Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Kolesterolu Dengede Tutan Besinler

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Kolesterolu Dengede Tutan Besinler konusu , Kolesterolu Dengede Tutan Besinler Kolesterolün dengesiz olması hastalıklara neden olabilir bildiğiniz gibi yüksek kolesterol böbrek yetmezliği gibi daha bir çok hastalığa neden olmaktadır. Bu besinler uzmanların tavsiye ettiği gıdalardır. Kolesterolün ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 10.11.2015, 11:36   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kolesterolu Dengede Tutan Besinler



Kolesterolu Dengede Tutan Besinler



Kolesterolün dengesiz olması hastalıklara neden olabilir bildiğiniz gibi yüksek kolesterol böbrek yetmezliği gibi daha bir çok hastalığa neden olmaktadır.
Bu besinler uzmanların tavsiye ettiği gıdalardır. Kolesterolün yükselmesine neden olabilen yağ zengini besinler yerine kolesterolü dengede tutabilecek besinler tüketebilirsiniz. Katı yağlar yerine hakiki zeytin yağı tüketmelisiniz. Özellikle margarin yağlarını tüketmeyin sağlığınızı yolda bulmadınız tereyağ veya hakiki zeytinyağı tüketirseniz sağlığınız açısından faydalı olacaktır.

Kolesterolu dengede tutabilecek besinler
-Nohut, fasülye ve kuru baklagiller tüketebilirsiniz. Kurubaklagiller yüksek posa içeriklerinin yanı sıra bitkisel proteinden de zengindir.
-Somon, sardalya, hamsi gibi balıklarda bol miktarda bulunan omega-3 yağ asitleri, kolesterolün yükselmesini engelleyerek, damar tıkanıklığını engelliyor.
-Yeşil yapraklı sebzeler de aynı şekilde damar sertliğini engeller ve kolesterol seviyesini kontrol altında tutar. Semizotu, pazı, tere, roka, Akdeniz yeşillikleri, maydanoz, dereotu gibi yeşil yapraklı sebzelere rengini veren klorofil pigmenti ödem sorunu da ortadan kaldırır.
-Avokado, kalp sağlığına faydalı olan potasyum ve aynı zaman da folik asit ve E,B vitaminleri açısından da zengindir.
-Kuru erik içinde barındığı lifler ve fitokimyasalar sayesinde kalbinizi korur. İçindeki potasyum tansiyonu kontrol altında tutmaya yardımcı olur.
-Son araştırmalar cevizin kalp sağlığı etkin bir besin olduğunu vurguluyor.
-İncir A, E, K vitaminleri açısından zengin ve antioksidan.
-Elma, demir, C vitamini, fosfor ve potasyum ve lif açısından zengin bir meyvedir. Damarların esnekliğini korumasını sağlıyor.
-Domates içinde barındırdığı beta karoten ve güçlü antioksidan etkisi ile vücudumuzu serbest radikallerden korur. Tansiyonu engeller ve kalp ritmini düzenlemeye yardımcı olur.
Sağlıklı yaşamak için beslenme çok önemlidir aksi taktirde sağlık gider yerine pişmanlık gelir.

__________________
all the best.




[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]
YeşiL6 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
YeşiL6
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 18:44