Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Kolesterol Seviyesini Düşüren 10 Besin

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Kolesterol Seviyesini Düşüren 10 Besin konusu , Kolesterol Seviyesini Düşüren 10 Besin Kalp hastalığı tüm dünyada en önde gelen ölüm nedenlerinden biridir. Ve bu şaşırtıcı istatistik sonucu, modern yaşamdan kaynaklanmaktadır. İnsanlar fiziksel olarak her zamankinden daha az ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 28.10.2015, 13:34   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kolesterol Seviyesini Düşüren 10 Besin



Kolesterol Seviyesini Düşüren 10 Besin




Kalp hastalığı tüm dünyada en önde gelen ölüm nedenlerinden biridir. Ve bu şaşırtıcı istatistik sonucu, modern yaşamdan kaynaklanmaktadır.

İnsanlar fiziksel olarak her zamankinden daha az aktif ve daha sağlıksız besleniyor. Bu yerleşik yaşam tarzı kombinasyonu yüksek kolesterol, kalp hastalıkları ve inme riskine sebep oluyor.

İyi haber ise yüksek kolesterolün düzgün beslenme ve egzersiz ile önlenebilir olması. İşte sağlıklı bir kalp için beslenmenize eklemeniz gereken 10 besin:

1. Balık yağı

Somon gibi balıklar doymuş yağ oranı açısından düşük ve Omega-3 açısından yüksek değer taşır. Bu yağ asitleri kalp sağlığınız için oldukça faydalıdırlar. Omega-3'ler iltihabı ve alt trigliseritleri azaltmaya yardımcı olur. Yetişkinler, optimum fayda için haftada en az iki porsiyon balık tüketmelidir.

2. Kuruyemiş

Ceviz, badem ve keten tohumu da omega-3 yağ asitleri içerir. Her gün kuruyemiş tüketmenin pek çok sağlık faydası vardır. Sadece iltihabı azaltmaya yardımcı olmaz, aynı zamanda kilo kontrolü sağlamak ve Tip 2 diyabeti önlemek için de önemlidir. Haftada en az 5 gün 30 gr tüketmek tavsiye edilir.

3. Yulaf ezmesi ve lifli gıdalar

Yulaf ezmesi, fasulye ve kuru erikte bulunan çözünür lifler, kandaki emilir kolesterol miktarını azaltmaya yardımcı olur. Her gün kahvaltıda 1,5 bardak yulaf ezmesi tüketmek, beslenmenize önerilen miktarda lif tüketimi katmak için iyi bir çözümdür.

4. Avokado

Avokado, MUFAlar (tekli doymamış yağ asitleri) olarak bilinen diğer bir sağlıklı yağ asidi için önemli bir kaynaktır ve LDL (kötü kolesterol) düzeyini düşürmeye yardım eder. Kalori açısından da zengin oldukları için günde yarım adet tüketilmesi yeterlidir.

5. Zeytinyağı

Zeytinyağının antioksidan özellikleri vardır ve MUFAlar açısından iyi bir kaynaktır. Günde iki yemek kaşığı tüketilmesi önerilir. Katı yağlara kesinlikle tercih edilmelidir.

6. Portakal

Portakal, kolesterolü azaltmaya yardımcı bir lif olan pektin içerir. Ayrıca içeriğindeki potasyum da tuz alımını dengeleyerek daha düşük kan basıncı sağlamaya yardımcı olur. Eğer önerilen gündelik tüketimi meyve suyu olarak karşılamak istiyorsanız, taneli olanlara yönelmelisiniz çünkü pektin meyvenin özünde bulunmaktadır. Optimum fayda elde etmek için günde bir portakal tüketmelisiniz.

7. Alkol

Doğru türde alkol ölçülü tüketildiğinde HDL’i (iyi kolesterol) arttırır ve bu da arterlerdeki plakların temizlenmesine yardımcı olacaktır. Bir antioksidan olan resveratrol içerdiğinden dolayı özellikle kırmızı şarap kalp sağlığı avantajları sunar. Kendinizi günde bir kadeh ile sınırlayın.

8. Lahana

Kale kalp sağlığına faydalı süper gıdalardandır. Kolesterolü düşürme için iyi olan antioksidanlar, lif ve omega 3 içerir. Ayrıca, arter duvarlarınızda plak oluşumunu önleyen glukorafanine içerir. Haftada birkaç kez tüketilmesi önerilir.

9. Nar

Antioksidanlar, oksidasyon denilen bir süreçle savaşır. Arterlerin iç plak oluşumunu başlatan LDL oksidasyonudur. Nardaki polifenol antioksidanlar benzersizdir çünkü sadece plak oluşumunu engellemez, aynı zamanda önceden oluşmuş olanların temizlenmesine de yardım eder. Günde 230 gr tüketilmesi önerilir.

10. Yeşil çay

Yeşil çay, kateşinler olarak adlandırılan antioksidan bakımından zengindir. Klinik çalışmalara göre, kateşinler sadece kolesterolü düşürmekte değil, aynı zamanda vücutta yağ birikimini önlemekte de etkilidir. Siyah çay da kateşinleri içerir ama yeşil çaydan çok daha fazla kafeinlidir. Sabahları siyah çay yerine ve öğle yemeklerinden sonra soda yerine yeşil çay içmeniz uzmanlarca önerilir.


__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 14:48