Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Yağda ve Suda Çözünen Vitaminler

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Yağda ve Suda Çözünen Vitaminler konusu , Yağda ve Suda Çözünen Vitaminler A vitamini: koyu renkli gıdalar, koyu yapraklı sebzeler, yumurta sarısı, güçlendirilmiş süt ürünleri (peynir, yoğurt...), ciğer, kırmızı et ve balık. D vitamini: balık (somon, ringa ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 25.08.2013, 11:34   #1 (permalink)
Aktif Üye
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Yağda ve Suda Çözünen Vitaminler



Yağda ve Suda Çözünen Vitaminler

A vitamini: koyu renkli gıdalar, koyu yapraklı sebzeler, yumurta sarısı, güçlendirilmiş süt ürünleri (peynir, yoğurt...), ciğer, kırmızı et ve balık.

D vitamini: balık (somon, ringa balığı gibi yağlı balıklar), balıkyağı, güçlendirilmiş tahıllar, güçlendirilmiş süt ve süt ürünleri.

E vitamini: avokado, koyu yeşil sebzeler (brokoli, ıspanak, kuşkonmaz...), margarin, yağlar (ayçiçek yağı, mısır özü yağı, aspir yağı), papaya ve mango, tohumlar ve kabuklu yemişler, buğday tohumu, buğday tohumu yağı.

K vitamini: lahana, karnabahar, tahıllar, koyu renkli sebzeler, koyu yapraklı sebzeler, balık, ciğer, kırmızı et, yumurta.

Suda çözünen vitaminler

Biotin: çikolata, yumurta sarısı, tahıl, baklagiller, süt, kabuklu yemişler, sakatatlar, domuz eti, maya.

Folik asit: brokoli ve kuşkonmaz, pancar turşusu, bira mayası, kuru fasulye, güçlendirilmiş tahıllar, yeşil, yapraklı sebzeler, mercimek, portakal ve portakal suyu, fıstık ezmesi, buğday tohumu.

Niyasin (B3): avokado, yumurta, zenginleştirilmiş ekmek ve güçlendirilmiş tahıllar, balık (ton balığı, tuzlu su balıkları), yağsız etler, baklagiller, kabuklu yemişler, patates, kümes hayvanı eti.

Pantotenik asit: avokado, brokoli, lahana ailesinin sebzeleri, karalahana, süt, baklagiller, yumurta, mercimek, mantar, sakatatlar, kümes hayvanı eti, beyaz ve tatlı patatesler, tam tahıllar.

Tiyamin (B1): süt tozu, yumurta, zenginleştirilmiş ekmek ve un, yağsız etler, kuru fasulye, kabuklu yemiş ve tohumlar, sakatatlar, bezelye, tam tahıllı gıdalar.

B6 vitamini: avokado, muz, kuru fasulye, et, kabuklu yemişler, kümes hayvanı eti, tam tahıllar (işlenen her tahılın B6 vitamini yüksek oranda azalır).

B12 vitamini: et, yumurta, soya sütü, süt ve süt ürünleri, sakatatlar (ciğer ve böbrek), kümes hayvanı eti, kabuklu deniz ürünleri.

C vitamini: brokoli, brüksel lahanası, lahana, karnabahar, patates, ıspanak, çilek, domates suyu, domates, turunçgiller.
Yan etkileri

Birçok insan biraz vitaminin iyi, çok vitamin almanın ise çok daha iyi olduğunu düşünür. Fakat bu her zaman doğru değildir. Bazı vitaminlerin vücutta yüksek dozda bulunması zehirleyici olabilir. Vitamin almadan önce, hangisinin size en uygunu olduğunu mutlaka doktorunuza danışın.

__________________




Kuvvetmira isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 1
Kuvvetmira
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 01:46