Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık


Zihni Hastalıklara Karşı Koruyan 10 Besin

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Zihni Hastalıklara Karşı Koruyan 10 Besin konusu , Zihne iyi gelen besinler, konsantrasyonu güçlendiren, antioksidan açısından zengin, sağlıklı yağ içeren, bol vitamin ve mineral içeriğine sahip gıdalardır. Beynimiz sadece bilişsel süreçleri yönetmekle kalmıyor, fiziksel sağlımızı da etkileyen birincil ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 22.10.2018, 17:15   #1 (permalink)
Üyeliği Durduruldu
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Zihni Hastalıklara Karşı Koruyan 10 Besin



Zihne iyi gelen besinler, konsantrasyonu güçlendiren, antioksidan açısından zengin, sağlıklı yağ içeren, bol vitamin ve mineral içeriğine sahip gıdalardır. Beynimiz sadece bilişsel süreçleri yönetmekle kalmıyor, fiziksel sağlımızı da etkileyen birincil faktördür. Sağlıklı beyin kan pompalanmasını ve ciğerlerimizin hava ile dolmasını sağlamaktadır. Öte yandan, sağlıklı bir beden de iyi yönetilmiş bir bilişsel süreç sonucunda meydana gelir. Sağlıklı beslenme ve zihin arasındaki bağlantı doğrudandır ve bazı besinler bu bağlantıyı dengelemek için çok daha faydalıdır. İşte zihne iyi gelen en sağlıklı 10 besin.

Badem



Badem içeriğinde bulunan E vitamini sayesinde bilişsel gerilemeyi yavaşlatır ve zihinsel canlılığı arttırır. Bilim adamları tarafından E vitamininin Alzheimer hastalığı olan kişilerde bilişsel düşüşü yavaşlattığı ortaya konulmuştur. Bir avuç badem, günlük E vitamini ihtiyacının yüzde otuz beşini karşılamaktadır.

Portakal



C vitamini açısından çok zengin olan Portakal tüketilmesi gereken besinlerden biridir. 2014 yılında yapılan bir çalışma, yeterince C vitamini yemenin, Alzheimer hastalığına karşı da koruyucu olduğu belirtmektedir. Orta boy bir portakal, günlük C vitamini ihtiyacını karşılamaktadır

Yaban Mersini



Yaban mersini tam anlamıyla antioksidan deposudur. Yaban mersini, beyindeki oksidatif stresle mücadele ederek zihnin yaşlanmasını ve nörodejeneratif hastalıkların ortaya çıkmasını önler. Yaban mersinin içerisinde bulunan bazı antioksidanlar ise, beyin hücrelerinin arasındaki iletişimi güçlendirdiği kanıtlanmıştır.

Pancar



Pancar antioksidanı en zengin besinlerden biridir. Kanın toksinlerden arınmasını sağlar. Pancardaki doğal nitratlar, beyne giden kan akışını artırarak zihinsel performansı güçlendirir.

Avokado



Sağlıklı yağ açısından çok zengin olan avokado, zihnin konsantre olmasını sağlar. İçeriğinde bulunan antioksidanlar kan dolaşımını dengeler ve beyindeki kan akışının daha sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Sabahın erken saatlerinde bir avokadonun üçte birini yemek, zihnin gün boyu daha canlı kalmasını sağlamaktadır.

Ceviz



Ceviz yemek beyin sağlığı açısından çok önemlidir. Cevizin içindeki yüksek antioksidan seviyesi, vitaminler ve mineraller, zihinsel canlılığı geliştirmektedir. Ayrıca cevizin içindeki E vitamini de Alzheimer benzeri bilişsel gerileme rahatsızlıklarına karşı koruyuculuk sağlamaktadır.

Zerdeçal



Zerdeçalda da bol miktarda antioksidan bulunmaktadır. Enflamasyonu önleyen hafızayı güçlendirdiği, depresyon semptomlarını azalttığı ve beyne yeni hücreler üretmede yardımcı olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Zerdeçalın içindeki etken madde olan Curcumin, kan-beyin bariyerini geçerek, beyin hücrelerine doğrudan katkı sağlamaktadır.

Brokoli




Brokoli, özellikle K vitamini açısından zengin bir besindir. Araştırmalara göre, yüksek K vitaminine sahip bir beslenme diyeti olan kişilerin daha iyi bir hafızaya sahip olduklarını ortaya koymaktadır. 91 gram kadar brokoli, günlük K vitamini ihtiyacının yüzde yüzünü karşılamaktadır.

Yağlı Balıklar



Sardalye, ton balığı ve somon gibi yağlı balıkların içinde bol miktarda bulunan omega-3 yağ asitleri, beyindeki sinir hücrelerini besler. Omega-3 yağ asitleri ise, öğrenme ve hafıza gelişimi üzerinde önemli bir rol oynamaktadır.

Yumurta



Yumurta son derece besleyici bir gıdadır. Yumurtada bulunan kolin bileşeni beynin problem çözme yeteneğini, hafızayı ve sosyal becerileri artırmaktadır. Diyetistenler, Yumurtadan maksimum fayda sağlamak için sarısını da yenmesi gerektiği konusunda tavsiyede bulunuyorlar.

Eskici isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 22:40