Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Bayanların Dünyası > Diyet - Sağlıklı Beslenme
facebook bağlan


Kilo Aldıran Görünmez Tuzaklar

Diyet - Sağlıklı Beslenme kategorisinde açılmış olan Kilo Aldıran Görünmez Tuzaklar konusu , Kilo Aldıran Görünmez Tuzaklar Kalabalık sofralarda mı yemek yiyorsunuz? Genelde depresif misiniz? Kilo aldıran bu tip görünmez tuzakları Beyoğlu Özel Avusturya Sen Jorj Hastanesi’nden Diyetisyen Sema Mamak kaleme aldı... Geç ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26.02.2014, 22:26   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kilo Aldıran Görünmez Tuzaklar



Kilo Aldıran Görünmez Tuzaklar

Kalabalık sofralarda mı yemek yiyorsunuz? Genelde depresif misiniz? Kilo aldıran bu tip görünmez tuzakları Beyoğlu Özel Avusturya Sen Jorj Hastanesi’nden Diyetisyen Sema Mamak kaleme aldı...

Geç yatmak yağlanma nedeni !

Günün erken saatlerinde hızlı çalışan metabolizma günün sonuna doğru artık yavaşlamaya başlar. Metabolizma hızının azalmasıyla yaşamsal faaliyetlerin devamı için kullanılan enerji de azalır. Gece geç saatlere kadar ayakta kalan bireyler için bir şeyler atıştırma isteği kaçınılmaz olacaktır. Dolayısıyla geç saatte tüketilen besinlerin sindirimi daha yavaş içerdikleri enerjinin kullanım miktarı çok az olacaktır. Özellikle karbonhidrat ve yağ içeriği yüksek olan besinlerin tüketiminden alınan enerji kilo artışını tetikler. “Geç saatlere kadar çalışıyorum uyanık kalmak zorundayım açlığımı nasıl bastırmalıyım” diyorsanız bu durumda izlenecek en doğru yol akşam yemeği saatini kaçırmamak en geç 20:00 gibi akşam öğününü tüketmektir. Böylelikle geç saatlerde oluşacak açlık duygusu bastırılacaktır. Eğer buna rağmen açlık dayanılmaz hal aldıysa 1-2 porsiyon taze meyve bir su bardağı kadar tam yağsız süt ya da yoğurt ya da bir avuç leblebi gibi düşük kalorili olmalarına rağmen tokluk hissettiren besinler tüketilebilir.


Düşünmek bile doyuruyor

Toksunuz ve o anda yapacak bir işiniz yok Sıkıldınız ve midenizle birlik olan zihniniz size oyunlar oynamaya başlıyor. Hayal ettiğiniz güzel bir çikolatalı pasta ya da güzel bir tatlı o an sizin için dayanılmaz bir istek haline geliyor. Ve bu istekle kendinizi en yakın pastanede buluyorsunuz. Yaptığınız ne kadar doğru ve böyle anlarda ne yapmak gerekiyor? Öncelikle sizi pastaneye sürükleyen midenizin sesini bastırın. Bir porsiyon kuru meyveyi yağsız yoğurtla buluşturup tarçınla renklendirerek kendi tatlınızı yaratabilirsiniz. Zaten pastayı yemenizi isteyen siz değildiniz. Zihniniz meşgul olmadığı için pastayı hayal ettiniz ve sonra aslında tok olan mideniz insülin salınımını tetikledi ve pastayı yeme isteği dayanılmaz oldu. Bu isteği meyveli yoğurdunuzla bastırıp pasta yemiş kadar tatmin olabilirsiniz. Düşünün ki pasta yediğinizde de durum farklı olmayacaktı. Ancak pastadaki yoğun karbonhidratın neden olacağı ani insülin dalgası sizi ikinci dilim pastayı yemeye sürükleyecekti. Zihninizi kontrol etmek hayal ettiğiniz besinlerin isteğini hafif şekilde geçiştirmek sizin elinizde. Bazen sadece düşünce gücü bile yeter!

Tabaklar büyüdükçe bedenler genişliyor

Yemek yemenin en önemli detaylarından birisi sofraya oturduğumuzda gözümüzün doymasıdır. Yoksa sizi tatmin etmeyen soframasaya buzdolabından eklenecek ekstra besinlerle daha da genişleyecek ve daha iştah açıcı hale gelecektir. Sonuç; hepsinden tadına bakayım kıvamında başlayan küçük lokmalar ardından tabağa uzanan kaşık-çatal sayısı dolayısıyla tüketilen porsiyon sayısının artması ve kaçınılmaz kilolar… Peki sofra düzeni nasıl olmalı? Evet tek tip beslenmeyi yani sofradan sadece tek başına sebze yemeği tek başına et yemeği tek başına salata ya da bir kase çorbayı tüketip kalkmayı hiçbir diyetisyen onaylamaz. Dengeli beslenme için gerekli temel beş besin grubunu sofraya koymak en doğru olanıdır. Gözümüzün doyması için en güzel yol; hacmi küçük tabaklar kullanarak çeşidi bol porsiyonu kontrollü zengin sofralar yaratmaktır.

Bilgisayar başında yemeyin

İçinde bulunduğumuz çağ hepimizi bilgisayar olmadan iş yapamaz hale getirdi. Mail’lerimiz sosyal paylaşım ağları eğitim için gerekli bilgi kaynakları gibi sebepler bilgisayar kullanımını zorunlu hale getirir oldu. Bu nedenlerden dolayı saatlerce bilgisayar başında oturmak kaçınılmaz hâl alıyor. Saatlerce oturur pozisyonda kalan vücut metabolizma hızını tam dinlendirme haline getirerek minimuma çekiyor. Bilgisayar başında tüketilen her besinin kalorisinin vücut tarafından kullanılan miktarı yok denecek kadar az. İşte bu noktada en masum bildiğimiz besinler bile kilo aldırıcı hale gelebilir. Peki “işim saatler boyunca bilgisayar başında kalmamı gerektiriyor” diyorsanız ne yapmalısınız? Eğer bilgisayar başında uzun saatler oturmak zorundaysanız en fazla 40 dakika sonra küçük molalar verin yerinizden kalkın birkaç dakika ayakta bekleyin bulunduğunuz yerde dolaşın. Böylece kaslarınızı uyararak metabolizmanız aktif halde kalacakenerji tüketiminin devam etmesini sağlayacaksınız. Bilgisayar başında karnınızı doyurmak için kalorili atıştırmalıklar yerine porsiyonu kontrollü küçük dilimler halinde doğranmış meyve tabakları lif oranı yüksek 1-2 porsiyon kuru meyve bir avucu geçmeyecek kadar ceviz badem ya da leblebi gibi kuru yemişler tüketebilirsiniz. Ayrıca şekersiz bitki çayları ve bol su içebilirsiniz.

Kilolar fırsat kolluyor

“Yaz geliyor bikini giymek istiyorum” “düğünüm var gelinliğe ince girmeliyim” ya da buna benzer nedenlerle kalorisi çok kısıtlıdengesiz besin örüntüsüne sahip diyetlerle kaybedilen kilolar her zaman geri gelmek için fırsat kollar. Sağlıksız yollarla verilen 3-5 kilo bile metabolizmada ani değişikliklere yol açacak vücudun eski haline dönmesi için yapacağınız hataları bekleyecektir. “Kilo verdim zayıfladım tekrar kilo almam” düşüncesiyle rahatlayıp fazla kaçırdığınız her besin verdiğiniz kiloları tekrar almanıza neden olacaktır. Bu durumu engellemek ve verdiğiniz kilolarının kalıcı hale gelmesi için bir diyetisyen kontrolünde zayıflamak tercih edilmesi gereken en sağlıklı ve en doğru yoldur. Size özel hazırlanan yeterli ve dengeli beslenme programıyla hem yaptığınız yanlışları hem de doğru zayıflamanın püf noktalarını öğrenerek kilo verdikten sonra da tek başınıza beslenme düzenine hakim olabilirsiniz. Sağlıklı kilo vermenin etkisi aldığınız profesyonel yardımın hormon dengenizde oluşturduğu düzen iştahınızı kontrol etme yeteneği sağlayacaktır. Dolayısıyla psikolojik yönden tekrar kilo alma korkusu üzerinizden kalkacağı için kontrollü ve rahat şekilde beslenmenize hakim olabileceksiniz. Sağlıklı kilo kaybı ve kilo koruma dönemi yeniden vücudunuza yerleşmeyi kollayan kilolara fırsat vermeyecektir.

Cosmopolitan

__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.





Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız.




.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 0
Henüz kimse konuyu görüntülememiş.
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 23:48