|
Felsefe - Sosyoloji kategorisinde açılmış olan Felsefi Akımlar Arşivi konusu , ...
| LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
01.02.2014, 23:13 | #31 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Panteizm (Tüm tanrıcılık) : Panteizm Tanrı ve evreni bir gören özdeş gören anlayıştır. Bu görüş Tanrı’yı doğanın dışında düşünmez. |
01.02.2014, 23:13 | #32 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Politeizm (Çoktanrıcılık): Tanrının birden fazla olduğunu savunan inanış eski yunan inanışında olduğu gibi. |
01.02.2014, 23:14 | #33 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Monotezim (Tektanrıcılık): bir yaratıcı olduğunu kabul eden inanış sistemidir müslümanlık hristiyanlık yahudilik gibi. |
01.02.2014, 23:14 | #34 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Ateizmdir (Tanrı tanımazlık): Ateizm tanrı’nın varlığını reddederek evreni evrene dayanarak açıklamaya çalışır. Bu nedenle ateizmi savunan düşünürler genelde materyalisttir. Ateizm tanrı’nın varlığını reddeder |
01.02.2014, 23:14 | #35 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Agnostisizm (Bilinemezcilik): Tanrı’nın var olup – olmadığının bilinemeyeceğini savunan görüştür. Örneğin sofist düşünürlerden Protagoras “Tanrılar üzerine bilgi edinmekte çaresizim; ne var oldukları ne de olmadıkları ne de ne şekilde oldukları üzerine …” Agnostisizm adını ilk kullanan Thomas Huxley’e göre duyularımızla kavrayamadığımız şeyler konusunda kesin bir şey söyleyemeyiz. Tanrı da duyularla kavranamadığı için var olup-olmadığını söylenemez. |
01.02.2014, 23:14 | #36 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Stoacılık (Kadercilik): Dünya bir amaca göre düzenlenmiş sistemdir. Varlıklarda bu sistemde ahenkli bir bütündür. Bu bütünün bir parçası olan insan bütünün amacına uygun davranmalıdır. İnsanın amacı olan mutluluk Mutluluk erdemdir. Erdem doğaya uygun yaşamaktır. Hepsi insan iradesinin Tanrı iradesine uygun düşmesinden ileri gelir. İnsan kendini dünyanın gidişinden kendini ayıramayacağına göre yapılacak iş dünyanın gidişini olduğu gibi benimsemektir. Bu nedenle insan gereksiz sıkıntı ve tasalardan uzaklaşmalıdır. Temsilcileri: Epiktetos ve Kıbrıslı Zenon |
01.02.2014, 23:15 | #37 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Hümanizm (İnsancıllık): Rönesnas’ın işlediği ilk konu insandır İnsanı arayan insanın özü ile bu dünyadaki yerini sorgulayan çalışmalara denir. |
01.02.2014, 23:15 | #38 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Neoplatonizm (Yeni Eflatunculuk): Aristocu skolastiğe karşı Platon sevilmiştir. Platon akademisi kurulmuştur. Platon’un güzeli baş idea arasına alması Rönesans felsefesinin platonu benimsemesine sebep olmuştur. Ayrıca platonun mistik yapısı da Rönesans ’ın din yapısına uygundu. Bu sebepler Platonizmi doğurmuştur. |
01.02.2014, 23:15 | #39 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Aristotelizm (Aristoculuk): Aristo’yu ortaçağın yanlış yorumladığına inanan bir takım düşünürler Aristo’nun fikirlerine yeniden yöneldiler. Aristoculuk skolastisizmden uzak bir şekilde yeniden yorumlanmıştır. |
01.02.2014, 23:15 | #40 (permalink) |
Özel Üye | Cevap: Felsefi Akımlar Arşivi Atomizm (Yeni maddeclik): Rönesans atomculuğu Epiküros’a dayanır. Epiküros skolastik felsefenin etkilerinden ayıklanarak yeniden anlanmaya çalışılmıştır. Böylece yeniden canlanan atomcu felsefe skolastiğe karşı çıkmıştır. |
Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
| |
Forum hakkında | Kullanılan sistem hakkında |
| SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc. |