Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu
 

Go Back   Forum Aski - Türkiye'nin En Eğlenceli Forumu > Webmaster Dünyası > Grafik - Photoshop

canlı casino siteleri canlı casino siteleri sagedatasecurity.com casino siteleri takipçi satın al
porno diyarbakır escort bayan antalya escort malatya escort

Photoshop'ta Renk Rötuşu !

Grafik - Photoshop kategorisinde açılmış olan Photoshop'ta Renk Rötuşu ! konusu , ...


Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 18.10.2012, 17:11   #1 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Photoshop'ta Renk Rötuşu !



Profesyonel renk rötuşunda temel kural öncelikle Beyaz ve Siyah nokta girişlerinin doğru alanlarda doğru CMYK nokta değerleriyle gerçekleştirilmesi ve gri tonlardaki renk sapmasının giderilmesidir.

Ofset baskıda ‘nokta’ en önemli ve en kritik unsurdur. Tüm kalite ve renk kontrolleri nokta değerlerine bakılarak yapılır. Matbaalar nokta değerlerini değiştiremez noktalar üzerinde oynama yapamaz ve teknik olarak filmde/kalıp üzerinde ne varsa ancak onu basabilir.

Ofset baskı sisteminde renklerin oluşumu CMYK nokta değerlerinin büyüklüklerini esas aldığı için resimlerdeki nokta değerlerinin kontrolü ve düzeltilmesi şarttır. Dijital çekilen fotoğrafların renk rötuş işlemini yapacak bir servis büro kurum veya kuruluş olmadığı için bu önemli renk düzeltme görevi siz Photoshop kullınıcılarına düşmektedir. Bu sebeple tüm Photoshop kullanıcıları profesyonel renk rötuşunu mutlaka tüm resimlerde uygulamalı ve temel renk düzeltme kurallarını bilmelidir.



GENEL TON EĞRİSİ

Ton eğrisinin mükemmeliği resimlerin görsel kalitesini doğrudan etkiler. Fotoğrafların çekiminde kullanılan ışık az veya çok gelmiş olabilir. Bu durumda resimler açık veya koyu ton olarak ortaya çıkar. Rötuş işlemlerinde az ışık almış (under exposure) koyu diaları açmak daha kolaydır ve istenilen detay derinliğine ulaşılabilinir.



Ancak fazla ışık almış (over exposure) açık ton resimlerde ton eğrisini istenilen düzeye ulaştırmak hemen hemen olanaksızdır. Çünkü açık ton resimlerde ışık fazla geldiği için objelerde varolan detay yokedilmiş olmaktadır. Bu sebeple resimleri seçerken daha koyu tonda olanları tercih etmelisiniz.

Ton eğrisinin düzeltilmesinde Beyaz Nokta seçimi ile Siyah Nokta seçimi çok önemlidir. Resimlerdeki genel ton eğrisi ile genel renk sapmasının giderilmesi Beyaz ve Siyah nokta seçimlerinin doğru yapılmasına bağlıdır. Ton eğrisindeki bu iki uç noktanın doğru seçimi resimdeki tüm renk sapmalarını (cast) düzelterek görseli doğal renklerine getirir.

Ton Eğrisi

Açık ton : % 0 - % 25 (Highlight-HL)
Orta ton : %25 - % 75 (Midtone-MT)
Koyu ton : %75 - %100 (Shadow-SH)
nokta değerleri arasıdır.


Ancak buradaki ara ton geçiş değerleri sabit değildir yumuşak ve homojen ara ton geçiş etkinliğinin azaldığı nokta değerleridir. Bu sebeple yukarıda verilen rakamlar genel olarak algılanmalıdır. Resimlerde geçiş kopukluklarının önlenmesi için tonlar arasındaki etkilenme azalarak devam eder.


Alıntıdır

__________________
Yeşilin Mavinin Olduğu Yerden...
HANDAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 18.10.2012, 17:12   #2 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart BEYAZ ve SİYAH NOKTA SEÇİMİ

Beyaz Nokta resimdeki gerçek hayatta beyaz olması gereken en açık ton alanıdır. Pembe veya açık mavi bir yeri Beyaz Nokta olarak seçemezsiniz. Öte yandan bir gömleğin beyazını seçerken de mutlaka en çok ışık almış ve nokta değerlerinin en düşük olduğu alan seçilmelidir.



Floresan lamba ve benzeri ışık kaynakları ile gümüş metal veya cam kristal bardakların ışıktan parlayan kısımları da beyaz olarak kabul edilmez ve bu alanlar mutlaka kağıdın kendi renginde olması gerekir. Bu alanlara hiçbir zaman CMYK nokta gelmemesi ve boş/kabak kalması temel kriter olduğu için nokta değerleri ‘% 0’ olmalıdır. Aksi takdirde asıl beyaz olması gereken alanlar gri renge doğru kayar.

Siyah Nokta gerçek hayatta siyah olması gereken en koyu alandır. Koyu yeşil koyu kahve gibi yerleri Siyah Nokta olarak seçemezsiniz. Aksi takdirde orta tonlardaki renkler koyulaşır kirlenir ve gerçek rengini kaybeder.

Öte yandan diaların dışındaki filmin kendi siyah alanlarının da Siyah Nokta olarak seçilmesi hatalı bir davranıştır. Her bir resmin kendi içindeki ton eğrisi ve renk tonları farklılık arzeder ve diaların kenar siyahlıkları genel olarak sabit kaldığından yapılacak renk rötuşları hatalara sebep olur.




Alıntı

__________________
Yeşilin Mavinin Olduğu Yerden...
HANDAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 18.10.2012, 17:13   #3 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart OTOMATİK BEYAZ NOKTA SİYAH NOKTA ve ORTA TON RÖTUŞU



>>‘Levels’ rötuş fonksiyonunu açın: Image>Adjust>Levels

>> 'White Point' (Beyaz Nokta) damlalığını tıklayın ve ‘Color Picker’ penceresinde;
C = %5 veya 5 veya 6
M= %3 veya 4 veya 4
Y = %3 veya 4 veya 4
K = %0 veya 0 veya 0
değerlerini girip Enter basın.



>>'Gray Point' (Gri Nokta) damlalığını tıklayın ve ‘Color Picker’ penceresinde;
C = %45 veya 50 veya 50
M= %40 veya 40 veya 45
Y = %35 veya 35 veya 40
K = % 5 veya 5 veya 10
değerlerini girip Enter basın.

>> Black Point' (Siyah Nokta) damlalığını tıklayın ve ‘Color Picker’ penceresinde;
C = %95 veya 95 veya 95
M = %75 veya 75 veya 70
Y = %70 veya 75 veya 70
K = %70 veya 75 veya 70
değerlerini girip Enter basın.

>> ‘Auto’ tuşunu tıkladığınız zaman girmiş olduğunuz Beyaz Siyah ve Orta Ton CMYK değerlerini hedef alan Photoshop resimdeki ton eğrisini düzelterek otomatik rötuş işlemini gerçekleştirmiş olur.

>>Şayet resim içinde parlayan cisimler veya ışık kaynağı var ise Beyaz Nokta değerlerinin tümünü ‘% 0’ olarak girmeniz gerekir. Otomatik giriş ile elde edilecek netice baskı aşamasında tam anlamıyla mükemmel sonuca ulaşmayabilir. Bu sebeple nokta değerlerini kontrol etmenizde büyük yarar vardır.

__________________
Yeşilin Mavinin Olduğu Yerden...
HANDAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 18.10.2012, 17:14   #4 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart KONTROLLÜ BEYAZ ve SIYAH NOKTA RÖTUŞU

>> ‘Levels’ rötuş fonksiyonunu açın: Image>Adjust>Levels

>> Resim içinde gerçekte beyaz olması gereken en düşük CMYK nokta değerlerinin bulunduğu alanı/noktayı ‘Info’ penceresinden kontrol ederek seçin.


>>‘Levels’ penceresinde ‘Channel: Cyan’ seçin ve C nokta değeri %5’e inene kadar Açık Ton (HL) düğmesini sola doğru kaydırın.

>>‘Channel: Magenta’yı seçin ve M nokta değeri %3’e inene kadar Açık Ton (HL) düğmesini sola doğru kaydırın.





>>‘Channel: Yellow’u seçin ve Y nokta değeri %3’e inene kadar Açık Ton (HL) düğmesini sola doğru kaydırın.

>>‘Channel: Black’ı seçin ve K nokta değeri %0’a inene kadar Açık Ton (HL) düğmesini sola doğru kaydırın.
Beyaz Nokta rötuşu yapılmış demektir.

>> Resim içinde gerçekte siyah olması gereken en yüksek CMYK nokta değerlerinin bulunduğu alanı/noktayı ‘Info’ penceresinden kontrol ederek seçin.

>>‘Levels’ penceresinde ‘Channel: Cyan’ seçin ve C nokta değeri %95’e yükselene kadar Koyu Ton (SH) düğmesini sağa doğru kaydırın.

>>‘Levels’ penceresinde ‘Channel: Magenta’ seçin ve M nokta değeri %80’e yükselene kadar Koyu Ton (SH) düğmesini sağa doğru kaydırın.

>> ‘Levels’ penceresinde ‘Channel: Yellow’ seçin ve Y nokta değeri %75’e yükselene kadar Koyu Ton (SH) düğmesini sağa doğru kaydırın.

>> ‘Levels’ penceresinde ‘Channel: Black’ seçin ve K nokta değeri %70’e yükselene kadar Koyu Ton (SH) düğmesini sağa doğru kaydırın.

Siyah Nokta rötuşu da yapılmış demektir. Açık Ton ve Koyu Ton ayarlarını yaparken Orta Ton (MT) düğmesinin de birlikte hareket ettiğini göreceksiniz. Ancak orta tonlardaki renklerde düşüklük veya fazlalık gözünüze çarparsa Orta Ton düğmesini sağa veya sola kaydırarak gerekli düzeltmeleri de yapabilirsiniz.


Alıntı

__________________
Yeşilin Mavinin Olduğu Yerden...
HANDAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 18.10.2012, 17:15   #5 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart TONLAR



KOYU TON RESİMLER

Işığı az gelmiş Koyu Ton resimlerde Levels menüsünü kullanarak CMYK % nokta değerlerini istediğiniz gibi azaltabilirsiniz. Bu işlem için Levels alt çubuğundaki Koyu Ton (SH) düğmesini sağa kaydırmanız gerekir. Bu durumda seçmiş olduğunuz CMYK renk kanalındaki yüksek nokta değerleri azalacaktır.



AÇIK TON RESİMLER

Işığı fazla gelmiş Açık Ton resimlerinizde de Levels menüsünü kullanarak CMYK % nokta değerlerini istediğiniz gibi yükseltebilirsiniz.

Bu işlem için Levels alt çubuğundaki Açık Ton (HL) düğmesini sola kaydırmanız gerekir. Bu durumda seçmiş olduğunuz CMYK renk kanalındaki düşük nokta değerleri yükseltilmiş olacaktır.



NÖTR GRİ TONLAR

Ofset baskıda en önemli renk tonu gri’lerdir. Gri renk tonu CMY % nokta değerlerinin eşitliği durumunda gerçekte olması gereken temiz nötr gri renk tonunu vermez. Cyan renk değerinin mutlaka Magenta ve Yellow’dan biraz daha yüksek olması gerekir.

Örnekte değişik nokta değerlerinde hazırladığımız kutulardaki gri renklerin dergimizin kullandığı kağıt boya baskı makinesi vs. fiziksel ve kimyasal şartlara göre farklılıklarını açıkça görebilirsiniz.

Fotoğraf çekimi esnasında kullanılan ışıkların veya çevredeki renk yansımalarının etkisiyle resimler üzerinde renk sapmaları (cast) oluşabilir. Öte yandan bayat film veya bayat banyo kullanımından dolayı da resimlerde renk sapmaları meydana gelir.

Dijital fotoğraf çekimlerinde ise en çok karşılaşılan problem bilhassa iç mekan çekimlerinde renk tonlarının olduğundan daha sıcak sarı ve kırmızı tonlarda çıkmasıdır.
Bütün bu renk sapmaları en çok gri renk tonlarında açıkça belli olur.

Bu sebeple ana ve ara temiz renk tonlarının rötuşlarına geçmeden önce mutlaka gri tonların düzeltilmesi gerekmektedir. Gri renk tonlarının rötuşu sağlıklı olarak yapıldığı zaman resimdeki her çeşit renk sapmaları ortadan kalkacağı için otomatik olarak temiz renklerimiz de düzelmiş ve gerçek rengini bulmuş olacaktır.



Gerçekte gri olması gereken bir objenin CMY nokta değerleri birbirinden çok farklı ve dengesi bozuk ise;
C = %50 veya 40 veya 50
M= %50 veya 50 veya 40
Y = %40 veya 50 veya 50
bu durumda gri’lerimiz mor kırmızı veya yeşil tonlara kayar; (Siyah rengin nokta değeri gri’lerin renk tonunu etkilemez sadece daha açık veya daha koyu tona götürür).

Genel olarak kullandığınız kağıt ve boya çeşidine göre gerçek gri tonun saptanabilmesi için sıklıkla çalışmakta olduğunuz matbaada en açık gri tondan (bayez) en koyu gri tona (siyah) kadar %5 veya %10 artışlarla değişik CMY nokta değerlerinde hazırlayacağınız gri ton renk çubuklarından oluşan bir prova baskısı yaptırmalısınız.

__________________
Yeşilin Mavinin Olduğu Yerden...
HANDAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 18.10.2012, 17:16   #6 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart PROFESYONEL ve HASSAS RENK RÖTUŞU

>> ‘Levels’ rötuş fonksiyonunu açın: Image>Adjust>Levels

>> 'White Point' (Beyaz Nokta) damlalığını tıklayın ve ‘Color Picker’ penceresinde;
C = %5 veya 5 veya 6
M= %3 veya 4 veya 4
Y = %3 veya 4 veya 4
K = %0 veya 0 veya 0
değerlerini girip Enter basın.

>> Black Point' (Siyah Nokta) damlalığını tıklayın ve ‘Color Picker’ penceresinde;
C = %95 veya 95 veya 95
M = %75 veya 75 veya 70
Y = %70 veya 75 veya 70
K = %70 veya 75 veya 70
değerlerini girip Enter basın.

>> 'Gray Point' (Gri Nokta) damlalığını tıklayın ve ‘Color Picker’ penceresinde;
C = %45veya 50 veya 50
M= %40 veya 40 veya 45
Y = %35veya 35 veya 40
K = % 5 veya 5 veya 10
değerlerini girip Enter basın.

>> CMYK nokta değerlerini görmek için ‘Info’ penceresini açın.

>> Araç Paletinden 'Color Sampler Tool' (Renk Örnekleme Aracını) tıklayın.

>> Resimde beyaz olması gereken en açık tonların üzerinde fareyi gezdirerek CMYK % nokta değerleri en düşük alanları tesbit edip örnekleme işaretlerini tıklayıp yerleştirin. (Color Sampler Tool ile en fazla 4 nokta belirleyebilirsiniz.

>> Beyaz Nokta (White Point) damlacığını seçerek en düşük CMYK % nokta değerlerin bulunduğu örnek işaretin içine tıklayarak Beyaz girişinizi yapın.

>> Örnekleme işaretlerini; Komple silmek için: Üst menüde 'Clear' düğmesine basın Tek tek silmek için: 'Alt' + fareyi üstüne getirin ve kesinKaydırmak için: 'Option' + fare ile tutarak taşıyın.

>> Resimde siyah olması gereken en koyu tonların üzerinde fareyi gezdirerek CMYK % nokta değerleri en yüksek alanları tesbit edip örnekleme işaretlerini tıklayıp yerleştirin. (Color Sampler Tool ile en fazla 4 nokta belirleyebilirsiniz.)

>> Siyah Nokta (Black Point) damlacığını seçerek en yüksek CMYK % nokta değerlerin bulunduğu örnek işaretin içine tıklayarak Siyah girişinizi yapın.Gerek Beyaz ve gerekse Siyah nokta girişlerini doğru yaptığınız takdirde resimdeki renk tonlarının kendiliğinden otomatik olarak düzeldiğini göreceksiniz.

Şayet Gri Tonlardaki CMYK % nokta değerlerinde aşırı farklılıklar var ise Gri Nokta (Gray Point) damlacığını seçerek resimdeki farklı gri tonlar üzerine tıklayıp daha ince rötuşları gerçekleştirebilirsiniz.

Son olarak resimdeki beyaz siyah ve gri alanlardaki nokta değerlerin hassas ve ince rötuşları için 'selective Color' fonksiyonunu kullanmalısınız.

Image>Adjustments>selective Color...

Whites (Beyazlar) Neutrals (Nötr Griler) ve Blacks (Siyahlar) ayrı ayrı seçilerek ve 'Info' penceresinde CMYK % nokta değerlerine bakarak gerekli ince ve hassas nokta rötuşlarını uygulayabilirsiniz.

Fotoğraflarınızda öncelikle uygulayacağınız Beyaz ve Siyah Nokta girişleri ile Gri Tonların düzeltilerek genel renk sapmalarının temizlenmesinden sonra Photoshop'taki diğer renk canlandırma ve/veya kısmi seçimler yaparak fazla aşırıya kaçmadan ve resmin genel renk ton eğrisini bozmadan diğer renk ile ilgili fonksiyonları kullanabilirsiniz.

__________________
Yeşilin Mavinin Olduğu Yerden...
HANDAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Alt 18.10.2012, 17:17   #7 (permalink)
Özel Üye

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Selective Color ve Hue/Saturation(Seçmeli Renk ve Renk Tonu /Doygunluk)

Ofset baskı için sağlıklı renk rötuşlarının gerçekleştirilmesi Photoshop içindeki renk fonksiyonlarının doğru sıraya göre uygulanmasına bağlıdır.



BEYAZ ve SİYAH GİRİŞLERİNİN ÖNEMİ

Bilhassa ülkemizdeki diapozitif filmlerin büyük çoğunluğunda renk sapması 'cast' bulunmaktadır. Tarihi geçmiş bayat film ve banyo kullanımı ile aynı banyoda birçok filmin yıkanması renk sapmalarındaki en büyük sebeplerdir.

Bunların haricinde eğitimsiz fotoğrafçılar tarafından ucuz/kötü objektiflerin kullanılması iç mekan ve stüdyolarda standart dışı ışıklarla çekimlerin yapılması standart dışı ortamlarda çevredeki eşya obje duvar yer ve tavandan yansıyan renkler resimlerdeki gerçek renk tonlarının farklı görünmesine yol açarak renk sapmalarına sebep olur.

Bir görseldeki renk sapması net ve açık şekilde sadece bayez siyah ve gri tonlarda saptanabilir. Örneğin diada kırmızı sapması mevcut ise resimdeki kırmızı lacivert koyu yeşil alanlarda bu sapmanın ne kadar olduğunu bulamazsınız. Aynı şekilde resimde mavi sapması varsa gökyüzü deniz vs. alanlarda bu sapmanın derecesini tesbit edemezsiniz.

Görsellerdeki renk sapmaları ve ton bozuklukları sadece beyaz siyah ve gri alanlarda net olarak saptanabildiği için Beyaz Nokta ve Siyah Nokta girişleri ile nötr gri ton rötuşlarının öncelikle ve ilk sırada yapılması şarttır.



SELECTIVE COLOR (Seçmeli Renk)

Beyaz ve Siyah Nokta girişleriyle nötr gri tonların ince rötuşu için selective Color (Seçmeli Renk) fonksiyonu ikinci aşamada kullanılmalıdır. (Image>Adjustments>selective Color)

Beyaz alandaki CMYK renk dengesinin ince rötuşu için 'Whites' seçilir ve aşağıdaki nokta değerlerine göre düzenleme yapılır:



Siyah alandaki CMYK renk dengesinin rötuşu için 'Blacks' seçilir ve aşağıdaki nokta değerlerine göre düzenleme yapılır:



Gerçekte siyah olması gereken en koyu alandaki CMYK % nokta değerleri kullanılacak kağıdın cinsi ve kalitesi ile boyaların pigment yapısı baskı makinesi kullanılan diğer kimyasallar ortam şartları vs. ile doğrudan ilişkilidir.



Bilhassa her kağıt cinsinin (Parlak Kuşe Mat Kuşe 1.Hamur 3.Hamur) kaldırabildiği azami boya % nokta değeri toplamı farklı değerlerde olduğu için baskı üretiminin uygulanacağı kağıdın kalitesi düştükçe diğer parametreler de dikkate alınarak CMYK % nokta değerleri %10-%20 azaltılmalıdır. Tabloda örnek olarak verilen rakamlar sadece Parlak Kuşe kağıt için geçerlidir.

Orta ton nötr gri alandaki CMYK renk dengesinin ince rötuşu için 'Neutrals' seçilir ve aşağıdaki nokta değerlerine göre düzenleme yapılır:

Nötr gri tonların CMYK % nokta değerleri dengesi bir önceki yazımda da belirttiğim gibi ancak profesyonel gri balans prova baskıları neticesinde ölçülüp hesaplanarak saptanmaktadır.

Yukarıda verilen rakamlar genel olarak kuşe kağıtlar için geçerlidir. 1.Hamur ve bilhassa 3.Hamur gazete kağıtlarının kendi renk tonu kirli sarımtırak beyaz olduğu için ve ayrıca nokta kazancı daha yüksek gerçekleştiğinden nötr gri tonların CMYK % nokta değerleri çok daha farklıdır.

Gerekli düzeltmeleri yapmak için CMYK bölümlerindeki kutulara '-' / '+' rakam girebilir veya renklerin ilgili düğmelerini sağa sola kaydırarak renk tonlarını değiştirebilirsiniz.

Rötuşlar yapılırken 'Info' penceresi açık tutularak CMYK değerleri sürekli kontrol edilmelidir.

Ton eğrisi dengesinin bozulmaması için 'Method: Relative'de kalması daha uygundur.



RENK RÖTUŞLARI

Beyaz Alan Siyah Alan ve Gri tonlardaki CMYK nokta değerleri ofset baskı kriterlerine uygun rötuşlandığı takdirde büyük ölçüde ana ve ara renk tonlarınız da otomatik olarak ton eğrisine uygun şekilde düzeltilmiş olacaktır.

Ancak bazı resimlerde Beyaz Siyah veya Gri ton alanları olmayabilir. Öte yandan her ne kadar resimdeki renk sapmalarını yoketmiş olsanız bile gerek kendi görsel beğeniniz gerekse müşterinin isteği doğrultusunda ya da objenin kendi orijinal renk tonunu baskıda elde edebilmek için ana ve ara renklerin de rötuşlarını yapmanız gerekebilir.

Bilhassa gazete ilanlarında renklerin daha canlı ve temiz çıkmasını sağlamak için mutlaka ana ve ara renkleri kirleten üçüncü renklerin nokta değerleri azaltılmalıdır.

Renklerin rötuşlarına başlamadan önce birçok fonksiyonda kullanılan rötüş rengi seçimlerinde resimdeki hangi renk alanlarının rötuştan doğrudan etkileneceği ve hangi rötuş renginin seçilmesi gerektiği çok iyi bilinmelidir.



RÖTUŞ RENGİ SEÇİMİ

Ofset baskı sisteminde ana renkler olan Cyan Magenta ve Yellow ile ara renkler Red Green ve Blue renk tonları birçok insanın kafasını karıştırmaktadır. Resimlerin renk rötuşları yapılırken yanlış renk alanlarının seçimi istenilen neticeyi vermemekte ve baskı aşamasında kötü sürprizler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple renklerin düzeltilmesi aşamasında rötuştan etkilenecek olan renk alanlarının çok iyi hesaplanması gerekir.

Cyans (Mavi tonlar): Mavi renk tonlarında Magenta nokta değerleri yüksek olabilir. Ancak bu değerin %50'yi geçmesi halinde mavi renk lacivert'e doğru gider. Bu sebeple bilhassa koyu mavi gökyüzü ve denizlerin rötuşlarında 'Cyans' ile birlikte 'Blues' da kullanılabilir. Genel olarak 'Cyans' seçiminde yapılan rötuşlar resim içindeki bütün mavi tonları büyük ölçüde etkiler.

Magentas (Magenta tonlar): 'Magenta' ana renklerden birisi olduğu için genelde 'Magenta' nokta değerlerinin yüksek olduğu renk alanlarında etkilidir.

Yellows (Sarı tonlar): 'Yellow' en yüksek nokta değerindedir. Diğer renklerin nokta değerleri düşüktür. Yellow ana renk olduğu için rötuş sırasında en çok temiz sarı tonlar etkilenmektedir. İnsan teninin rötuşunda ikinci aşamada kullanılabilir. Bazı resimlerdeki ağaç ve çimen tonları da 'Yellows' renk alanı içine girmektedir. Sarıya çalan Cyan nokta değeri düşük yeşillerin rötuşunda 'Yellows' kullanılabilir.

Reds (Kırmızı tonlar): Magenta en yüksek nokta değerindedir. Yellow nokta değeri Magenta'ya eşit veya biraz altındadır. Cyan ve Black nokta değerleri ise çok düşüktür. İnsan teninin rötuşu öncelikle 'Reds' seçilerek yapılmalıdır.

Greens (Yeşil tonlar): Yeşil renkler Cyan ve Yellow karışımından oluşmaktadır. Ancak bilhassa ağaç tonlarında gölgeler çok yoğun olduğundan Magenta ve/veya Black noktalar bir hayli yüksektir. Bu sebeple yeşillerin rötuşunda çoğu zaman zorluklar yaşanmaktadır. Koyu ve kirli yeşillerin temizlenmesini sağlamak için diğer rötuş fonksiyonlarını da kullanmalısınız. Öte yandan mavi renkleri fazla etkilemeden sadece turkuaz ve cam göbeği tonlarının düzeltilmesinde 'Greens' seçilebilir.

Blues (Lacivert ve Eflatun tonlar): Magenta nokta değerleri Cyan'a yakın veya eşit olması durumlarında rötuş yapmak için 'Blues' alanlar seçilmelidir. Koyu gökyüzleri deniz ve benzeri alanların rötuşlarını 'Blues' seçerek yapın.

__________________
Yeşilin Mavinin Olduğu Yerden...
HANDAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yukarı'daki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum hakkında Kullanılan sistem hakkında
Forumaski paylaşım sitesidir.Bu nedenle yazılı, görsel ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenmektedir.Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazılı, görsel ve diğer materyalleri 48 saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.

Telif Hakları vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, ve Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
yetişkin sohbet chatkamerali.net

Saat: 10:13