Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


B12 Eksikliğiniz Varsa Bunları Yiyin

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan B12 Eksikliğiniz Varsa Bunları Yiyin konusu , B12 Eksikliğiniz Varsa Bunları Yiyin B12 hangi yiyeceklerde var? B12 vitamini eksikliği yaygın bir durum. Peki B12 vitamini içeren besinleri hangileri? B12 vitamininin temel iki görevi var. Birincisi kırmızı kan ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 30.10.2015, 15:07   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart B12 Eksikliğiniz Varsa Bunları Yiyin



B12 Eksikliğiniz Varsa Bunları Yiyin



B12 hangi yiyeceklerde var?

B12 vitamini eksikliği yaygın bir durum. Peki B12 vitamini içeren besinleri hangileri?

B12 vitamininin temel iki görevi var. Birincisi kırmızı kan hücrelerini artırmak. İkincisi beyin ve sinir sisteminin fonksiyonlarını yerine getirmesini sağlamak. B12 vitamini eksikliğinin belirtileri halsizlik, unutkanlık, sinirlilik halidir. B12 eksikliğinin sebebi, sadece vitamini yiyeceklerle yeterince almamanız olmayabilir. Aşırı adet kanamaları gibi gizli kan kaybı da önemli bir nedendir. Alınan vitamini vücudunuz emmiyor da olabilir. Her durumda nasıl beslenmeniz, neler yapmanız gerektiğini muayene olacağınız doktor size söylemelidir.

Günlük hayatınıza devam ederken B12 vitamini içeren besinleri yemeye özen göstermelisiniz. B12 vitamini suda çözündüğü için fazlası idrar yoluyla atılır. Ancak bu gıdalar genellikle yüksek oranda kolesterol da içerdikleri için dikkatli olmalısınız. Sonuçta kolesterolünüz yükselebilir, kilo alma sorunu yaşayabilirsiniz.

Süt ve süt ürünleri

Süt, yoğurt ve kefir.


Yumurta

Tavuk, kaz ve ördek yumurtaları.

Ciğer

Dana, kuzu, koyun ancak özellikle kuzu ciğeri B12 vitamini açısından zengindir.

Kabuklu deniz ürünleri

İstiridye, midye, yengeç, ıstakoz.

Balık

B12 vitamini bulunan yiyecekler arasında uskumru, somon, ton ve lüfer balıkları önemli bir yere sahiptir. Bu besinler ayrıca Omega 3 alımı içinde uzmanlarca önerilmektedir.

Kırmızı et

Özellikle sığır ve kuzu etleri yüksek oranda B12 içerir.





__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 10:04