Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Sağlıklı Kalp ve Damar İçin Öneriler

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Sağlıklı Kalp ve Damar İçin Öneriler konusu , Sağlıklı Kalp ve Damar İçin Öneriler kalp sağlığı, kalp sağlığı için öneriler, damar, damarları korumak için, kalp ve damar sağlığı için nelere dikkat edilmeli Sağlıklı bir kalp ve yine sağlıklı ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 15.03.2016, 10:42   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Sağlıklı Kalp ve Damar İçin Öneriler



Sağlıklı Kalp ve Damar İçin Öneriler

kalp sağlığı, kalp sağlığı için öneriler, damar, damarları korumak için, kalp ve damar sağlığı için nelere dikkat edilmeli




Sağlıklı bir kalp ve yine sağlıklı damarlar hem insan ömrünü uzatır hem de kişinin yaşam kalitesini arttırır. Bu yüzden düzenli yapılacak olan sağlık kontrolleri dışında birde beslenmenizde kalbinizi ve damarlarınızı korumanız için dikkat etmeniz gereken hususlar vardır.
Sağlıklı Bir Kalp Ve Damarlar İçin

Her gün mutlaka 5 porsiyon kadar sebze ve meyve yemeğe çalışın.
Haftada en az 2 kere de olsa balık yiyin.
Yemeklerinize, salatalarınıza mutlak suretle 1 kaşık bile olsa balkabağı çekirdeği, susam tohumu, keten tohumu ya da ayçiçeği çekirdeği serpin.
Sarımsaksız bir yemek ya da salatayı düşünmeyin bile. Her gün mutlak suretle 2 ya da 3 diş sarımsak tüketin.
En az 1 tane elmayı her gün yemeği adet haline getirin.
A, C, E vitaminleri, çinko ve selenyum gibi antioksidan içeren besinleri yemeğe çalışın.
Her gün sadece küçük 1 kadeh ama kaliteli bir şarap için. Çünkü kırmızı şarap bilhassa kaliteli olanlar damarların yapılarını koruyan antioksidanları içerisinde barındırır.
1 küçük kadeh kırmızı şarap dışında diğer alkol içeren içeceklerden uzak durmaya çalışın.

Sigarayı bırakmak şarttır ancak bırakamıyorsanız mutlaka azaltmalısınız.
Süt ürünleri tüketmek iyidir ancak fazlasından kaçının.
Günde bir fincandan fazla kahve içmemeye özen gösterin.
Günde 2 fincanda fazla siyah çay içmeyin.
Eğer yapabiliyorsanız siyah çay ve kahveyi içmemeye gayret edin.
Günde mutlak suretle 2 litre su için.
Tuzu elinizden geldiğince az tüketin.
Haftada 3 defadan daha fazla yumurta yemeyin.
Kırmızı eti sadece çok istediğiniz zaman tüketin. Onun yerine bol bol balık ve tavuğa mutfağınızda yer verin.
Tatlı, şeker ve çikolatalardan uzak durun.
Doymuş yağlar ile yapılan ayrıca mineral ve vitaminlerce zengin olmayan her şeyden uzak durun.
Lift bakımından zengin besinleri tercih edin.
Yemeklerinizi pişirirken basit yöntemler en iyisidir. Örneğin kızartma yerine haşlama ya da buğulama veya ızgara yapın.
Hem zeytini hem de peyniri suda bekletin ve en az birkaç kez suyunu değiştirin. Peynir ve zeytini seçerken tuzsuz olanlarını seçmeye çalışın.
Yemek pişirirken kullandığınız yağ oranını en aza indirin. Örneğin bir yemekte 2 çorba kaşığı yağ kullanıyorsanız 1 çorba kaşığı kullanmaya çalışın.
Hem süt, hem yoğurt hem de peynirin az yağlı olanlarını alın. Tadı önce hoş gelmeyebilir ama sonra alışırsınız.
Özelikle kuru fasulye ile bezelyeyi bolca yiyin.
Her gün mutlaka 1 tane havuç, ya da biraz badem veya fındık yiyin.
Canınız tatlı istediğinde özellikle meyveli yoğurt, sütlaç, muhallebi gibi hafif tatlıları tercih edin.
Dışarıda yemek yemeği seviyorsanız yemeklerinizin az tuzlu ya da mümkünse tuzsuz olmasını isteyin.
Yine dışarıda yemek yerken tereyağı ve ekmeği masaya getirtmeyin.
Haftada en az 3 defa 30 dakikalık hafif tempolarda yürüyüş yapın.
Hafta içi bisiklete binmek, teniz ya da aerobik gibi biraz terlemenize ve birazda kalp hızınızı arttırmaya yönelik egzersizler yapın.
Her gün mutlaka vitamin ve mineral kompleksi alın.

__________________


Papatya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Papatya
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 17:45