Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Sigarayı bırakanlar nelere dikkat etmeli?

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Sigarayı bırakanlar nelere dikkat etmeli? konusu , Sigarayı bırakanlar nelere dikkat etmeli? Sigarayı bırakanlar nelere dikkat etmeli, Sigarayı bırakanlar, sigarayı bıraktıktan sonra vücuttaki değişiklikler, sigarayı bırakanların hikayeleri, sigarayı bırakanların yorumları, sigarayı bıraktıktan sonra, sigarayı bırakan ünlüler, sigarayı ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 29.05.2014, 23:05   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Sigarayı bırakanlar nelere dikkat etmeli?



Sigarayı bırakanlar nelere dikkat etmeli?



Sigarayı bırakanlar nelere dikkat etmeli, Sigarayı bırakanlar, sigarayı bıraktıktan sonra vücuttaki değişiklikler, sigarayı bırakanların hikayeleri, sigarayı bırakanların yorumları, sigarayı bıraktıktan sonra, sigarayı bırakan ünlüler, sigarayı bırakanlar forum, sigarayı bırakanlar anlatıyor




Uzman Diyetisyen Hatice Baygut, sigarayı bırakanların ortalama 2 ile 5 kilo aldığını, özellikle sigarayı bıraktıktan sonra ilk 6 ay çok dikkatli olunması gerektiğini söyledi.
Uzman Diyetisyen Hatice Baygut, yaptığı açıklamada, sigarayı bırakanların kilo almaktan korkmamaları gerektiğini belirterek, "Araştırmalar sigarayı bırakanların ortalama 2 ile 5 kilo arasında kilo aldığını ve günlük içilen sigara miktarına bağlı olarak alınan kilonun da farklılık gösterdiğini belirtmektedir. Günlük 2 paket sigara içen bireyler, günlük 1 paket sigara içen bireylerden daha fazla kilo almakta ve kilo alımı özellikle sigarayı bırakmayı takip eden ilk 6 aylık süreçte olmaktadır" dedi.

Baygut sigarayı bırakmanın ardından kilo alımının temel nedenlerini ise şöyle anlattı:
"Ağırlık artışlarında temel faktör alınan enerji ile harcanan enerji arasındaki dengesizliktir. Günlük olarak alınması gereken enerji yaşa, cinsiyete, vücut ağırlığına, metabolizmaya ve yapılan egzersiz miktarına göre farklılık göstermekte; ancak temelde harcanan enerji alınan enerjiden fazla olduğu durumlarda kiloda artışlar meydana gelmektedir. 1 kilo kaybetmek veya kazanmak için gerekli enerji 7 bin kaloridir ve vücudumuza aldığımız her ekstra 7 bin kalori kilomuzda 1 kilogram artışa neden olurken, harcadığımız her 7 bin kalori de 1 kilogram azalma sağlar. Bu durumda alınan ve harcanan enerji arasındaki dengeyi sağlamak ağırlık kontrolüne yardımcı olacaktır.
Sigara bırakıldığında metabolik hız azalır ve olması gereken sağlıklı seviyeye düşer. Normal seviyeye düşüş birkaç hafta veya birkaç ay sürebilir ve bu esnada daha az kalori harcanıyor olması da kilo alma ihtimalini artırır, ancak hiçbir zaman metabolizmayı hızlandırmak için sigara içmek doğru seçenek değildir.

Araştırmalar sigarayı bırakan insanların yemek tüketimlerini artırdıklarını göstermektedir. Sigarayı bırakmanın ardından tat ve koku alma hislerinin normale dönmesi nedeniyle iştahta artışlar meydana gelmekte, yemek alımındaki artışla beraber sevilen ve sevilmeyen besinlerde de değişiklikler olabilmektedir. Özellikle yüksek kalori içeren tatlı ve yağlı besinlere eğilimin arttığı gözlemlenmiştir. Sigarayı bırakma sonrası ağızda veya elde sürekli bir şeyin olmasının özlenmesi sonucunda, ağız ve eller yemek yemekle veya atıştırmakla meşgul edilmeye çalışılır.
Sürekli bir şeyler tüketiliyor olması da alınan fazladan enerji miktarını artırır. Sigara stresi ve sıkıntıyı önlemek, yalnızlığı gidermek, kendini ödüllendirmek, zaman geçirmek ve sosyalleşmek gibi çeşitli amaçlarla kullanılabilmektedir. Sigarayı bırakmanın ardından bütün bunların yerine yemek yemenin veya atıştırmanın koyulması kilo almanın bir diğer nedenidir."
Öneriler

"Etiket okuma alışkanlığı kazanıp yiyeceklerin içerisinde fark edilmeden alınan kalorilerin farkına varın. Besinlerin daha az yağlı olanlarını tam yağlı olanlara tercih edin. Yemek aralarında atıştırmak için kalorisi düşük besinleri tercih edin. Sebze ve meyvelerden zengin, yağsız et ve ürünlerini, az yağlı veya yağsız süt ve ürünlerini içeren, kan şekerini dengeleyici tam tahıllı ürünlerin yer aldığı dengeli bir beslenme programını benimseyin. Şeker ve şekerli besinlerden uzak durarak gereksiz kalori alımını azaltın. Şekerli besin tüketmek istiyorsanız doğal tatlandırıcılar ile yapılmış olanları tercih edin. Düzenli egzersiz yaparak kalori harcamanızı artırın, iştahınızı baskılayın, tekrar sigara içme arzunuzun önüne geçin ve stresinizi azaltın."

Alıntıdır.

__________________
Taklitler aslını yaşatır.
KIPSS.





Ben soğuk değilim, siz cıvıksınız.




.
Jineps isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Exodus, Lev
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 09:55