Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Sağlıklı yaşam için yürüyüş yapın

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Sağlıklı yaşam için yürüyüş yapın konusu , Sağlıklı yaşam için yürüyüş yapın Mutlu olmanın en önemli öğesi sağlıklı yaşamak. Bayındır İçerenköy Hastanesi Kardiyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Timur Timurkaynak, 7-14 Nisan Sağlık Haftası dolayısıyla sağlıklı yaşamın ipuçlarını ...


Like Tree2Beğeni
  • 1 Post By Narsinha
  • 1 Post By Estetika

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 10.04.2013, 21:40   #1 (permalink)
Kurucu

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Sağlıklı yaşam için yürüyüş yapın



Sağlıklı yaşam için yürüyüş yapın

Mutlu olmanın en önemli öğesi sağlıklı yaşamak.



Bayındır İçerenköy Hastanesi Kardiyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Timur Timurkaynak, 7-14 Nisan Sağlık Haftası dolayısıyla sağlıklı yaşamın ipuçlarını verdi.
Prof. Dr. Timurkaynak, ''İster kalp hastası, ister kilolu, ister şeker hastası, ister kolesterollü, isterse sapasağlam olun. Yürüyün. Tempolu yürüyün. Yürüyüşü günlük yaşamınızın bir parçası haline getirin. Sadece kalp değil tüm vücudun sağlığı için yürüyün'' diyor.
Sağlıklı yaşamak için de küçük püf noktalarına dikkat etmek gerekiyor. İşte bunlardan biri de yürüyüş yapmak.
Bayındır Hastanesi İçerenköy Kardiyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Timur Timurkaynak, sağlıklı yaşam için küçük püf noktalarına işaret ederek, şunları dile getirdi:
''Sağlığınız için çok basit ve yararlı bir unsuru günlük yaşantınıza yerleştirmeniz yeterlidir. Ne canlandı aklınızda bilmem.. Olabilir mi böyle birşey? Olur. Eğer mümkünse hergün düzenli yürürseniz olur. İster kalp hastası, ister kilolu, ister şeker hastası, ister kolesterollü, isterse sapasağlam olun. Yürüyün. Tempolu yürüyün. Her yere yürüyün. Sadece kalp değil tüm vücudun sağlığı için yürüyün. Hem kendinizi, hem göbeğinizi, hem kaslarınızı hem de kalbinizi mutlu edin. Hergün yarım saat yürüyün. Tempolu yürüyün. Eve gelirken, işe giderken hep bir durak önce inin. Merdiven çıkın, asansörden vazgeçin.''
Yürüdükçe mutlu olun

Prof. Dr. Timurkaynak, yürüdükçe beynin mutluluk hormonu - endorfin salgıladığını ve belli bir süre sonra yürümenin bağımlılık yarattığını ifade ederek, ''Yürüyemediğiniz zamanlarda kendinizi mutsuz hissetmeye başlarsınız. Kaslarınız güçlenir, göbeğiniz erir, kolesterolünüz düşer, kilo sorununuzun ortadan kalkmasına yardımcı olur ve diyabet hastalığının gelişini ötelersiniz'' diye konuştu.
Çabuk yorulmanın nedeni düşük kondisyon

Prof. Dr. Timurkaynak, kalp, akciğer ve kasların kondisyonunun düşük olmasının çabuk yorulmanın en önemli nedenlerinden biri olduğunu ifade ederek, ''İki adımda nefes nefese kalıyorsanız hareketsiz yaşıyorsunuz demektir. Yürüyerek kondisyonunuzu artırabilirsiniz. Günlük yaşamınıza yerleştireceğiniz düzenli ve tempolu yürüyüş, her yerde, her yaşta, sağlıkta veya hastalıkta, her zaman yapılabilecek spordur'' dedi.
Spor öncesinde nelere dikkat etmek gerekir?

Salon sporları ve yarışmacı sporlar yapmadan önce mutlaka doktor kontrolünden geçilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Timurkaynak, şunları söyledi:
''Kalbiniz spora hazır ve dayanaklı mı bilmenin tek yolu bu. Birden bire spora başlamak yıllarca hiç yapmamışken kalbinizi riske atmak demek olur. Bu nedenle spora başlamadan önce mutlaka bir doktor kontrolünden geçmek gerekmektedir. Bu kontrolde fiziksel kapasitenin değerendirilmesiyle birlikte kan tetkikleri ile şeker ve kolesterol düzeyleri belirlenir. Ritmde bir sorun var mı, kalp damarlarında bir sorun var mı? Kalp kapaklarında ve kasılmasında bir sorun var mı? Tüm bunlara bakılır. Tüm bunlardan sonra güvenle spor yapılabilir.''
Her yaşın sporu ayrı

Prof. Dr. Timur Timurkaynak, her yaşın sporunun ayrı olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti:
''40 yaşını geçenler yarışmacı sporlardan kaçınmalı, halı sahada futbol oynama işini gençlere bırakmalıdır. Bu yaşlardan sonra yapılan ağırlık çalışmaları da kalbi zorlar. Her yaşın en uygun sporu tempolu yürüyüştür. Çok sıcak ve soğuklarda yürüyüşe ara verilmelir. Açken ve yemekten hemen sonra yürüyüş yapmayın. En ideali yemek ya da kahvaltıdan 1-1,5 saat sonrasıdır.''
Kalp hastaları yürüyebilirler mi?

Kalp hastalarının yürüyüş yapıp yapamayacağına ilişkin de Prof. Dr. Timurkaynak, şunları söyledi:
'' Eğer yürürken göğüs ağrısı olmuyorsa, kalp damarlarına stent takılmış, bypass olmuş hastalar da yürüyebilirler. Zaten bu hastalar düzenli olarak doktor kontrolünden geçmektedirler. Yürüyüş onların yaşam tarzlarının artık olmazsa olmaz bir parçasıdır. Yürüdükçe kalp kası güçlenir, damarlar daha iyi kan pompalayarak tıkalı damarlara da destek vermeye başlarlar.''


Alıntı

Estetika beğendi.
__________________

Narsinha isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 10.04.2013, 22:29   #2 (permalink)
Kalmak İçin Bir Gönül..

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Sağlıklı yaşam için yürüyüş yapın

Yalansiz Soyluyorum
Gunde 15 km Yuruyorum

Narsinha beğendi.
__________________
Miiiiyyyaaaaaavvvvvvvvvvvvvvvvvv
Estetika isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Estetika, Narsinha
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 01:46