Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Kalp Sağlığınız İçin Tuz Yerine Baharat Kullanın

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Kalp Sağlığınız İçin Tuz Yerine Baharat Kullanın konusu , Kalp Sağlığınız İçin Tuz Yerine Baharat Kullanın Kalp damar hastalıkları tüm dünyada en önde gelen ölüm sebebi. Oysa yapılan araştırmalar sağlıklı yaşam tarzı değişikliğiyle kalp damar hastalıklarından ölüm riskinin yüzde ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 15.03.2016, 14:39   #1 (permalink)

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Kalp Sağlığınız İçin Tuz Yerine Baharat Kullanın



Kalp Sağlığınız İçin Tuz Yerine Baharat Kullanın



Kalp damar hastalıkları tüm dünyada en önde gelen ölüm sebebi. Oysa yapılan araştırmalar sağlıklı yaşam tarzı değişikliğiyle kalp damar hastalıklarından ölüm riskinin yüzde 70’lere varan oranda azaltılabileceğini gösteriyor. Kalp damar sağlığımız için alabileceğimiz en etkili önlemlerden biri ise tuz tüketimini kısıtlamak. Çünkü fazla tuz tüketimi hipertansiyona, bunun sonucunda da kalp damar hastalıklarına yol açar. Yapılan araştırmalar günlük 1 gram tuz kısıtlamasının bile kalp krizi riskini yüzde 3, felç riskini de yüzde 5 oranında azalttığını ortaya koyuyor. Günlük tuz tüketiminin yarıya indirilmesi ise çok daha büyük bir etki göstererek kan basıncında 10 mmhg’lik ek düşme sağlar. Ancak maalesef ülkemizde Dünya Sağlık Örgütü’nün önerdiği günlük 6 gram tuzun yaklaşık 2-3 katı tüketiliyor. “Peki ama yemekleri tatsız tuzsuz mu yiyeceğiz?” diyorsanız, size oldukça pratik bir önerimiz var: Yemekleri tuz yerine baharatlarla lezzetlendirmek! Üstelik bazı baharatlar var ki aynı zamanda kalp sağlığınıza da önemli katkı sağlıyor.

Biberiye: Özellikle et yemeklerini tatlandırmak için rahatlıkla kullanılabilirsiniz. Biberiye vücutta mevcut iltihabi reaksiyonların etkisini azaltarak kalp damar sağlığına katkıda bulunur. Aynı zamanda doğal antioksidan etkisi de genel sağlığınıza fayda sağlar.

Safran: Safranla özellikle pilavları renklendirip, tatlandırabilirsiniz. Antioksidan özelliği olan safran damar yapısını korur ve vücuttaki iltihabi reaksiyonu azaltır. Bunların yanı sıra kolesterolü düşürücü etkisi de mevcut.

Kekik: Et yemeklerinin vazgeçilmezi olan kekik, antioksidan ve iltihap azaltıcı etkisiyle damar sağlığının korunmasına katkıda bulunur. Kekiğin buna ek olarak kolesterol düşürücü etkisi de var.

Kişniş: Et yemeklerini lezzetlendirebileceğiniz kişniş oldukça faydalı bir baharat. Vücudun savunma mekanizmasını güçlendirip, hazımsızlığa iyi gelmesinin dışında kan kolesterol seviyelerini de düşürür ve hipertansiyon kontrolüne katkıda bulunur.

Kimyon: Kuru baklagillerle yapılan yemeklerin vazgeçilmezi olan kimyon vücutta iltihabi reaksiyonu azaltır. Ayrıca kan şekerini düşürmeye, kan basıncını düzenlemeye katkı sağlar ve kanı sulandırarak damar sağlığına olumlu etki yapar.

Zencefil: Sebze yemekleri ve fırınlanmış balık yemeklerini tatlandırır. Vücudun direncini arttıran zencefilin antioksidan ve iltihap azaltıcı etkisi var. Zencefil damar duvarları üzerinde olumlu etki yaparak tansiyonun kontrolünü de kolaylaştırır.

Sumak: Salata ve sebze yemeklerinde kullanılan sumak kan şeker seviyesinin düşmesine fayda sağlar. Bu sayede damarlar şekerin zararlı etkilerinden korunmuş olur.

Nane: Hem et, hem sebze yemeklerini tatlandıran nane antioksidan etkisiyle damarları korur. Kalp ritminin ve kan basıncının düzenlenmesinde faydalı olur. Bunların yanı sıra stres giderici ve vücuda rahatlık verici etkisi de var.

Karabiber: Çorbaların vazgeçilmezi olan karabiberde de antioksidan ve iltihap azaltıcı etki mevcut. Karabiber ayrıca yağ hücrelerinin yıkımını artırarak kilo vermeyi de kolaylaştırır.

Tarçın: Tarçın ülkemizde daha çok tatlılarda kullanılsa da, Uzak Doğu mutfağına ilgi duyanların yemeklerde vazgeçemedikleri bir baharat. Tarçının aynı zamanda kolesterol ve kan şekerini düşürücü etkisi de var. Günlük 1 çay kaşığı tüketildiğinde kalp damar sağlığına da katkıda bulunur.

Sarımsak tozu: Önemli bir antioksidan olan kuru sarımsak soframızın vazgeçilmez baharatlarından. Sarımsak tozu yemeklere lezzet katmasının yanı sıra kan basıncının kontrolünde de yarar sağlar.

Zerde: Zencefil gibi antioksidan ve iltihap azaltan etkiye sahip olan zerdeyle özellikle pilavları renklendirip, tatlandırabilirsiniz. Vücudun savunma mekanizmasını güçlendiren bu baharat damar duvarlarını koruyarak yüksek tansiyon kontrolüne de yardımcı olur.

Limon tozu: Yemeklerinizi ayrı bir tat katan limon tozu antioksidan etkisiyle damar yapısını korur. Limon tozunun aynı zamanda tansiyon düşürmeye katkı sağlamak gibi önemli bir etkisi de var.

__________________
all the best.




[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL][Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]
YeşiL6 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
YeşiL6
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 17:00