Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Domuz Gribinden Korunmak İçin 8 Saat Uyku

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Domuz Gribinden Korunmak İçin 8 Saat Uyku konusu , Domuz Gribinden Korunmak İçin 8 Saat Uyku domuz gribi, domuz gribinden korunma yolları, domuz gribi ve uyku ilişkisi, uyku düzensizliği, uykusuzluğun neden olduğu rahatsızlıklar Göğüs Hastalıkları Uzmanı ve Uluslararası Sertifiye ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 17.01.2016, 18:19   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Domuz Gribinden Korunmak İçin 8 Saat Uyku



Domuz Gribinden Korunmak İçin 8 Saat Uyku

domuz gribi, domuz gribinden korunma yolları, domuz gribi ve uyku ilişkisi, uyku düzensizliği, uykusuzluğun neden olduğu rahatsızlıklar



Göğüs Hastalıkları Uzmanı ve Uluslararası Sertifiye Uyku Uzmanı Doç. Dr. Ceyda Erel Kırışoğlu Demir, 8 saatten az uyuyanların 3 kat daha fazla grip ve nezle olduğunun araştırmalarla ortaya konulduğunu belirterek, önemli uyarı ve önerilerde bulundu.

Domuz gribinin can almaya devam ettiği bugünlerde, vücut direncini artırmak ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek her zamankinden fazla önem taşıyor. Bu nedenle sağlıklı beslenme, egzersiz ve hijyen kurallarına dikkat edilmesi çok önemli. Ancak yeterli değil! Zira griple mücadelede uyku da kritik rol oynuyor!



Sağlık Bakanlığı’nın alarm verdiği domuz gribinden hayatını kaybedenlerin sayısı giderek artarken, griple mücadelede yeterli ve kaliteli uyku kritik rol oynuyor! Öyle ki sağlıklı beslenmek ve egzersiz yapmak bile uykusuzluğun vücut direncini zayıflatmasını önleyemiyor. Bu nedenle, özellikle de bugünlerde gece uykularına her zamankinden fazla önem vermek, hele de geceleri uzun saatleri bilgisayar başında ya da sosyal medyada geçirmek yerine uyumayı tercih etmek çok önemli. Doç. Dr. Ceyda Erel Kırışoğlu Demir, uyku sırasında hem bedenimizin hem de zihinsel fonksiyonlarımızın yenilendiğini belirterek “Özellikle derin uyku sırasında yıpranan organlar, hücreler kendini tamir eder. Yapılan çalışmalarda az uyuyan kişilerin 3 kat daha fazla grip, nezle geçirdiği gösterilmiştir. Yoğun olarak enfeksiyonların görüldüğü bugünlerde 8 saat uyumak en az sağlıklı beslenmek ve egzersiz yapmak kadar önemlidir. Üstelik çok daha kolay bir tedbirdir. Sağlığınız için uykunuz önceliğiniz olsun” diyor.

Uykusuzluk grip aşısının etkisini bile azaltıyor!







Uykusuzluğun gribe ve birçok hastalığa davetiye çıkardığı gibi hastalıkların iyileşme sürecini yavaşlattığını hatta grip aşısının etkisini bile azalttığını vurgulayan Doç. Dr. Ceyda Erel Kırışoğlu Demir, “Bana birkaç saatlik uyku yetiyor” düşüncesinin doğru olmadığını, vücudun en az 8 saatlik kaliteli uykuya ihtiyacı olduğunu söylüyor. Doç. Dr. Ceyda Erel Kırışoğlu Demir, aksi halde uyku probleminin sadece grip değil kilo alımından kalp ve kansere dek pek çok hastalığa davetiye çıkardığına dikkat çekerek, o sorunları şöyle sıralıyor;

* Az uyuyanlar daha çok kilo alıyor. İştah ve doyma hissi veren hormonların salınımı az uyuyanlarda bozuluyor ve iştah artıyor.
* Daha çabuk yaşlanmaya neden oluyor. Etkiler cilt ve saçlarda hemen etkisini gösteriyor.
* Diyabet hastalığı görülme riski üç kat artıyor.
* Hipertansiyon riskini üç buçuk kat artırıyor.
* Az uyuyanlarda iki kat daha fazla kalp hastalığına bağlı ölüm bekleniyor.

* Daha sık bunama görülüyor.
* Kanser görülme oranı artıyor.
* Dikkat eksikliğine, okul ve iş performansında kayba neden oluyor.
* Az uyuyanlarda dört kat fazla majör depresyon (yoğun yaşanan ve kronikleşebilen depresyon türü) görülüyor.

Karanlıkta Uyuyun




Yeterli uyku kadar uyunan ortamın da çok önemli olduğunu vurgulayan Doç. Dr. Ceyda Erel Kırışoğlu Demir, temel şartların başında odanın karanlık olmasının geldiğini çünkü bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiğine dair pek çok çalışma bulunan melatoninin karanlıkta salgılandığını söylüyor. Doç. Dr. Ceyda Erel Kırışoğlu Demir “Uyku sırasında özellikle de karanlıkta salgılanan melatonin hormonu özellikle gece 11’den sonra salgılanmaya başlıyor ve gece 2’ye kadar en üst seviyeye çıkıyor. Sabaha doğru da yavaş yavaş azalıyor. O nedenle özellikle bu saatlerdeki uykuyu kaçırmamak gerekiyor. Gece lambası kullanılmasını önermiyoruz” diyor.

Göğüs Hastalıkları Uzmanı ve Uluslararası Sertifiye Uyku Uzmanı
Doç. Dr. Ceyda Erel Kırışoğlu Demir

Bu kış domuz gribi çok yaygınlaştı.Televizyonlarda , haberlerde görülmese de birçok kişi bu sebepten hayatını kaybetmekte.
Domuz gribinden korunmak için sık sık hijyen temizliği yapılmalı, bulunduğunuz yeri havalandırmalı ve diğer kurallara dikkat edilmeli.


__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 16:44