Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu

Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu (https://www.forumaski.com/)
-   Ekonomi Haberleri (https://www.forumaski.com/ekonomi-haberleri/)
-   -   Satış Analizi Yöntemleri Nelerdir? (https://www.forumaski.com/ekonomi-haberleri/159691-satis-analizi-yontemleri-nelerdir.html)

DeRDeST 10.07.2015 05:49

Satış Analizi Yöntemleri Nelerdir?
 
Satış Analizi Yöntemleri Nelerdir?

[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]

Şirketin devamlılığı için satışlar, satışlardan gelecek nakit, satışlar sebebiyle oluşan alacakların sıkı takibi olmalıdır. Bu yüzden satış analizi yaparak firmalar stratejilerine yön verilebilir. Peki satış analizi nasıl yapılır?

Müşteri analizi, sektör analizi, rakip analizi ve çevre analizi ile satışlara; zamanında, gerekli ve doğru müdahaleyi yapabiliriz. Bu unsurlar satış analizi yaparken göz önünde bulundurulması gereken unsurlardır. Müşteri analizi, müşterinin neyi istediğini piyasada neyi bulamayıp aradığını veya bulduğu ürünlerden hangisinin farklı olanını aradığını, neyi istemediğini gösterir. Bunları doğru yorumlayabilirsek doğru müşteriye doğru ürünün satışını gerçekleştirebiliriz.

Sektör analizi ile pazarın dinamikleri çözümlenmelidir. Pazar bölümleri, trendleri, tehditleri, fırsatları ve belirsizlikleri her sektörde farklı bir biçimde karşımıza çıkar. Bu süreçler araştırılmadan sektöre hakim olmadan sektöre atılım, sektörde yeni bir fikir ile üretim yapma gibi kararlar verilmemelidir. Çünkü çoğunlukla başarınız bu verileri nasıl yorumladığınıza, değerlendirdiğinize ve hayata geçirdiğinize bağlıdır.

Rakip analizi; hedef müşteri analizinden elde edilen sonuçlarla, rakip firma analizini ilişkilendirerek yeni bir strateji geliştirmektir. Rakip firmanın müşterinin hangi talebini yerine getirdiğini yani artık hangi talebin karşılanmasına ihtiyacın kalmadığı veya az ihtiyacın duyulduğu cavaplanarak üretim gerçekleştirilir. Satışlarda bu doğru yorumlama dolayısıyla artış gözlenir. Karşılanmayan talepler neler ya da karşılanan talepteki yetersizlikler neler, neleri yeniden geliştirerek satabiliriz sorularına da cevap bulmamızı sağlayarak stratejimize yön vermemizi sağlar.

Çevre analizinde ise öncelikle teknolojinin sıkı takibi gerçekleştirilmelidir. Üretim aşamasında veya tedarik aşamasında gelişen teknolojinin nasıl kullanılabileceği tespit edilmeli ve eksikliklerin tamamlanması gerekir. Bununla birlikte ekonomik ve yasal süreç takibi yapılmalıdır. Yani uluslararası ticaret yapıyorsak; kurların iniş çıkışı, faiz oranları önem arz ederken her firma için vergi politikaları ve devletin düzenleyici kuralları da satış planlamasında dikkat edilmesi gerekenlerdendir.

Özetlenecek olursa; satış firmaların devamlılığı için önemlidir. Rakip firmaların; yaptıkları, müşterilerin istekleri, çevre, ekonomi, devlete karşı sorumluluklar, teknoloji gibi faktörlerin yakın takibi, doğru yorumlanması ile satışlar artırılabilir.


Saat: 10:12

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.


SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.