kandırabilme yeteneğimiz vardır. Başkalarına çok sıkı diyet uyguladığımızı söylesek de yalnız kaldığımızda irademize yenilebiliriz. Lüzumsuz atıştırmalıklarla diyetinizi sabote etmeyin!

alıntı

__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.





Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız.




.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 0
Henüz kimse konuyu görüntülememiş.
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 05:36