Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Uyuyor Ama Dinlenemiyorsanız Dikkat

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Uyuyor Ama Dinlenemiyorsanız Dikkat konusu , Uyuyor Ama Dinlenemiyorsanız Dikkat uyuyup dinlenememe, uykuyu bozan etkenler, yaşlılar ve çocuklarda uykuyu bozan durumlar, kaliteli bir uyku için tavsiyeler Psikiyatrist/Psikoterapist Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Üney, uykuyu bozan etkenlerin başında ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 26.02.2016, 14:25   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Cool Uyuyor Ama Dinlenemiyorsanız Dikkat



Uyuyor Ama Dinlenemiyorsanız Dikkat


uyuyup dinlenememe, uykuyu bozan etkenler, yaşlılar ve çocuklarda uykuyu bozan durumlar, kaliteli bir uyku için tavsiyeler




Psikiyatrist/Psikoterapist Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Üney, uykuyu bozan etkenlerin başında gelen ruhsal nedenlere dikkat çekti.

Uykunun duygusal etkinliklerin sınırlandığı, tepki gücünün zayıfladığı, hareket sağlayan kasların nerdeyse tamamının dinlenme durumuna geçtiği ancak uyandırılabilirlik durumunun her şeye rağmen devam ettiği bir bilinç durumu olduğunu belirten Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Üney, "Yaşamımızın ortalama üçte biri uykuyla geçmektedir. Uyumak esasen bedenen ve ruhen bir arınma dönemidir. Yani bu dönemin moda sözü olarak gerçek bir detokstur. Ayrıca bu arınma dönemi aynı zamanda hem yenilenme hem de yeni bir güne dayanıklı bir şekilde hazırlanmayı da barındırır. Çocuklarda büyüme hormonunun salgılandığın dönem de gene uykudur. Dolayısıyla uykunun süresi ve kalitesi çok önemlidir. Uyku kalitesini bozan birçok unsur vardır. Bunlar mekanik olabilir.(yatağın konforsuz olması, yatarken giyilen giysilerin sıkı olması gibi.) Bazı hastalıklar da, kalp yetmezliği, uyku apnesi, solunum yolu hastalıkları gibi hastalıklar, buna neden olabilirler. Bunlar dışında bebek ve çocuklarda uyku süresi yetişkinlere göre daha uzundur. Yaşla birlikte uyku süresi azalmaktadır. Orta yaş ve üstünde 5-6 saatlere kadar düşmesi olağandır" diye konuştu.


Uykuyu bozan etkenlerin başında ruhsal nedenler olduğunu kaydeden Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Üney
"Psikolojik rahatsızlıklar uykunun hem kalitesini hem de süresini olumsuz etkiler. Uyku süresinin artması ya da azalması, uykuya dalmakta zorluk, sık uyanma ve bir daha uykuya dalamama, erken uyanma, uykudan yattığından daha yorgun kalkma, uzun uykuya rağmen dinlenememe bize daha çok psikolojik sıkıntıları işaret eder” dedi.


Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Üney'in uyku kalitesini artırmak için verdiği öneriler şöyle:
  1. Uykunuz gelmeden yatağa girmeyin.
  2. Gün içerisinde yapılan küçük egzersizler bedensel olarak yorulmanızı sağlayacak ve uykuya dalmanız kolaylaşacaktır.
  3. Gün içinde yaşadığınız olayları gece yattığınızda çözme olasılığınız yoktur.
  4. Yaşadığınız sıkıntılı olayları ve çözümleri yatağa yattıktan sonra eşinizle paylaşmayın. Hem kendi uyku kalitenizi hem de eşinizin uyku kalitesini düşürecektir.
  5. Gün içerisinde kısa kestirmeler yapmanız geceki uyku kalitenizi düşürecektir.
  6. Televizyon karşısında uyumayın. Bu asla dinlendirici olmayacaktır.
  7. Uyumak için alkol kullanmayın. Eğer alkol almadan uyuyamıyorsanız bu bir psikiyatrik sorun olabilir. Mutlaka psikiyatristten yardım alın.
  8. Gece yatma ve sabah kalkma saatlerini değiştirmemeye dikkat edin. Biyolojik saatinizi bozmayın.
  9. Gece yarısından önce uyumaya özen gösterin. Bu daha dinlendirici uyku sağlar.
  10. İşiniz veya mecburiyetiniz olmasa bile mutlaka erken kalkın ve ona uygun bir kalkma düzeni oluşturun.
  11. Yatmadan önce ağır bir yemek yemeyin, bu uyku kalitenizi bozacaktır.
  12. Hobi edinin, bu sayede günün gerginliğini azaltın ki, bu da uykunuza olumlu yansısın.
  13. Gece oturup gündüz uyumak insanın biyolojik saatinin bozulmasına neden olduğundan bu alışkanlıktan kurtulun.
  14. Mevsim geçişlerinde uyku fazlalaşır. Bu dönem uzarsa, tedavi gerekebilir.
  15. Uykunuz gelmediğinde ılık bir duş almak sizi rahatlatacaktır.
  16. Geceleri çay ve kahve gibi uykunuzu bozabilecek içeceklerden uzak durun.
  17. Eve geldiğinizde yorgun olabilirsiniz. Ancak kısa bir uyku şekerlemesi geceki uykunuzu olumsuz etkileyebilecektir.
  18. Moral bozukluğu ve uyku bozukluğu bir arada olduğunda ve bunun 15 günü geçmesi durumunda mutlaka bir psikiyatristten yardım isteyin.
  19. Uzun süren uykusuzluklar psikiyatrik hastalıklara neden olabilmektedirler.
  20. Kaliteli ve iyi bir uyku için uykuya dalmakta, sürdürmekte veya uyanmakla ilgili sorunlar için mutlaka psikiyatriste başvurun.

__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 15.03.2016, 09:30   #2 (permalink)
Üyeliği Durduruldu
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Uyuyor Ama Dinlenemiyorsanız Dikkat

kaçta kalkmanız gerekiyorsa ona göre uyku saatinizi ayarlayan bir program vardı. Neydi o bileniniz var mı?

eanxiety isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 3
eanxiety, FragiLe, Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 08:53