Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Hayat ve Eğlence > Genel Sağlık
facebook bağlan


Daha İyi Uyumak İçin Sağlıklı Beslenin

Genel Sağlık kategorisinde açılmış olan Daha İyi Uyumak İçin Sağlıklı Beslenin konusu , DAHA İYİ UYUMAK İÇİN SAĞLIKLI BESLENİN Soru: Son zamanlarda geceleri rahat uyuyamıyorum. Beslenme tarzımla bir ilgisi olabilir mi? Cevap: Eğer yatmadan önce özellikle karbonhidrat yönünden zengin yiyecekleri çok fazla yiyorsanız, ...


Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By Asi Ruh

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 03.01.2014, 10:46   #1 (permalink)
Bjk Polat Doruk Bjk

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Daha İyi Uyumak İçin Sağlıklı Beslenin





DAHA İYİ UYUMAK İÇİN SAĞLIKLI BESLENİN
Soru:
Son zamanlarda geceleri rahat uyuyamıyorum. Beslenme tarzımla bir ilgisi olabilir mi?

Cevap: Eğer yatmadan önce özellikle karbonhidrat yönünden zengin yiyecekleri çok fazla yiyorsanız, bu durum uykunuzun bölünmesine ve iyileşme ve toparlanma sürecinin sekteye uğramasına neden olabilir. İsviçre’de yapılan bir araştırmaya göre yatmadan 2-3 saat önce bol karbonhidratlı yiyecekler tüketen deneklerin vücut ısıları ve kalp atış oranlarının bol karbonhidratlı yiyecekleri sabah tüketen deneklere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu durumun uykunuz üzerinde olumsuz etkisi olabilir.
Eğer çok az protein veya çok fazla karbonhidrat tüketiyor ya da öğün atlıyorsanız, anabolik konumda kalma yeteneğinizi zayıflatıyor olabilirsiniz. Bunun sonucunda vücut, oksidasyona neden olan serbest radikallerin üretimini arttıracak, bu durum vücut üzerindeki baskıyı arttırıp gece deliksiz bir uyku çekip tümüyle toparlanabilme ihtimalini de azaltmış olacaktır.

Beslenmenizi gözden geçirin –vücut ağırlığınızın her bir kilosu başına günde 2 gram protein tüketmeye çalışın. Günde altı öğün hem karbonhidrat hem de protein içeren gıdalar yiyin; enerjinizi bir anda arttıracak beyaz ekmek ve şeker gibi hızlı sindirilen karbonhidratlardan kaçının (antrenman sonrası haricinde). Ayrıca C ve E vitaminleri ve antioksidan içeren takviyeler de serbest radikallerin olumsuz etkilerini engelleyebilir. Son olarak papatya çayları ya da kafeinsiz yeşil çay gibi bitki çaylarının sakinleştirici etkileri daha iyi bir uyku çekmenize yardımcı olabilir.

Derda beğendi.
Asi Ruh isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 03.01.2014, 10:49   #2 (permalink)
Tecrübeli Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Daha İyi Uyumak İçin Sağlıklı Beslenin

Heh işte benim de uyku problemim var.Adam akıllı uyuyamıyorum,sürekli uyanıyorum.
Sonra gün içinde sersem gibiyim.Çalışırken malesef dengeli beslenme söz konusu değil yine de dikkat etmeliyim.

__________________
Bir taraf seç ; o ben olayım...


Bir yerini mi kestin miss gibi hıyar koktu da...
Derda isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.


(Tümünü Görüntüle Konuyu Görüntüleyen Üyeler: 2
Asi Ruh, Derda
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

Saat: 16:55